Stereo+ (nytt norsk hifimagasin)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    ..
    Eller man kan lage rent redaksjonelt forfattede nyhetsartikler der innholdet er basert på informasjon fra produsent eller importør. I praksis er dette normalt informasjon på produsentens eller importørens webside. Denne metoden gir gjerne minst like bra resultat som å gjengi pressmeldinger som ofte aldri kommer, eller som kommer fra importør - ofte svært lenge etter at produktet er lansert.
    De fleste produsenter er utenlandske, og vet sikkert ikke at du - eller stereo+ - gjerne vil ha informasjon fra dem.

    Ellers så er det jo nyttig å høre hvor pressen finner informasjonen.
    Men hvis produsenten ikke sender ut noe info så er det jo fremdeles mer eller mindre tilfeldig om ting blir lagt merke til, må jo vite om selskapet og produktene for å finne på å sjekke websiden.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    1.109
    Torget vurderinger
    1
    ..
    Eller man kan lage rent redaksjonelt forfattede nyhetsartikler der innholdet er basert på informasjon fra produsent eller importør. I praksis er dette normalt informasjon på produsentens eller importørens webside. Denne metoden gir gjerne minst like bra resultat som å gjengi pressmeldinger som ofte aldri kommer, eller som kommer fra importør - ofte svært lenge etter at produktet er lansert.
    De fleste produsenter er utenlandske, og vet sikkert ikke at du - eller stereo+ - gjerne vil ha informasjon fra dem.
    Eller vi kan ha fortalt dem at vi ønsker å stå på mailingliste for utsending av pressemeldinger?

    Ellers så er det jo nyttig å høre hvor pressen finner informasjonen.
    Men hvis produsenten ikke sender ut noe info så er det jo fremdeles mer eller mindre tilfeldig om ting blir lagt merke til, må jo vite om selskapet og produktene for å finne på å sjekke websiden.
    I likhet med all annen journalistikk (går jeg ut fra) er HiFi-nyhetsjournalistikk resurskrevende. Og jo større ambisjoner man har om å være tidlig ute med nyhetsartikkelen, jo mer resurskrevende er det. Og desto mer moro ... :cool:
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Takk for et ryddig og greit svar. Ja, en er nødt til å ha et produkt til test over litt lengre tid for å få et helhetlig inntrykk. Men om produktene hadde gitt "hakeslipp" og vært på referansenivå i sin prisklasse, så hadde det sikkert vært mulig å få lånt dem igjen fra importøren - sikkert et par uker - for å i det minste formidle "det glade budskap" for leserne.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Takk for et ryddig og greit svar. Ja, en er nødt til å ha et produkt til test over litt lengre tid for å få et helhetlig inntrykk. Men om produktene hadde gitt "hakeslipp" og vært på referansenivå i sin prisklasse, så hadde det sikkert vært mulig å få lånt dem igjen fra importøren - sikkert et par uker - for å i det minste formidle "det glade budskap" for leserne.
    Men!,- hvad babler du om? noget du ikke har det mindste begreb om?.
    Min devialet 200 erstattede en Gryphon Diablo, som PS. regnes for en av de bedste på markedet.
    Og vis du lurer, kan det oplyses at jeg ikke har fortrudt det valg.

    Men istedet for at ha forudtaget meninger om produktet kunne du jo ulejelige dig til at få hørt på forsterkeren, før bablerriet starter.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Takk for et ryddig og greit svar. Ja, en er nødt til å ha et produkt til test over litt lengre tid for å få et helhetlig inntrykk. Men om produktene hadde gitt "hakeslipp" og vært på referansenivå i sin prisklasse, så hadde det sikkert vært mulig å få lånt dem igjen fra importøren - sikkert et par uker - for å i det minste formidle "det glade budskap" for leserne.
    Men!,- hvad babler du om? noget du ikke har det mindste begreb om?.
    Min devialet 200 erstattede en Gryphon Diablo, som PS. regnes for en av de bedste på markedet.
    Og vis du lurer, kan det oplyses at jeg ikke har fortrudt det valg.

    Men istedet for at ha forudtaget meninger om produktet kunne du jo ulejelige dig til at få hørt på forsterkeren, før bablerriet starter.
    Jeg har selv tidligere eid en Devialet 120 og synes den var bra. Men det er jo slett ikke sikkert at alle liker Devialet. Så hva mener du egentlig med din påstand?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Fin måte å si det på :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Takk for et ryddig og greit svar. Ja, en er nødt til å ha et produkt til test over litt lengre tid for å få et helhetlig inntrykk. Men om produktene hadde gitt "hakeslipp" og vært på referansenivå i sin prisklasse, så hadde det sikkert vært mulig å få lånt dem igjen fra importøren - sikkert et par uker - for å i det minste formidle "det glade budskap" for leserne.
    400 ga hakeslipp på Wilson Sophia-høyttalerne jeg hadde da, særlig bassen var det beste jeg har hørt noensinne i mitt rom, og oppover var det ikke mye å klage over heller. Kanskje litt slankere i klangen enn T+A-settet mitt, og jeg fikk ikke testet riaa-korreksjonen mot et eksternt riaa-trinn i de få dagene jeg hadde forsterkerne.

    Ulempen var jo at det andre bladet som skriver om sånt allerede har testet forsterkerne, og da ville vi kommet så lenge etterpå med en test. På den annen side, så testet jo ikke de forskjellen på 200 og 400 selv om de hadde muligheten, så kanskje jeg skulle hente inn et forsterkersett likevel?

    Ka dokker trur?

    Roy
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.398
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    nja ….den er jo nå gjennomtesta via andre hifi blekker,så noe nytt er vel neppe og hente ,blir vel nevnt "argumentet" slank av ikke Dev brukere,noe som jeg tror eiere ikke opplever,heler att den heller motsatt vei godt innspilt ? (imo)vent med ny test og se når de eventuelt får intergrert streaming tjenester som roon etc,eller får denne dialog streaming boxen kompatibel med 200,200,250

    Men Roon ja,når skal det testes ut ? eller streamere i øvre segment ala Aurender etc etc,det ser ut som det med steraming oppsett med Roon etc bare vokser på seg disse dager,til og med gode gammle utdaterte squeezebox produkter er jo nå Roon ready :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Takk for et ryddig og greit svar. Ja, en er nødt til å ha et produkt til test over litt lengre tid for å få et helhetlig inntrykk. Men om produktene hadde gitt "hakeslipp" og vært på referansenivå i sin prisklasse, så hadde det sikkert vært mulig å få lånt dem igjen fra importøren - sikkert et par uker - for å i det minste formidle "det glade budskap" for leserne.
    400 ga hakeslipp på Wilson Sophia-høyttalerne jeg hadde da, særlig bassen var det beste jeg har hørt noensinne i mitt rom, og oppover var det ikke mye å klage over heller. Kanskje litt slankere i klangen enn T+A-settet mitt, og jeg fikk ikke testet riaa-korreksjonen mot et eksternt riaa-trinn i de få dagene jeg hadde forsterkerne.

    Ulempen var jo at det andre bladet som skriver om sånt allerede har testet forsterkerne, og da ville vi kommet så lenge etterpå med en test. På den annen side, så testet jo ikke de forskjellen på 200 og 400 selv om de hadde muligheten, så kanskje jeg skulle hente inn et forsterkersett likevel?

    Ka dokker trur?

    Roy
    Jeg kan bare snakke (skrive) for meg selv, men jeg synes det hadde vært topp om du gjorde en slik komparativ test. Jeg var vel selv innom Fidelity i tiden 2003-2008 og har (uten overdrivelse) eid over 200 komponenter siden 1989 og det er få ører jeg stoler mer på enn dine, Roy!

    Jeg blir imidlertid oppgitt når enkelte blir i harnisk over at jeg "våger" i kritisere deres kjære Devialet (se f.eks. Devialet sin vennetråd). Det siste har med endringer av lydsignaturen på Devialet pga. de siste software-versjonene (versjon 8 og 9). Der var den gamle firmware-versjonene bedre (7.1.0/7.1.1/7.1.3), fordi de ga "større" lydbilde og mer organisk lyd - forutsatt at man ikke kan nyttegjøre SAM. Sjekk gjerne internasjonale Devialet-forum for å se at vi er mange som mener dette.

    Jeg kommer riktignok selv til å kjøpe igjen en Devialet 120 til stua (meget konevennlig), men har to kamerater som byttet ut Devialet 200 til fordel for Mcintosh MA8000 og de angrer ikke! Så å hevde at Devialet ligger lydmessig over alt annet, vitner om at en ikke har hørt tilstrekkelig med produkter. Prisen på Macintosh MA8000 var også noenlunde det samme for halvannet år siden (ca. 70 000 nok før valutaendringene). Her er en annen som har gjort det samme byttet:

    The Monster Mcintosh MA8000 Integrated Amp Review. – STEVE HUFF PHOTOS

    Men som sagt; det hadde vært topp om du kunne skrive en omtale av Devialet og kjør den gjerne opp mot din t+A PA3000, som er en veldig rytmisk engasjerende sak!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.123
    Antall liker
    8.123
    Torget vurderinger
    12
    Helt unødvendig å bruke spalteplas på disse produktene da de allerede er godt dekket opp i alskens magasiner og nettsider. Personlig detter de også godt til side for mitt nedslagsfelt uten at det skal tillegges allmen interesse.
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    97
    Antall liker
    446
    Sted
    Fjellhamar
    ..
    Eller man kan lage rent redaksjonelt forfattede nyhetsartikler der innholdet er basert på informasjon fra produsent eller importør. I praksis er dette normalt informasjon på produsentens eller importørens webside. Denne metoden gir gjerne minst like bra resultat som å gjengi pressmeldinger som ofte aldri kommer, eller som kommer fra importør - ofte svært lenge etter at produktet er lansert.
    De fleste produsenter er utenlandske, og vet sikkert ikke at du - eller stereo+ - gjerne vil ha informasjon fra dem.

    Ellers så er det jo nyttig å høre hvor pressen finner informasjonen.
    Men hvis produsenten ikke sender ut noe info så er det jo fremdeles mer eller mindre tilfeldig om ting blir lagt merke til, må jo vite om selskapet og produktene for å finne på å sjekke websiden.
    Vi får vel omtrent 80 prosent av pressemeldingene fra 20 prosent av importørene/ leverandørene (Sony, Samsung, LG, Philips, Mono, Multirom, LSound osv.....)
    Men - som importør/ produsent/ distributør ville jeg definitivt forsøke å få sendt en mail til oss ( og Karl Erik :) ) når det kommer nye produkter til lands.
    Link til nettside med info, pris og når produktet blir tilgjengelig er stort sett nok. Så lager vi resten. Det er utrolig billig markedsføring......

    Gjøres det ikke så blir det tilfeldig når og om man får omtaler av produktene sine.

    Mvh
    Håvard
    Stereo+
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    289
    Antall liker
    146
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Helt unødvendig å bruke spalteplas på disse produktene da de allerede er godt dekket opp i alskens magasiner og nettsider. Personlig detter de også godt til side for mitt nedslagsfelt uten at det skal tillegges allmen interesse.
    Enig , for Dev sitt vedkommende er jo den "gjennomtestet/gjennomment/samenlikgnet" i ulike fora verden over . At det er en topp "alt i enboks" med gode ytelser er de fleste enige om. Bruker selv en Dev 250 . Har selv hatt i hus/lyttet på amper som yter like bra , men for meg var det praktiske utslagsgivende for at Dev kom i hus. Men at den lyder godt er det ingen tvil om ! :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Roy hadde en Devialet på besøk, men jeg har ennå ikke sett noen test på trykk. Noen som vet om produktet falt så dårlig i smak at det ikke ble noen omtale likevel?
    Neida, men jeg hadde både 200 og 400 hjemme i så få dager at jeg følte det var for kort til å kunne gjøre en god nok jobb for å teste den skikkelig.

    Sikler egentlig på en 400, men er usikker på om den er godt nok egnet som verktøy siden jeg tester så mye. F.eks dacer, cd-spillere og riaa-trinn. Alt vil jo bli konvertert til digitalt selv om det kobles til analogt i Devialet. Dermed blir det umulig å vurdere de andre produktene.

    Roy
    Fin måte å si det på :)


    100 % enig i denne betraktning. Sånt gir tillit, dere i Stereo+
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Helt unødvendig å bruke spalteplas på disse produktene da de allerede er godt dekket opp i alskens magasiner og nettsider. Personlig detter de også godt til side for mitt nedslagsfelt uten at det skal tillegges allmen interesse.
    Enig , for Dev sitt vedkommende er jo den "gjennomtestet/gjennomment/samenlikgnet" i ulike fora verden over . At det er en topp "alt i enboks" med gode ytelser er de fleste enige om. Bruker selv en Dev 250 . Har selv hatt i hus/lyttet på amper som yter like bra , men for meg var det praktiske utslagsgivende for at Dev kom i hus. Men at den lyder godt er det ingen tvil om ! :)
    Ja, OK. Da er det visst ikke stemning for en slik omtale. Men jeg mener fremdeles det kunne vært verdt å se på de problematiske sidene ved firmware oppdateringene til Devialet, som slett ikke er noen ubetinget lydmessig "oppgradering".
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har tenkt å kjøpe meg en stereo streamer Receiver med allt av funksjoner/innganger.
    Har du ikke mobiltelefon.....?
    Ja, jeg har mobiltelefon :) Jeg streamer med Chromcast og jeg streamer Tidal HIFI i bilen også. Jeg vil ikke ha disse små streaming boksene. Har en del DSD filer også som jeg vil spille av. På hoved anlegget må jeg enten skifte DAC eller kjøpe en nettverks spiller som har balanserte utganger. Har sett på sony og marantz. Ikke noe i hundretusenklassen. Vil avvente litt før jeg bestemmer meg. Bluesound node 2 har ikke mulighet for DSD mvh. Guit
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan ligger det an med dere gutta boys i Stereo+ - mange som leser dere på nett mot tidligere trykte bladutgivelser?

    Vel, personlig savner jeg bladet, både i fanget og under stuebordet, klart til å dra frem uten å måtte ha på en elektrisk dingzelingz. Men er det kun på nett ja så leses det jo der - viktigst av alt er at noen gidder å lage blader om ens interesseområde.
    Hei

    Joda, de funker på et vis dette! Den siste utgaven er foreløpig lastet ned 37.000 ganger i alt, og har omtrent 12000 unike nedlastinger. Det er tall vi ikke engang hadde drømt om da vi startet.
    Jeg forstår at du savner bladet, og det gjør vi også, men sammenkoblingen mellom Facebook, web og blad er det som gjelder akkurat nå for tiden.
    Vi kommer til å fortsette med å skrive om hifi og ha omtrent den miksen på innholdet vi hadde i utgave 3 - og neste utgave er rett rundt hjørnet!

    Og så et lite hjertesukk. Hifi-bransjen har nå en gylden mulighet til å få nye produkter vist frem både på våre nyhetssider og på våre Facebooksider ( vi har over 7000 følgere ) men vi får knapt inn en eneste nyhet til redaksjonen. Hva skjer?

    De som leser dette - send gjerne nyheter til: haavard@stereopluss.no


    Mvh
    Håvard
    Stereo+

    Butikker og importører, les over her :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva med en test mellom LM Audio og Primaluna? Begge Kina amper og til priser som gjør at mange kjøpet de. Sett et pristilbud, la importør sende den forsterkeren som ligger under dette. For så å få en test av de, oppimot hverandre.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Er det fortsatt ferie i stereo+ redaksjonen eller er det et nytt nummer rett rundt hjørnet. Det siste nummeret er nr.5? Er bare at jeg gleder meg til nytt lesestoff fra dere :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Det kommer ikke før i oktober-nummeret, så akkurat den omtalen må du vente på.

    Roy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn