Bil, båt og motorsykkel Straff for råkjøring.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Ergo bør det være innafor å kjøre i fylla, så lenge man gjør det på natta?
Det er innafor å kjøre i fylla så lenge man har sansene i behold. Dette er svært ulikt fra person til person og igjen har myndighetene satt en grense basert på alle under en kam.
Enkelte kjører dårligere enn andre selv med 0 i promille.
Finner jo uttalige eksempler på lastebil sjåfører feks som har blitt stoppet med så høy promille at de egentlig skulle vært døde men som allikevel kjører og opptrer normalt.
 

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Innlegg
2.388
Antall liker
952
Sted
Oslo
Det med å betale for sykehus opphold er jeg for, men det gjelder alle.
Og hvorfor skal man gjøre forskjell på noen som krasjer med bil og feks en som pådrar masse livsstilssykdommer som koster penger.
Eller en som skader seg på ski, sykkel osv.
Fordi uvettig bilkjøring svært ofte rammer andre. Livsstilssykdommer rammer primært enkeltindividet selv, sekundært helsevesen. Men det er en mer kompleks sammenheng: En som spiser masse potetgull og trener jevnlig kan ende opp med å belaste helsevesenet mindre enn en helsekostentusiast som ikke trener f.eks. Samfunnskostnadene pga alkoholbruk er enorme og det er blant årsakene til at man regulerer pris og tilgjengelighet for å redusere forbruket.

Samme med ski og sykkel. Man skader primært seg selv, men aktiviteten er ikke destruktiv i seg selv. Det kan faktisk være positivt å gå på ski og å ta seg en sykkeltur.

Vestlige samfunnsordninger og rettsstater er selvsagt ikke perfekte, men de er i all hovedsak gjennomgående rasjonelle og vellykkede. Ordninger er implementert og tilpasset gjennom mange tiår. Faktisk er den moderne stat den fremste frihetsgarantisten i våre liv til tross for at den gir oss noen skranker. Den skaper muligheter og livsvalg som ville vært fullstendig utenkelig for noen hundre år siden. Å argumentere for anarki, nattvekterstat og lignende er temmelig historieløst og uansvarlig. "Frihet fra" er forlokkende, men livet på en øde øy gir deg et ekstremt fattig liv. "Frihet TIL" må inkluderes i tilnærmingen, som vel Isaiah Berlin sa...
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.268
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
Jeg er ute og gasser litt engang i blandt selv, men jeg gjør det som regel på kveldstid når jeg er alene på veien og det er fort gjort og komme opp i 200 eller mere...... = villmannskjøring ?
Det er faen meg ikke et øyeblikks uppmerksomhet å plutselig være opp i 200 km/t. Det er ingen unnskyldnig for slik trafikal oppførsel, det er rett og slett sjølgod arroganse . Håper du blir tatt.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.447
Det er innafor å kjøre i fylla så lenge man har sansene i behold. Dette er svært ulikt fra person til person og igjen har myndighetene satt en grense basert på alle under en kam.
Enkelte kjører dårligere enn andre selv med 0 i promille.
Finner jo uttalige eksempler på lastebil sjåfører feks som har blitt stoppet med så høy promille at de egentlig skulle vært døde men som allikevel kjører og opptrer normalt.
Er du dum?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.596
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Det er faen meg ikke et øyeblikks uppmerksomhet å plutselig være opp i 200 km/t. Det er ingen unnskyldnig for slik trafikal oppførsel, det er rett og slett sjølgod arroganse . Håper du blir tatt.
Hvem har skrevet noe om "et øyeblikks uoppmerksomhet" andre enn deg ?..... du finner opp ting som ikke eksisterer i tråden eller som noen har sagt.
HVIS jeg hadde vært u-oppmerksom når jeg kjører, hadde jeg aldri satt meg bak et ratt......er aldri uoppmerksom når jeg setter meg inn bak et ratt... da fokuserer jeg på hva jeg driver med....... det er EN ting......... har aldri unnskyldt meg for noe som helst, det er ting no2......... sjølgod arroganse ....... ha ha......du mener slik som du nå selv utviser......... du håper jeg blir tatt sier du....... tja, hva skal man si til slike ønsker ?......... kanskje annet enn at du får håpe du og LMC er tilstede når så skjer slik at dere kan sove godt om natta.

Jeg ser nå at det begynner og slenges rundt seg med smålige karaktrestikker av hverandre her og det og diskutere på en normal voksen måte forlengst er forlatt....... så ha en god kveld og pass på blodtrykket.
 
Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Intressant fenomen. Gott vuxen man skryter över att han kör i 200 km/h + med full kontroll på allt både i och runt bilen, men blir så furten och lämnar diskussionen, när han får kritik för det han skryter av, med förklaringen att det inte går att diskutera på en normal voksen måte… Vem var den voksne nå igen? :unsure:
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.954
Antall liker
11.358
Sted
Ytterst i havgapet...
Man må gjerne tro at man selv er sjåfør i F1-klasse, men det er slett ikke sikkert de man møter er det... det er kanskje et av hovedproblemene på offentlig vei...
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
ikke sist jeg sjekket.
Poenget er at man skal være skikket for å kjøre bil mens man kun fokuserer på et promillegrense som er satt latterlig lavt også kaller man det fyllekjøring.
Du kan være stup trøtt og utgjøre en mye større fare enn en med promille, dette er greit. Du kan ha dårlig syn så du utgjør en fare, det er greit... osv
Men å ha 0.3 i promille... deeeet er farlig det, herregud for en tosk som kjører i fylla.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.298
Antall liker
2.506
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Har noen ganger holdt +- 200 over lengre tid på motorvei og det var (er) helt uproblematisk. Forstår absolutt ikke de som mener at fart i seg selv er et kriterie på uforstand.
Selv i de hastighetene må en fortsatt følge årvåkent med i speilene, det kan fort komme noen bakfra i 250+, og da gjelder det å gi de plass...
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Det er innafor å kjøre i fylla så lenge man har sansene i behold. Dette er svært ulikt fra person til person og igjen har myndighetene satt en grense basert på alle under en kam.
Enkelte kjører dårligere enn andre selv med 0 i promille.
Finner jo uttalige eksempler på lastebil sjåfører feks som har blitt stoppet med så høy promille at de egentlig skulle vært døde men som allikevel kjører og opptrer normalt.
Nei, de opptrer ikke og kjører normalt. Tonnevis med forskning bak den konklusjonen. Reaksjonsevne, simultankapasitet, oppmerksomhet alt blir nedsatt under påvirkning av alkohol. Det gjelder også døddrukne lastebilsjåfører.

Hvordan skal man sjekke tretthet som du påpeker i #49. Du påpeker jo det selvfølgelige selv, ingen av de årsakene (syn også) er greit iht veitrafikkloven. Du sovner med rattet - bang. Dårlig syn - blir sjekket ved alvorlige ulykker-

At du gidder.

At JEG gidder ? Beit dessverre på `an.
 
Sist redigert:

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.470
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Skjønner ikke problemet med disse "mopedhastighetene" dere prater om her....;)
Her kjørte vi 344 km/t, vår kompis Polly`n kjørte 395 og 407 km/t.



Mvh.
SAL
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Nei, de opptrer ikke og kjører normalt. Tonnevis med forskning bak den konklusjonen. Reaksjonsevne, simultankapasitet, oppmerksomhet alt blir nedsatt under påvirkning av alkohol. Det gjelder også døddrukne lastebilsjåfører.

Hvordan skal man sjekke tretthet som du påpeker i #49. Du påpeker jo det selvfølgelige selv, ingen av de årsakene (syn også) er greit iht veitrafikkloven. Du sovner med rattet - bang. Dårlig syn - blir sjekket ved alvorlige ulykker-

At du gidder.

At JEG gidder ? Beit dessverre på `an.
Du påpeker noe viktig der, nemlig at man har utstyret til å teste promille. Det er eneste grunn til at man har disse teite promillereglene. Egentlig er det nok hold i det at man skal være skikket til å kjøre. Man kan drikke feks 1 liter kefir og bli tatt for promillekjøring og få hundretusenvis i bot.
Er vel ikke noe mer å diskutere egentlig, jeg mener jeg har rett så får andre mene at de har rett.
Syns også det er snodig at nordmenn tåler mindre enn innbyggere i andre land der det er andre promillegrenser hvis denne magiske promillegrensa er så viktig.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Du påpeker noe viktig der, nemlig at man har utstyret til å teste promille. Det er eneste grunn til at man har disse teite promillereglene. Egentlig er det nok hold i det at man skal være skikket til å kjøre. Man kan drikke feks 1 liter kefir og bli tatt for promillekjøring og få hundretusenvis i bot.
Er vel ikke noe mer å diskutere egentlig, jeg mener jeg har rett så får andre mene at de har rett.
Syns også det er snodig at nordmenn tåler mindre enn innbyggere i andre land der det er andre promillegrenser hvis denne magiske promillegrensa er så viktig.
Skjønner du er i støtet. Nei, en liter Kefir gir deg ikke hundretusenvis i bot. Den norske promillegrensen viser seg å fungere - mindre fyllekjøring, men dessverre mer av annen rus i trafikken.

Du får diskutere dine synspunkt i neste trafikkontroll !

Ser deg på neste klimatoppmøte, uten promille.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.268
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
Hvem har skrevet noe om "et øyeblikks uoppmerksomhet" andre enn deg ?..... du finner opp ting som ikke eksisterer i tråden eller som noen har sagt.
HVIS jeg hadde vært u-oppmerksom når jeg kjører, hadde jeg aldri satt meg bak et ratt......er aldri uoppmerksom når jeg setter meg inn bak et ratt... da fokuserer jeg på hva jeg driver med....... det er EN ting......... har aldri unnskyldt meg for noe som helst, det er ting no2......... sjølgod arroganse ....... ha ha......du mener slik som du nå selv utviser......... du håper jeg blir tatt sier du....... tja, hva skal man si til slike ønsker ?......... kanskje annet enn at du får håpe du og LMC er tilstede når så skjer slik at dere kan sove godt om natta.

Jeg ser nå at det begynner og slenges rundt seg med smålige karaktrestikker av hverandre her og det og diskutere på en normal voksen måte forlengst er forlatt....... så ha en god kveld og pass på blodtrykket.
Slutt med dette våset for å rettferdiggjøre å kjøre i 200km/t på offentlig vei. Det er og blir galt uansett hva du innbiller deg!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.447
ikke sist jeg sjekket.
Poenget er at man skal være skikket for å kjøre bil mens man kun fokuserer på et promillegrense som er satt latterlig lavt også kaller man det fyllekjøring.
Du kan være stup trøtt og utgjøre en mye større fare enn en med promille, dette er greit. Du kan ha dårlig syn så du utgjør en fare, det er greit... osv
Men å ha 0.3 i promille... deeeet er farlig det, herregud for en tosk som kjører i fylla.
Er du stup trøtt så har du egentlig ikke lov til å kjøre, forulykker du grunnet å ha sovnet straffes du. Ser du så dårlig at du utgjør en fare skal du ikke kjøre bil. Har du over 0.2 i promille så har du ikke lov til å kjøre bil, hva er så vanskelig med det? Har du tenkt over det at det er flere ulykker som skyldes bakrus enn det er ulykker grunnet kjøring hjem fra festen?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.447
Har noen ganger holdt +- 200 over lengre tid på motorvei og det var (er) helt uproblematisk. Forstår absolutt ikke de som mener at fart i seg selv er et kriterie på uforstand.
Selv i de hastighetene må en fortsatt følge årvåkent med i speilene, det kan fort komme noen bakfra i 250+, og da gjelder det å gi de plass...
På norske veier beregnet på maks 110, eller "utenlandske" veier beregnet på fri fart?
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Hvis det er tilfelle så er det vel ikke promille men heller lite/dårlig søvn eller dårlig form som er tilfelle.
Nei har ikke noe problemer med denne grensen da jeg generelt ikke bryr meg noe særlig om regler. Jeg ser ann form og førerforhold før jeg kjører, istedenfor å lese meg opp på det siste nye innen Norges lover før jeg foretar meg noe.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.447
Hvis det er tilfelle så er det vel ikke promille men heller lite/dårlig søvn eller dårlig form som er tilfelle.
Nei har ikke noe problemer med denne grensen da jeg generelt ikke bryr meg noe særlig om regler. Jeg ser ann form og førerforhold før jeg kjører, istedenfor å lese meg opp på det siste nye innen Norges lover før jeg foretar meg noe.
Jasså, så du har ikke promille dagen etter at du har drukket? Rart. Ellers så skjønner jeg at du må være en bilfører i verdensklasse, rart du ikke har gjort det stort innen motorsport.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Så du mener man har mere promille dagen derpå enn når man kjører hjem fra festen?
Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver dette:
Har du tenkt over det at det er flere ulykker som skyldes bakrus enn det er ulykker grunnet kjøring hjem fra festen?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.596
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Slutt med dette våset for å rettferdiggjøre å kjøre i 200km/t på offentlig vei. Det er og blir galt uansett hva du innbiller deg!

Du kommer med den ene påstanden villere enn den andre.........du juger og finner opp ting og pålegger andre "sannheter" som ikke eksisterer i virkeligheten ... hvor leser du et eneste sted at jeg forsøker og rettferdiggjøre noe som helst ?
 
Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.447
Så du mener man har mere promille dagen derpå enn når man kjører hjem fra festen?
Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver dette:
Har du tenkt over det at det er flere ulykker som skyldes bakrus enn det er ulykker grunnet kjøring hjem fra festen?
Hæ? Hvordan får du til å forstå det jeg skrev slik? Jeg regner med at du kjenner uttrykkene bakrus, dagen derpå, fyllesjuk. Du skjønner det at alkoholen forvinner ikke fra blodet i det øyeblikket du slutter å drikke. Du får en promille på ca. 0.2 av en halvliter øl og kroppen bruker 1-2 timer på å forbrenne denne alkoholen.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Men da skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn kjøring hjem fra festen?
Er kjøring hjem fra festen i edru tilstand? Hvis ja isåfall hvorfor er dette et poeng og er det mere farlig å kjøre hjem fra en fest enn å kjøre generelt?
Hvis det er med promille så skjønner ikke heller helt poenget. Jo det hender man har stigende promille, men det skal godt gjøres å ha høyere promille 8 timer etter festen enn når du drar hjem fra festen.

Forøvrig går bakrus under punktet der jeg ikke ville kjørt, men ikke på grunn av promille men heller på grunn av dårlig skikket til å kjøre bil (dårlig reaksjonsevne, tung i hodet og generelt dårlig i form)
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.845
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Jeg husker når jeg var på trafikkskolen og hadde motorveikjøring i en Fiat Tipo med 180 hester.
Kjørelæreren sa at jeg kunne kjøre så fort jeg ville, men jeg ville miste skiltet på taket ved rundt 170km/t.

Vi kjørte en strekning der motorveien var bygget sånn under den kalde krigen at det var mulig å lande jagerfly der.
Rakk å presse Tipoen til nesten 200 da. Skiltet holdt likevel. 😎

På hjemturen gikk det i mørke og regnvær på tett trafikkert motorvei med masse veiarbeid rundt en større by. Dette var mye skumlere å kjøre.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.447
Men da skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn kjøring hjem fra festen?
Er kjøring hjem fra festen i edru tilstand? Hvis ja isåfall hvorfor er dette et poeng og er det mere farlig å kjøre hjem fra en fest enn å kjøre generelt?
Hvis det er med promille så skjønner ikke heller helt poenget. Jo det hender man har stigende promille, men det skal godt gjøres å ha høyere promille 8 timer etter festen enn når du drar hjem fra festen.

Forøvrig går bakrus under punktet der jeg ikke ville kjørt, men ikke på grunn av promille men heller på grunn av dårlig skikket til å kjøre bil (dårlig reaksjonsevne, tung i hodet og generelt dårlig i form)
Lille venn, kjøring hjem fra festen hvor du har drukket. Skjønner?

Tror du må lese litt mer før du avlegger førerprøven.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Lille venn, kjøring hjem fra festen hvor du har drukket. Skjønner?

Tror du må lese litt mer før du avlegger førerprøven.
Hva er poenget ditt da?
At å kjøre med bakrus er en økt risiko for ulykker er jo ikke noe oppsiktsvekkende...
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Bra det ikke er en del av de som diskuterer dette her på sentralen som setter lovene i Norge.
Dette blir bare dummere og dummere.
Lovene er meget bra og straffene for slik dumskap burde hvert enda høyere.
Men har vel med alder å gjøre, eller foresten er ikke helt sikker på det siste.(desverre)
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
ja hipp hurra for mere lover, det er helt innafor å få 200.000 i bot for å kjøre sparkesykkel på vei hjem fra byen, skulle helst vært et par millioner i bot spør du meg.
Skjønner ikke hvorfor så mange har en trang til å ha noen for å bestemme over seg og sette lover fordi man ikke klarer å ta egne avgjørelser.
Men men, er vel dette mangfoldet som gjør Norge så bra
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Du kan mister lappen ved å kjøre EL sparkesykkel i fylla.
Helt fint att det skjer.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
ja og 2x brutto mnds lønn i bot
Lurer på når det kommer promillegrenser for gående, man kan jo både snuble og skade seg...
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Artig når noen nærmest fremstilller det som en selvfølge at man innimellom plutselig befinner seg i 200 km/t på vei i Norge og majoriteten synes man er en idiot hvorpå man blir snurt. At man har en eller annen sprek bil har liksom noe med saken å gjøre - selv en kjip Skoda kan vel komme opp rundt dit om man absolutt vil. Ekstra gøy når men er "konsentrert" men plutselig befinner seg i en slik hastighet "fordi det går så fort". Jeeezzz

Hva var forventet? At noen synes det er tøft at en godt voksen man må kjøre eller kan slumpe til å få nåla opp på 200 km/t innimellom eller at dette var helt normal oppførsel som "alle" egentlig gjør innimellom bare at de ikke tør å si det?
 

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Innlegg
3.363
Antall liker
3.277
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Skjønner ikke problemet med disse "mopedhastighetene" dere prater om her....;)
Her kjørte vi 344 km/t, vår kompis Polly`n kjørte 395 og 407 km/t.



Mvh.
SAL
Bane, samt en sjåfør som er "klar" i hodet = helt ok :) Ellers er fartsgrenser på veiene helt greit å forholde seg til.

Og fyren som er omtalt i første innlegg kan man bure inn - lenge. Flott!
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.682
Torget vurderinger
1
Mange sjåfører er så distraherte, selv under fartsgrensen at de utgjør en fare for seg selv og andre og disse er det mange av. Heldigvis mye elektronikk som redder liv idag med nødbrems, men alle disse skjermene som produsentene skal pushe inn i bilene er noe stort tull! Man mister jo totalt synet når det er mørkt ute er også en ting. Det er ganske mye bedre med litt årvåkne og aktive sjåfører, som heller ligger litt over og faktisk følger med.
Når folk sitter og sover i venstre fila av og til med sjangling i høyre fila også så får de et blink av meg ihvertfall, våkn opp! Det er helt greit med komfort i bilen, men det er ikke plassen man skal slappe av og døse så lenge man kjører og det er ikke kun fremover man skal følge med, speil og/eller blinklys er også noe som sjelden brukes av mange.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Det er innafor å kjøre i fylla så lenge man har sansene i behold. Dette er svært ulikt fra person til person og igjen har myndighetene satt en grense basert på alle under en kam.
Enkelte kjører dårligere enn andre selv med 0 i promille.
Finner jo uttalige eksempler på lastebil sjåfører feks som har blitt stoppet med så høy promille at de egentlig skulle vært døde men som allikevel kjører og opptrer normalt.
Hadde en teori instruktør da jeg tok flysertifikatet som fortalte at han var tatt med promille, 2,45 hvilket er ganske jævlig mye! Mange ville ikke ha overlevd! Men legen som undersøkte ham erklærte at han var "klinisk edru". Men som han sa:
"Jeg hadde drukket tankvogner med øl årene før!" Og han anbefalte ingen å prøve å gjøre det samme.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Ser det er mange som har meninger. Bare et lite innspill til. På Autobahn i Tyskland er det strekker der det er "fri fart", men anbefalt 140kmt. Det betyr at du ikke blir bøtelangt om du kommer lavtflygende i 320kmt. MEN det mange synes å ikke være klar over er at hvis du kjører fortere enn de anbefalte 140kmt så vil du automatisk få skylden for ulykker du blir innblandet samma pokker! Det bør man tenke litt over.
Samme Autobahn er for øvrig ganske så stressende å kjøre på. Da vi dro ned ble vi advart om at det var nødvendig å se i speilet for det kom biler bakfra i jævlig fart. Det var ikke noe problem, for jeg er vant til alltid å ha et halvt øye i speilet. Men sjokket var alle de som ikke brukte speil. Du kommer glad og lykkelig i venstrefeltet i sånn 150-160 og plutselig er det liten Polo som ligger i 110 som legger seg ut foran deg! Lite morro. Framfelgene var helt svarte av bremsestøv da vi kom hjem, og jeg lærte noe om bilen som jeg ikke visste den kunne gjøre. Når du VIRKELIG mener at du vil bremse, så oppfatter bilen dette og setter på nødblikers. Kult i og for seg, men ikke så morro når det skjer på alvor.
 
Topp Bunn