oyvjorge
Hi-Fi freak
Et spørsmål til ekspertisen eller folk som har erfaringer: Jeg har litt støy fra min innebygde RIIA og lurer på om det er støy fra elektronikken som blir forsterket opp. Jeg bruker en Rega Apheta2 med 0,35 millivolt utsignal. Kan det hjelpe med et sterkere signal fra feks en stepup? Men så lurer jeg på om en stepup vil forringe signalet. Så vidt jeg skjønner vil en stepup gjøre om signalet til et signal fra en MM-PU. Dette er sikker veldig klønete sagt og helt sikkert feil. Men mister man noe på veien, eller er det bedre å gå for en PU med høyere signal(det er vel klart det dyreste alt)?
An MC step-up transformer is fundamentally very different from an amplification stage. When a low-impedance MC cartridge is connected directly to a high gain RIAA preamplifier, the impedance loading value can be set to any value between 100 ohms to 47 kohms, however, an MC step-up transformer is designed as an impedance matching device between an MC cartridge and a 10 kohms ~ 47 kohms MM level RIAA input.
Sist redigert: