C-core og R-core med kjerne av permalloy er overlegne. Lav kapasitans pluss at høyere frekvenser overføres mindre effektivt til sekundærsiden siden de stoppes av dårlig permeabilitet i kjernematerialet ved høye frekvenser. Siden primær og sekundær sitter på egne spoler har men heller ikke noe kapasitiv overføring av høye frekvenser. Et selvfølgelig valg i alt utsyr som bruker lite strøm.Det er vel det som skiller forskningen og de audiofile.
Strømforsyningen, det være seg lab utstyr, medisinsk utstyr, måleutstyr, og helt sikkert audio utstyr er lagt for de lavere harmoniske og vil reagere på området 2- 150khz.
Jeg skjønner ikke hvorfor audiofile står for noe helt annet en hva som er konsensus i forskningsmiløene.
Når også f. eks John Curl har vært klar over problemet leeenge og og er på linje med forskningen sier at kuren for å redusere problemet er å bruke C-core transformator.
En helt annen løsning enn i linken jeg la ved ang musical Innovations og preampn.
Det er også preamp og kilder som lider.
Poweramp sliter lite pga høy arbeidsspenning.
Våre målinger med Hioken viste vel "lave" verdier, men høye nok til at det mest fremtredende problem S-lyder var fremtredende, og økte med økende kapsitans fra filtre og kabler.
Der "feiler" også hypex, ikke pga at den er feilkonstuert eller defekt, men at Emc filteret reagere naturlig på lav kildeimpedansen noe de med "høy" kildeimpedans slipper unna, med ingen eller positiv virkning
Så da blir det erfare hva som er "lave verdier" med supraharmics.
Så lenge støyen er synkron med grunnfrekvens går det greit.
Når støyfrekvenser flyter mellom lasten i installasjonen, supraharmonics, er de ikke synkron med grunnfrekvens og det er der det går galt for strømforsyningen
Og det å forstå sammenheng med nivået, kildeimpedans og.
Som sagt, slik situasjonen er blitt her er kabel påvirkning en saga blott,og årsaken er lett å forklare teknisk.
Allerede ved 10kHz er Permalloy nede med en faktor på 10.
I power amper er ringkjerne foretrukket på grunn av sine høye virkningsgrad.
Dette med supraharmonics er et problem for utstyr med enkelt konstruerte strømforsyninger. Men din påstand om at det er så vanskelig å måle kjøper jeg ikke. Ja, det er er en utfordring å nøyaktig sample supraharmoniske over lang tid på grunn av den store datamengden, men det kan man legge inn noen smarte triggere på. F.eks en trigger basert på et 50kHz høypassfilter som aktiverer målinger over en kortere periode når de oppstår. Et 12-bits 500MHz scop med 4GSamples kan lagre målinger i 4 timer med båndbredde opp til 150kHz. (Eller 2 timer opp til 300kHz) Det koster riktignok 50k. Med man kan klare seg med et 200MHz 512MS 8-bits scop som kan måle samme båndbredde i en halv time. Det får man for 14k.
En godt konstruert strømforsyning har ingen problemer med å filtrere bort alle frekvenser fra DC utgangen. Det er heller ikke vanskelig, men det koster noen kroner ekstra. En god trafo, stor nok kondensatorbank, filtrering og regulering er alt som skal til. Jeg vet dette fordi jeg lager slike strømforsyninger. De demper supraharmoniske med inntil 174dB. Jeg har måledata på dette også der jeg genererer (ikke harmoniske) frekvenser på strømnettet med 7V peak-to-peak opp til 10MHz og måler det som kommer ut i andre enden og der er dette nede på ensifret nV område.
En slik strømforsyning vil altså ikke ha problemer med frekvenser som ikke er harmoniske med grunnfrekvensen på 50Hz.
Jeg vet at dine forskervenner hevder dette, men de tenker da på superenkle og kanskje uregulerte strømforsyninger som brukes i LED pærer etc.
Måleoppstillingen din med en mikrofon i et rom er ikke god nok. Kun bittesmå endringer i rommet kan gi de utslagene du viser til.