Stripping

B

bamsemann

Gjest


Stripping er kunst har Borgarting lagmannsrett bestemt, og dermed momsfritt..

Affa hadde rett her gett... :D

bamsemann.. :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå har jeg klikket meg inn på denne tråden et utall ganger. På tide å skrive noe....

;D
 
B

Back_Door

Gjest
Hver gang jeg klikker meg inn på denne, så glemmer jeg hva det var jeg skulle si..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.630
Hmmm
Momsfritaket er jo der for at folk flest skal få råd til å oppleve mer kunst...
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kunstutstillinger burde jo nå få sin renessanse blandt mannen i gata.

Hyggelig vedtak. Godt å se at vi ikke er blitt altfor infiltrert av Ottar, KrF og Taliban.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Var det en nyhet?
Jeg hadde sett på stripping anny day of the week fremfor ballett - og det er ikke fordi jeg er en sexgris, men fordi jeg simpelten ikke skjønner hvorfor ballett har blitt høykultur, mens stripping og breakdans er folkelig og ekkelt.
 
A

Affa

Gjest
Ser man ikke den forskjellen bør man kanskje vurdere å styrte seg på eget sverd. Europeisk høykultur kontra runk for underklassen og den sorte manns primitive rytmemønster.

Forfallet er enormt ser jeg.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.528
Antall liker
9.972
Jeg har montert en stang på badet slik at når vi kler av oss blir det regnet som stripping. Jeg regner med å kunne redusere skatten kraftig med dette.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Det nærmeste jeg kommer stang. Er å være svingstang en gang iblandt.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.003
Torget vurderinger
0
Ser man ikke den forskjellen bør man kanskje vurdere å styrte seg på eget sverd.
Skivebom gamle gutt !

De du sikter til her har ikke så megen dannelse eller klasse at de kan se verdien av å "styrte seg på eget sverd".

Mest sansynlig har de ikke et eget sverd heller. Sverd har i alle tider vært et våpen for dannede. Almuen har benyttet øks eller ljå.

Som du sier: " Forfallet er enormt" !
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Da kan jeg puste lettet ut...budjsettet for inngangspenger var nemlig i ferd med å bli en tung post i regnskapet.

8)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Enig med Affa og Spiralis, dette er lavmål. Hva blir det neste, kulturstøtte?
Kulturskolen bør jo få dette med også da, så kan man velge om de søte små skal lære seg å spille piano, fiolin eller stripping. Utrolig lavmål.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Synes man burde få kunstnerfradrag på selvangivelsen for konas stripping på soverommet, jeg. Det er hva jeg kaller bra bidrag til å opprettholde mental helse i den mannlige delen av befolkningen. ;)
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Enig med Affa og Spiralis, dette er lavmål. Hva blir det neste, kulturstøtte?
Kulturskolen bør jo få dette med også da, så kan man velge om de søte små skal lære seg å spille piano, fiolin eller stripping. Utrolig lavmål.
Jeg trekker den konklusjon at ærede komponenten ikke har overvært stripping på en stund. Jeg trodde i min naivitet at det dreide seg om en eller annen tvislom dans mens klærne forsvant, men etter å ha vært innom erotikkmessa i Oslo, måtte jeg revurdere. Dette er jo helt rått! Disse damene er jo artister! Jeg, som ikke hadde sett stripping siden en tivilsom opplevelse på grensa til Mexico for 20 år siden, fikk minsanten et litt annet syn på sakene nå, ja. Disse damene kunne nesten gått innn på landslaget i turn.
Kunst? Ja, jeg tror jaggu det!

Honkey
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
stripping er til for å kåte deg opp - ikke noe mer enn det.
flott.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
stripping er til for å kåte deg opp - ikke noe mer enn det.
flott.
Hvis så er, kan vi ikke også utvikle det til en kunstart? så langt jeg kan bedømme er det å være kåt usannsynlig mye mer ålreit enn å kjede seg eller være forbanna. Jeg synes det er trist at denne siden av livet skal tillegges et slags mindreverdig preg.

Hva med topless-dansingen på Lido? Kunst?

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Jeg trekker den konklusjon at ærede komponenten ikke har overvært stripping på en stund. Jeg trodde i min naivitet at det dreide seg om en eller annen tvislom dans mens klærne forsvant, men etter å ha vært innom erotikkmessa i Oslo, måtte jeg revurdere. Dette er jo helt rått! Disse damene er jo artister! Jeg, som ikke hadde sett stripping siden en tivilsom opplevelse på grensa til Mexico for 20 år siden, fikk minsanten et litt annet syn på sakene nå, ja. Disse damene kunne nesten gått innn på landslaget i turn.
Kunst? Ja, jeg tror jaggu det!

Honkey
Det heter TVILSOM... ;)

Det er jo selvsagt mulig at enkelte dansere også stripper, men dette er unntaket og det vet du og.

Ville du sett det som stor kunst om det var en mann som stod og vrikket og vred på seg med fåret blikk og?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Ville du sett det som stor kunst om det var en mann som stod og vrikket og vred på seg med fåret blikk og?
Hvor har du det fra at menn har fårete blikk når de kler av seg? ;)
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Det heter TVILSOM... ;)

Det er jo selvsagt mulig at enkelte dansere også stripper, men dette er unntaket og det vet du og.

Ville du sett det som stor kunst om det var en mann som stod og vrikket og vred på seg med fåret blikk og?
Jeg vet fingrene flyr litt vilt rundt tastaturet, ma cher, har ikke tent å bli perfeksjonist, jeg er ille nok som jeg er! :)
Mann eller dame er i prinsipp ett fett (dog ikke for meg) mht om det er kunst eller ei. Det dreier seg nettopp IKKE om å "stå og vrikke på seg", jeg anbefaler deg en tur ut og se på et seriøst strippeshow. Disse folkene er utrolig dyktige, så vel menn som kvinner.

Honkey
 
P

Parelius

Gjest
Hvor har du det fra at menn har fårete blikk når de kler av seg? ;)
Nei, det er jo mest når de kler på seg igjen at det blikket har ankommet.
 
P

Parelius

Gjest
Det dreier seg nettopp IKKE om å "stå og vrikke på seg", jeg anbefaler deg en tur ut og se på et seriøst strippeshow.
Nåh, så det fins! Gjør det noen forskjell i fradraget om det er seriøst eller ikke, tro.
 
P

Parelius

Gjest
så langt jeg kan bedømme er det å være kåt usannsynlig mye mer ålreit enn å kjede seg eller være forbanna.
Til syvende og sist er det bare frustrasjon. Det er selvfølgelig et eminent grunnlag for industri. Kanskje det er kunstindustri det er snakk om. Men det har vel ikke momsfritak?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.217
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Poenget er vel ikke å sammenligne det med Svanesjøen fremført på Operaen. Derimot at det ikke er noe mer "kunstnerisk" det som skjer på lokale scener hver lørdagskveld rundtom i vårt vidstrakte land. Den ene kvelden "Ole Fjellskrenten sitt Danseorkester", den neste kvelden "Jasmin & Anastacia's eksotiske danseshow"...eller tilmed samme kveld på samme scene. Den ene betaler moms, den andre ikke....og det er vel i grunn den største forskjellen....
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Poenget er vel ikke å sammenligne det med Svanesjøen fremført på Operaen. Derimot at det ikke er noe mer "kunstnerisk" det som skjer på lokale scener hver lørdagskveld rundtom i vårt vidstrakte land. Den ene kvelden "Ole Fjellskrenten sitt Danseorkester", den neste kvelden "Jasmin & Anastacia's eksotiske danseshow"...eller tilmed samme kveld på samme scene. Den ene betaler moms, den andre ikke....og det er vel i grunn den største forskjellen....
Så hvis Jasmin & Anastacias eksotiske danseshow hadde blitt satt opp på operaen så hadde det vært kunst og av den grunn legitimt og ikke folkelig?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Jeg vet fingrene flyr litt vilt rundt tastaturet, ma cher, har ikke tent å bli perfeksjonist, jeg er ille nok som jeg er! :)
Mann eller dame er i prinsipp ett fett (dog ikke for meg) mht om det er kunst eller ei. Det dreier seg nettopp IKKE om å "stå og vrikke på seg", jeg anbefaler deg en tur ut og se på et seriøst strippeshow. Disse folkene er utrolig dyktige, så vel menn som kvinner.

Honkey
Nå er det jo mulig at det finnes flere varianter av stripping, men det som folk flest forbinder med dette er en dame som står med et fåret blikk og kler av seg mens hun vrir seg opp og ned etter en stang mens en gjeng mannfolk sitter småsiklende og ser på. Eventuelt motsatt kjønnsfordeling. Hva som er sjarmen med dette ser ikke jeg, det blir ikke bedre om man kaller det kunst.

Om dansen er hovedpoenget, hvorfor må hun da kle av seg, dette er bare et skalkeskjul for å gjøre det bedre enn det er.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Nå er det jo mulig at det finnes flere varianter av stripping, men det som folk flest forbinder med dette er en dame som står med et fåret blikk og kler av seg mens hun vrir seg opp og ned etter en stang mens en gjeng mannfolk sitter småsiklende og ser på. Eventuelt motsatt kjønnsfordeling. Hva som er sjarmen med dette ser ikke jeg, det blir ikke bedre om man kaller det kunst.

Om dansen er hovedpoenget, hvorfor må hun da kle av seg, dette er bare et skalkeskjul for å gjøre det bedre enn det er.
Ta nå ikke sånn på vei.
Chippendales... kunst?
Sputnik... kunst?
Lido i Paris... kunst?

Mange eksempler å ta av. Du beskriver de kjipe buler, kompo. De mer seriøse innen genreen legger enormt mye arbeid i det. Og de er av begge kjønn. Jeg er ikke den som skal overprøve deres valg.

Honkey
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Hvis så er, kan vi ikke også utvikle det til en kunstart? så langt jeg kan bedømme er det å være kåt usannsynlig mye mer ålreit enn å kjede seg eller være forbanna. Jeg synes det er trist at denne siden av livet skal tillegges et slags mindreverdig preg.

Hva med topless-dansingen på Lido? Kunst?

Honkey
prinsippielt enig med deg her, honky.
men jeg har til gode å se et strippeshow jeg vil kalle kunst. jeg går på strippeklubb kun når jeg blir dratt ditt på et eller annet jævla utdrikkingslag, og noen ytterst få ganger har jeg blitt kåt av å se på. sitter ellers og kjeder ræva av meg.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Fuck for Forest!  Kunst!  Jaaaa!  :D  Det var jo på en scene, så da så.

Jeg for min del synes ordet "kunst" bør avskaffes.  Det er like selvhøytidelig som "High End", ja kunst kunne vel like gjerne vært kalt "high end underholdning".  

"Underholdning" om aktiviteten og "underholder" om utøveren er vel dekkende nok.  Og da synes jeg egentlig det er mye som burde få mva-frihet...

"Kunst" er et ord brukt av elitistiske folkegrupper som ønsker makt til å forvalte et begrep om noe opphøyet som skal være forbeholdt nettopp eliten.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Ta nå ikke sånn på vei.
Chippendales... kunst?
Sputnik... kunst?
Lido i Paris... kunst?

Mange eksempler å ta av. Du beskriver de kjipe buler, kompo. De mer seriøse innen genreen legger enormt mye arbeid i det. Og de er av begge kjønn. Jeg er ikke den som skal overprøve deres valg.

Honkey

Jeg tar ikke på vei.


De kjipe buler er vel dominerende her og nyter godt av dette.
Om de legger enormt med arbeid i dette hvorfor ikke heller holde seg til normal dans da? Hvor skal man ellers sette grensen?
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
prinsippielt enig med deg her, honky.
men jeg har til gode å se et strippeshow jeg vil kalle kunst. jeg går på strippeklubb kun når jeg blir dratt ditt på et eller annet jævla utdrikkingslag, og noen ytterst få ganger har jeg blitt kåt av å se på. sitter ellers og kjeder ræva av meg.
Jeg har i mitt liv sett tilsammen ca 8 strippeforestillinger fordelt på 2 -3 tifeller, så mitt erfaringsgrunnlag er minimalt. Men det nevnte show på Rockefeller (Erotikkmessen for et par år siden) imponerte virkelig. Jeg må dog si at jeg vil slå et slag for likestillingen; Vi menn får se alt, kvinnene blir stort sett avspist med å se alt utenom det aller helligste. Her må likestillingsombudet på banen!

Honkey
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg tar ikke på vei.


De kjipe buler er vel dominerende her og nyter godt av dette.
Om de legger enormt med arbeid i dette hvorfor ikke heller holde seg til normal dans da? Hvor skal man ellers sette grensen?
Spør de på Lido om det samme.
De tillegger et pikant element, no more, no less.

Honkey
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.217
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Så hvis Jasmin & Anastacias eksotiske danseshow hadde blitt satt opp på operaen så hadde det vært kunst og av den grunn legitimt og ikke folkelig?
Nope, skivebom! Poenget er heller at ordningen med momsfritak forutsetter at forestillingen er kunst...hva nå det er..... Som Roffe sier er kunst elitisk uttrykk som på linje med "high end" er totalt uten klare grenser...det ligger i "kunstens" natur....og er således kun definert av mer eller mindre kvalifisert synsing. Ikka at jeg har så store problemer med synsing om kunst og musikk i sin alminnelighet...det er vel hva jeg skribler mest om her inne...men når det er snakk om hvem som skal betale hva i skatter og avgifter synes jeg man må ha noe mer håndfast og forutsigbart enn synsing. Derfor bør momsfritaket heller være knyttet til de som bedriver og fremstiller underholdning i sin videste form, (selvom sesriøse "kunstnere" selvsagt vil bli dødelig fornærmet over at deres malerier, instalasjoner, skulpturer og prosjekter kalles underholdning).
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.581
Antall liker
7.115
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja - fikk ikke Chippendales momsfritak fordi det var kunst, da? Da skal det være likt for damer som stripper, også, synes jeg.

Forøvrig kan det jo kombineres med annen kunst, f.eks. musikk.

Et lokalt band her i Narvik kjørte med sceneshow med strippere på konsertene. (I tilfelle noen lurer, så har de brukt både mannlige og kvinnelige strippere...)

(Gruppa heter Carcinoma in Situ og har utgitt en plate - "Mannen i parken")

Johan-Kr
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Nope, skivebom! Poenget er heller at ordningen med momsfritak forutsetter at forestillingen er kunst...hva nå det er..... Som Roffe sier er kunst elitisk uttrykk som på linje med "high end" er totalt uten klare grenser...det ligger i "kunstens" natur....og er således kun definert av mer eller mindre kvalifisert synsing. Ikka at jeg har så store problemer med synsing om kunst og musikk i sin alminnelighet...det er vel hva jeg skribler mest om her inne...men når det er snakk om hvem som skal betale hva i skatter og avgifter synes jeg man må ha noe mer håndfast og forutsigbart enn synsing. Derfor bør momsfritaket heller være knyttet til de som bedriver og fremstiller underholdning i sin videste form, (selvom sesriøse "kunstnere" selvsagt vil bli dødelig fornærmet over at deres malerier, instalasjoner, skulpturer og prosjekter kalles underholdning).
Det er jo nettopp det som er kunstens natur, den er uforutsigbar og kan komme til uttrykk når som helst og hvor som helst.
At "de etablerte bedreviterene" foretrekker opera, ballett og klassiskmusikk er tegn på stagnasjon.
De er på tide at vi får en fristilling i Norge når økonomiske midler skal deles ut.
Det er tøvete at hver opera bilett skal subsidieres med over Kr 500,- mens f.eks Oslo kinoene forfaller eller det nesten ikke finnes øvningslokaler og atilieer for utøvende kunstnere.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Jeg har i mitt liv sett tilsammen ca 8 strippeforestillinger fordelt på 2 -3 tifeller, så mitt erfaringsgrunnlag er minimalt. Men det nevnte show på Rockefeller (Erotikkmessen for et par år siden) imponerte virkelig. Jeg må dog si at jeg vil slå et slag for likestillingen; Vi menn får se alt, kvinnene blir stort sett avspist med å se alt utenom det aller helligste. Her må likestillingsombudet på banen!

Honkey
tøys å skrike om likestilling.
menn selger seg like lett som kvinner.
dersom jentene skriker om å få se pikk og er villig til å betale godt for det, så får de se pikk.
etterspørselen har bare ikke vært stor nok foreløpig.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Lurer på hvordan denne etterspørselen skulle ha utartet seg i praksis? Det er vel ulovlig å vise en erigert penis i landet. Jeg tror virkelig helvete fryser over før jeg en dag ser kvinner utenfor stortinget , som roper på p*kk (for å si det slik) Ottarstyle :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.630
Kvinner går jo mann av huse og oppfører seg som ville dyr hver gang Chippendale svipper innom.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Lurer på hvordan denne etterspørselen skulle ha utartet seg i praksis? Det er vel ulovlig å vise en erigert penis i landet. Jeg tror virkelig helvete fryser over før jeg en dag ser kvinner utenfor stortinget , som roper på p*kk (for å si det slik) Ottarstyle :)  
hvem har snakket om erigert?
mannlige strippere hadde gladelig latt staken slenge løs dersom jentene krever det og betaler godt for det. myndighetene kunne heller ikke stoppet det.
 
Topp Bunn