Asbjørn: Har ikke link. Det var ei av de høyredamene. På radioen. Ikke Erna.
Nei, jeg beskriver dagens situasjon, der venstresiden blir forventet å være /pålagt å være "moralens voktere". Høyresiden slipper billig unna og elsker å dyrke venstresiden som idealistiske og høymoralske som skal hjelpe alt og alle og selvfølgelig går regelmessig på snørra, enten fordi det man prøver på ikke lar seg gjøre, koster for mye eller begge deler. Perfide glis fra høyre, der i gården er det ingen som forventer noe annet enn "ikke rør penga mine". Hvor er den såkalte verdikonservative høyresiden? Solgt på børs for lenge siden. Så det er bare å gi gass; le og idiotforklar de rødgrønnes forsøk på å få tannkremen inn i tuben igjen. Det kommer ikke til å lykkes ærlig godt. Skikkelig god gammeldags sosialdemokratisk politikk er det snart ingen som tør å prøve seg på likevel, da kommer Hegnar å tar deg.
Personlig skulle jeg ønske at Høyre passet flanken sin litt bedre. Mens man raljerer over sosialistene og den røde fare er det et faktum at dævelskapen kommer fra ytre høyre world wide. Det oppgjøret der er det bare de moderate på samme side som kan ta, ingen andre. For meg er Høyre partiet som vet prisen på alt uten å kjenne verdien på noe.