Får du valgt 66 dB?Ja, det er egentlig det jeg ønsker...
Får du valgt 66 dB?Ja, det er egentlig det jeg ønsker...
Nei, maks 60Får du valgt 66 dB?
Ok......har en slik +6 dB knapp på fronten som brukes på MC her.....Nei, maks 60
På ASR Mini basis så er max gain +72 dB. De skal være overkommelg på brukten!Hvordan skal jeg sette settingen på min riaa for å få maks effekt? Nå står alle "pinnene" på on.
Vis vedlegget 903200
Jeg bytter ikke - er meget fornøyd med den jeg har, jeg får slå meg til ro - anlegget kommer ikke til å bli brukt så mye de neste fire månedene.På ASR Mini basis så er max gain +72 dB. De skal være overkommelg på brukten!
Ligger en Rothwell MC1-H SUT ute på finn....
Det står jo tydeligt i manualen. Vi forutsetter 100 ohm loading......Hvordan skal jeg sette settingen på min riaa for å få maks effekt? Nå står alle "pinnene" på on.
Vis vedlegget 903200
Er vel ikke uten grunn at mye selges med norsk bruksanvisning.Det står jo tydeligt i manualen. Vi forutsetter 100 ohm loading......
Loading: 1+2+3 = ON. (4,5&6 off)
Gain: 4+5+6 = ON (1,2&3 off)
Nå la han jo link til manualen (om du gidder lese den).Er vel ikke uten grunn at mye selges med norsk bruksanvisning.
Skjønt Google Translate er oftere til bry enn bruk.
Om du har nok omf i effektrinn får du trolig bedre støygulv ved å hente det du trenger her.Om greia er å få «likere» setting på volumkontrollen hadde jeg gitt f.
Ja, det er egentlig det jeg ønsker...
Trenger ikke ny spiller hvis du holder deg til MM. Innstegsmodellen i 2M-serien er vel ikke akkurat den som får mest skryt, så du kan finne mye bedre ting enn den for ikke veldig mye penger.Søren så no må eg ha ny spiller og ? No , står det en 2m red
Trenger ikke ny spiller hvis du holder deg til MM. Innstegsmodellen i 2M-serien er vel ikke akkurat den som får mest skryt, så du kan finne mye bedre ting enn den for ikke veldig mye penger.
Har gjort det enkelt her for å sammenligne. Flere like spillere/PU/skive med samme pressinger. En switch-box med 2 knapper - raskere enn et fingertrykk er raskt nok for skifte mellom 2 variabler.Å høre forskjell på ulike PU’r kan være både enkelt og utfordrende. Skal man gjøre en slik øvelse på en og samme spiller tar det jo unektelig noe tid og bytte PU, og dermed kan/vil detaljer gå i «glemmeboken», om det ikke er markerte forskjeller. Da er det en mulighet å gjøre opptak og avspille opptakene over eget anlegg, for å raskere kunne kjøre a/b sammenlikninger. Jeg har relativt greit utstyr for å gjøre slike opptak.
Er det ikke enklere å kjøpe en RIAA med nok Gain ?Ligger en Rothwell MC1-H SUT ute på finn....
Mulig... Men nå har jeg kjøpt en rothwell mc1Er det ikke enklere å kjøpe en RIAA med nok Gain ?
Rothwell MC1 kanskje,Finnes det noen step up til mc som ikke koster skjorta? Kunne likt en del mer gain fra den ene platespilleren.
Rothwell MC1 kanskje,
Tror vel Stereolab er distributør i Norge.
Så en tråd fra Vinylengine hvor en prøvde å forklare følsomhet på riaa, han sa at du måtte aldrig gå over den angitte følsomhet, sprøyt fra en annen verden! Om klipping skjer ved 100mv må du ikke sette på mer enn f.eks. 3,5mv på mm inngangen! Halleluja, hva er dette? Tull og tøys, jeg har ca 6 mv inn i mm og det skal ta meg mer en en krig for å endre dette! Nivå er samme som cd nå.
Jeg er kjempefan av dsp. Brukte dsp-riaa i 10 år og den eneste grunnen til at jeg sluttet med det var at det ble knotete med en laptop i fanget som brukergrensesnitt for platespinning. Å sette opp høyttalerne mine med analoge filtere hadde ikke en gang salig Siegfried Linkwitz gitt seg ut på. Nuvel. Det er en digresjon. Puffin er fin den. Litt høye støytall kanskje men ingenting som ikke kan ordnes med en fornuftig gainstruktur i resten av systemet.Ellers kan jeg bare si at jeg ikke er noen fan av DSP.
Xindak step up. 20 eller 26dbFinnes det noen step up til mc som ikke koster skjorta? Kunne likt en del mer gain fra den ene platespilleren.