Strøm relatert Strømrens

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    larsmartin

    Gjest
    Ble vel egentlig mer skremt enn imponert nå. :unsure:

    Hva legger du egentlig i et begrep om det å lære seg noe?
    En begynner med industri filter og diy kabler, så hører en fort at for hvert skritt i pris en velger øker forbedring i lyden. Tror ikke mange begynner med strømrens til flere hundre tusen. Det er og mye drittprodukter som må prøves før en finner produktene som matcher lydkarakteristikker en selv liker.
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    940
    Antall liker
    1.318
    Sted
    Østfold
    Fikk du inntrykk av at rew erstattet strømrensen? Isåfall har du misforstått. Rew er kun fra 10-200hz
    Huffda, jeg bruker REW for å måle hele veien opp jeg, men så føler jeg meg også fremdeles som en passe nybegynner på målinger selv om jeg har holdt på med det i 4 år. Synes i motsetning til deg at det er utfordrende og at jeg fremdeles har mye å lære.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Huffda, jeg bruker REW for å måle hele veien opp jeg, men så føler jeg meg også fremdeles som en passe nybegynner på målinger selv om jeg har holdt på med det i 4 år. Synes i motsetning til deg at det er utfordrende og at jeg fremdeles har mye å lære.
    Les hele veiledningen, alt står enkelt forklart der. Lager du eq til 20khz kommer du til å holde på i minst 80 år til og likevel ikke være fornøyd.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.624
    Antall liker
    35.643
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Les hele veiledningen, alt står enkelt forklart der. Lager du eq til 20khz kommer du til å holde på i minst 80 år til og likevel ikke være fornøyd.
    Ikke skriv "du", skriv "jeg". Ikke alle sliter like mye med anlegget som det du gjør LM... De fleste av oss har mindre problemer for mindre pris enn det du har klart å rote deg opp i.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.557
    Harmonisk «støy» fra vinyl rigg liker de fleste. Har ikke hørt fra mange som liker støy som oppstår i Ethernet, streaming, dac. Det må vekk!
    Dette er det stor enighet om. Derfor er det mange som stusser over at mange high-end brukereren insisterer på å koble jordplan fra denne støykilden sammen med audiodelen av anlegget sitt. For mange av oss ser det ut som dere deretter bruke masse tid og penger på å forme denne støyen til et nivå dere liker heller enn å ta den helt bort med enkle midler.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Dette er det stor enighet om. Derfor er det mange som stusser over at mange high-end brukereren insisterer på å koble jordplan fra denne støykilden sammen med audiodelen av anlegget sitt. For mange av oss ser det ut som dere deretter bruke masse tid og penger på å forme denne støyen til et nivå dere liker heller enn å ta den helt bort med enkle midler.
    Tror du ikke jeg har prøvd å fjerne jord, kabler med og uten skjerm osv. Bare tøv at ujordet låter best, det er noe som skjer som tydeligvis dere ikke vet.
    Hadde klasse d tidligere, der var det bryter for jord. Hele anlegget kollapset når den var avkoblet.
    Har samme mulighet på bassene nå, ikke så stor forskjell, men definitivt best jordet.

    Dere måler på tomgang. Antagelig total feil å måle ALL støy på. Jeg tester anlegget på 110db.

    Jeg har fibernettverk til anlegget. LIKEVEL låter det best når skilletrafoene på teknisk og skilletrafoer i anlegget får felles jord.
     
    Sist redigert av en moderator:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.122
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    ^ Korleis kom du fram til at det var straumen som var problemet og løysinga, evt: kva var det som gjorde at du hadde lyst til å bruka mengder av tid og pengar på å filtrera AC?
    Etter og ha lest sider opp og ned har jeg ett gjett.
    Pengene brennte i lommen.
    I OHC stod en svadaforfatter og manglet penger.
    Historien hans var så fantastisk..... at dette kunne jo ingen bare "finne på", så derfor måtte være sandt.
    Voila....... Adskillige hundre tusinde senere/fattigere, kan man jo ikke offentligt innrømme, at man
    kanskje har tatt litt feil/dummet seg ut. Så derfor blev det hardcore forsvar. No retreat. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Etter og ha lest sider opp og ned har jeg ett gjett.
    Pengene brennte i lommen.
    I OHC stod en svadaforfatter og manglet penger.
    Historien hans var så fantastisk..... at dette kunne jo ingen bare "finne på", så derfor måtte være sandt.
    Voila....... Adskillige hundre tusinde senere/fattigere, kan man jo ikke offentligt innrømme, at man
    kanskje har tatt litt feil/dummet seg ut. Så derfor blev det hardcore forsvar. No retreat. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Om du tror jeg bruker de 100 årene jeg har fått til å tilfredsstille 8 milliarder mennesker til å elsker meg er jeg glad vi ikke har samme verdier.
    Jeg driter 100% i om du mener jeg er lurt, poenget er at strømrens forbedrer lyden, ikke om jeg er lurt eller ei. Jeg har fokus på god lyd, ikke om andre er lurt eller ikke. Du burde bytte hobby!
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.122
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Om du tror jeg bruker de 100 årene jeg har fått til å tilfredsstille 8 milliarder mennesker til å elsker meg er jeg glad vi ikke har samme verdier.
    Jeg driter 100% i om du mener jeg er lurt, poenget er at strømrens forbedrer lyden, ikke om jeg er lurt eller ei. Jeg har fokus på god lyd, ikke om andre er lurt eller ikke. Du burde bytte hobby!
    Det går da helt gærnt for deg....... Stakkars LM.
    Klarer meg fint, med de venner jeg har, så kan du tulle med dine 8 milliarder som du har lyst.
    Om du driter i, at jeg mener, du er lurt, syn´s jeg det var mye å skrive for å si akkurat det :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Du burde lære deg fakta innenfor det, du uhemmet plaprer løs om. Dit fokus ser ut til at flagre lengere ut på viddene
    enn bare go lyd.
    Og trenger 100% ikke å bytte hobby, bare for at jeg ikke er strømrenseidiot 🤡
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Beklager LM, men du framstår stadig oftere som en selvgod, selvopphøyd snøffel - stort sett blottet for reell kunnskap om det du holder på med...
    Take it or leave it.
    Jeg er den eneste verdensmesteren her? 🤣
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.563
    Antall liker
    3.682
    Sted
    Sunnmøre
    Jeg har fokus på god lyd, ikke om andre er lurt eller ikke. Du burde bytte hobby!
    Vi driv vel alle med hi-fi fordi vi liker god lyd og/eller fine apparat (utan særleg konsensus om kva “god” og “fin” tyder), der tid og pengar set (ulike) grenser for dei fleste av oss. Vi kan ikkje driva med alt, iallfall ikkje heile tida.

    Det eg lurer på, er om kvifor du sette ut på ei seks år lang reise med straumrens, og om du hadde gjort det dersom du, i mars 2017, visste det ein del her inne har forklart om korleis elektronikken (inkl straumforsyningar) verkar? Sett opp mot horn, røyr og platespelarar er jo ikkje skiljetrafoar så fine i seg sjølv?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.624
    Antall liker
    35.643
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så du anbefaler jeg skal koble av all jording pga de sier det er best hifisentralen og jeg opplever det stikk motsatte?
    Anbefaler at du selger alt og begynner på nytt igjen. Velg produkter som ikke krever alt mulig duppedingser for at det skal fungere. De aller fleste merker innefor grei pris fungerer helt supert.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Vi driv vel alle med hi-fi fordi vi liker god lyd og/eller fine apparat (utan særleg konsensus om kva “god” og “fin” tyder), der tid og pengar set (ulike) grenser for dei fleste av oss. Vi kan ikkje driva med alt, iallfall ikkje heile tida.

    Det eg lurer på, er om kvifor du sette ut på ei seks år lang reise med straumrens, og om du hadde gjort det dersom du, i mars 2017, visste det ein del her inne har forklart om korleis elektronikken (inkl straumforsyningar) verkar? Sett opp mot horn, røyr og platespelarar er jo ikkje skiljetrafoar så fine i seg sjølv?
    Kabler og skilletrafo synes ikke, er det noe poeng? Det kan fint kombineres med horn uten å ta skade av utseende om det er fokus.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Anbefaler at du selger alt og begynner på nytt igjen. Velg produkter som ikke krever alt mulig duppedingser for at det skal fungere. De aller fleste merker innefor grei pris fungerer helt supert.
    Kan jeg komme å høre på ditt og se om det er noe for meg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn