N52B30? E87?Dagen prosjekt, bytte ventildekselpakning.
Dette blir en større jobb enn planlagt, da to bolter hadde knekt (regner med at det er grunnen til lekkasjen).
Vis vedlegget 469730
Alt er løst, men ventildekselet sitter foreløbig fast i kabelsalaten i motorrommet.
Edit:
Litt bedre stemning nå.
Vis vedlegget 469734
Satt dysene godt fast hos deg ? M47 20d sparker greit fra seg med ess tuning og fjerning av dpf Lyden er artig ogsåDet hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
Jeg prøvde ikke å dra ut dysene, trengte bare å nappe av kontaktene for å få av ventildekselet.Satt dysene godt fast hos deg ? M47 20d sparker greit fra seg med ess tuning og fjerning av dpf Lyden er artig ogsåDet hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
Din rebell! 8)Stavanger Konserthus, Fartein Valen -salen.
Händels Messias ikveld.
Bilde tatt fra oppunder taket på tredje sidebalkong. Hadde ikke lov, og fikk kjeft av vakten. Angrer bare litt
men måtte ha bilde av venner i koret.
Jaja, men ikke halvgærent det eller. Har selv E92.Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
Neida, har jo overlevd med den i 6 år.Jaja, men ikke halvgærent det eller. Har selv E92.Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive. Det har ikke vært samme satsing på bensinmotorer før nå nylig, og stort sett alle med et akseptabelt forbruk har turbo. Min E92 har N54B30 og forbruket er høyt i forhold til tilsvarende diesel, men i forhold til feks N52B25 som du har så tipper jeg at det ikke er så ille med tanke på effekt.Neida, har jo overlevd med den i 6 år.Jaja, men ikke halvgærent det eller. Har selv E92.Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
Når den er tunet så regner forbruksmåleren feil.Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den..
Jeg hadde en Hartge m20b27 i min.Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive. Det har ikke vært samme satsing på bensinmotorer før nå nylig, og stort sett alle med et akseptabelt forbruk har turbo. Min E92 har N54B30 og forbruket er høyt i forhold til tilsvarende diesel, men i forhold til feks N52B25 som du har så tipper jeg at det ikke er så ille med tanke på effekt.Neida, har jo overlevd med den i 6 år.Jaja, men ikke halvgærent det eller. Har selv E92.Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
Hvorfor gjør den det? Viste forøvrig ganske nøyaktig akkkurat det samme før og etter tuning.Når den er tunet så regner forbruksmåleren feil.Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den..
Hadde selv en E39 525D, så forstår hva du snakker om. Hyggelig forbruk da.Jeg hadde en Hartge m20b27 i min.Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive. Det har ikke vært samme satsing på bensinmotorer før nå nylig, og stort sett alle med et akseptabelt forbruk har turbo. Min E92 har N54B30 og forbruket er høyt i forhold til tilsvarende diesel, men i forhold til feks N52B25 som du har så tipper jeg at det ikke er så ille med tanke på effekt.Neida, har jo overlevd med den i 6 år.
Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
Utviklingen av n52 motoren viste jo litt interessant satsing på bensinmotorer, men de kom vel frem til at det var rimeligere og mer effektivt å satse på turbo. Dette lå egentlig i kortene da jeg kjøpte min også, så jeg tenkte at det ville bli siste sjanse til å eie en forholdsvis moderne BMW med sugesekser og manuellkasse. På denne tiden var jeg veldig reservert mot turbo etter å ha tøffet rundt ett par år i en e39 530d (decat og ecotune 245hk/550nm) med automatkasse, her ble det litt mye venting på giring og ladetrykk.
N54 med sine dobble turboer skulle jeg nok fint kunne levd med. Ser at eierene rapporterer om ca likt forbruk som N52, men da med mye mer effekt og moro per dråpe.
Det har jammen jeg også hatt, IX Touring med 1 bar. Det var morro bil det.Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive.
Fordi forbruksmåleren regner ut forbruket etter de forutseninger som bilen forlater fabrikken med. Endrer du på parametere for motoren blir forutsetningen som forbruksmåleren regner ut i fra feil.Hvorfor gjør den det? Viste forøvrig ganske nøyaktig akkkurat det samme før og etter tuning.Når den er tunet så regner forbruksmåleren feil.Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den..
Leketøy det.Det har jammen jeg også hatt, IX Touring med 1 bar. Det var morro bil det.Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive.