Sonic Design dempeføtter for høytalerne fra Mala Audio løste mine problemer. Var lenge i tvil om det var løsningen. Hadde veldig god erfaring med å gå fra ingen demping til spikes på parkett. Så jeg trodde det var det ultimate. Når jeg fikk på plass SD-føttene direkte plassert under ht-ene uten noe som helst i mellom, var det nok en revolusjon i lytteopplevelse
.
Ser du er ganske begrenset i ht-plasseringen, slik som meg. Jeg må også sette mitt anlegg opp i et trangt hjørne. Andre varianter er mulig hos meg, men ikke under nåværende regime (les: kona). Prøver derfor å tilpasse meg de faktiske omgivelsene og er pr nå veldig fornøyd
. Snart er det slutt på vedfyring, og da kan jeg trekke ht fram 30-40 cm. Noe jeg vet fra i høst brakte betydelig forbedring i lyd. Den tilbaketrukne vinterplasseringen gir forøvrig fabelaktig varm lyd, men til lysere dager passer langt mer presis bass og trommer/perkusjon bedre min sinnsstemning.
Så for å oppsummere litt: tilpasse seg rammefaktorene (kona) er avgjørende for god lytteopplevelse. Deretter fintilpasning med dempeføtter eller andre akustiske tiltak: du er (nesten) garantert lytteopplevelser du lever lenge på i hverdag og helg
. All mulig lykke til