OMF
Æresmedlem
Strømmen koster normalt litt mer om vinteren.Jeg vil ikke gå så langt, men jeg funderer litt på hvordan de tenkte her. Hvorfor legge taket på 5000 kWh, som nesten ingen husholdninger vil overstige? Hvorfor halvparten? Hvorfor presenterer Støre dette som et pristak på spotprisen når det gjelder gjennomsnittsprisen over en måned?
Det er ingen rabatt om spotprisen når f eks 5 kr/kWh med mindre gjennomsnittet for måneden også går over 70 øre/kWh.
Det er gjennomsnittsprisen på regningen som bestemmer hvor mye du skal betale - så det er jo bedre at det er den som styrer tilskudd.
Jeg synes i grunn dette var greit. Hvis tråden her er representativ for det norske folk - så er det åpenbart en frykt for priser på både 2,- og 3,-/kWh - da er det greit å vite at man slipper å betale hele regningen om noe så usannsynlig (Altså snittpris for hele måneden) skulle skje.
Det hadde jo vært litt teit om ordningen hadde vært så god at man fikk mindre strømregning nå enn feks i fjor for samme periode.
At grensen sette på 5000kWh er vel greit - det er vel omtrent der man havner med familie og enebolig.