Sugden: A-klassen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    U-96 skrev:
    Bånnulka skrev:
    :)

Skal legge ut flere bilder etterhvert. Men du får smøre deg med tålmodighet. :)

Jeg skal inn til Jan R og prøve den på K horna hans utover. Der kunne vi ha fått til noe.

Mvh Roar
    Kult med ei tilbakemelding frå den seansen i so fall :)
    Vær du sikker :)

/jan

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bånnulka skrev:
    JanR skrev:
    Bånnulka skrev:
    JanR skrev:

Det er ikke den Jan. Min har flere inntillinger på frekvensen i fronten. Må være Lux utgave jeg har. ;)

Mvh Roar
    Hva heter'n ?

/jan

Nå blir jeg usikker,men han sa at det var A48 og at den spilte i klasse A de første watta.

Mvh Roar
    Der var'n :)

http://www.adverts.ie/236894/pro-audio/class-a-amplifier-original-sugden-a48-in-pristine-condition-a-b/

/jan

bat

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1
    Roqer skrev:
    OJ!
    Da har jeg bestilt en A21AI Series 2 med internt RIAA og HT-inngang, farge graphit. Intern RIAA pga kravet mitt til avspilling av mine gamle heavy-LP'er ikke er så stort. De er temmelig mye brukt, og tilsvarende slitne. Men må ha.
    Fin belønning etter å ha pusset opp kjøkken for "en halv million". Badet ble småtterier sa samboeren, og da tenkte jeg at tilgivelse er lett å få på en liten A21AI Series 2.
    Gratulerer med val av forsterkar. Håpar du vert nøgd. Tippar på at dette vert ein god match.

Håpar verkeleg at folk får augene opp for kor bra forsterkar dette verkeleg er.

Du får dele erfaringar når du har fått den i hus. Den treng ein del innspelingstid, men her hjå meg så let faktisk ganske godt frå dag ein. Det eg merka her var at den var kanskje ein tanke basstung til å byrje med. Etterkvart vart den veldig fin og ballansert. I dag er den pur glede.

Bat

bat

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1
    Bånnulka skrev:

For melde meg inn denne Sugden klasse A klubben jeg også. :) Kan bare si at jeg er overasket over hvor godt denne spiller. Er fra førsten av 70 tallet.

Mvh Roar
    Flate. Den var jo griselekker. Hadde nok gjort seg veldig bra mellom Cornwall III her heime. Du er jammen heldig. Gratulerer med kjempeflott forsterkar.

Kor mykje betalte du for herlegdomen?

mvh
    Bat

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hvor høyt opp i serien må man for å få ren klasse A hos sugden?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Bånnulka skrev:
    U-96 skrev:
    Bånnulka skrev:

Har ikke så mye info,men den er på 2x40w. Nydlig riaa og den spiller meget godt. Dette er den første model av 48 og kom i 74. Nydlig design på denne.

Hadde spilt på en Cyrus one en stund og byttet denne ut med denne Sugden og det ble et skikklig lydmessig løft. Sugden er bare i en annen klasse.

Trur mange ville tatt denne for en rørforsterker i en blindtest.

Mvh Roar
    Ja mitt valg av Sugden var nettopp pga. tilnærming av ein litt varmare lyd.
    2x40w er kraftige saker i Sugden samanheng, hadde vert artig og høyrt forsterkaren din :)
    Har du fleire bilder av denne flotte forsterkaren som er av same årgang som meg, hehe.

U-96

Jeg skal inn til Jan R og prøve den på K horna hans utover. Der kunne vi ha fått til noe.

Mvh Roar

Skal du ta egne bilder da?

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    bat skrev:
    Bånnulka skrev:

For melde meg inn denne Sugden klasse A klubben jeg også. :) Kan bare si at jeg er overasket over hvor godt denne spiller. Er fra førsten av 70 tallet.

Mvh Roar
    Flate. Den var jo griselekker. Hadde nok gjort seg veldig bra mellom Cornwall III her heime. Du er jammen heldig. Gratulerer med kjempeflott forsterkar.

Kor mykje betalte du for herlegdomen?

mvh
    Bat

Fikk bytta denne mot noe annet jeg hadde. Trur ikke disse er dyre,men det er det og få tak i denne med trekabinett som kan kansje være vansklig.

Den er vakker og se på og riaaen er også god i den.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Men, skitt au, ulka. Du kan få et til.

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    rolfozzy skrev:
    Bånnulka skrev:
    U-96 skrev:
    Bånnulka skrev:

Har ikke så mye info,men den er på 2x40w. Nydlig riaa og den spiller meget godt. Dette er den første model av 48 og kom i 74. Nydlig design på denne.

Hadde spilt på en Cyrus one en stund og byttet denne ut med denne Sugden og det ble et skikklig lydmessig løft. Sugden er bare i en annen klasse.

Trur mange ville tatt denne for en rørforsterker i en blindtest.

Mvh Roar
    Ja mitt valg av Sugden var nettopp pga. tilnærming av ein litt varmare lyd.
    2x40w er kraftige saker i Sugden samanheng, hadde vert artig og høyrt forsterkaren din :)
    Har du fleire bilder av denne flotte forsterkaren som er av same årgang som meg, hehe.

U-96

Mvh Roar

Skal du ta egne bilder da?

Sinna nå da :),sove om natten vet du. ;)

Mvh Roar

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    hvor høyt opp i serien må man for å få ren klasse A hos sugden?
    Det meste er vel kl.a ?
    /jan
    Det aller meste gjennom Sugden-historien er klasse A. Unntaket er den nye budsjettmodellen Mystro.
    Sugden hevder at de først av alle med å lansere kommersielle transistoriserte klasse-A forsterkere på markedet på 60-tallet. De har historie å være stolt av, begynte med å lage måleinstrumenter. Og det sies at dagens Masterclass ikke er veldig forskjellig fra den første A21.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Noen om vet hvordan Sugden A21SE vil passe Klipsch La scala med tanke på støy osv

U

utgatt60135

Gjest
    eddie1 skrev:
    Noen om vet hvordan Sugden A21SE vil passe Klipsch La scala med tanke på støy osv
    Kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Sendte en mail til Sugden med noen spørsmål om Masterclass,dette var ett av svarene:

We find that most inexpensive cables have a simillar level of performance. Therefore we only recommend high quality cables like Siltech Classic Aniversary as a match for the Masterclass series.
    http://www.siltechcables.com/afawcs0115619/ln-products.html

Noen her inne som bruker disse kablene ?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Petterone skrev:
    Sendte en mail til Sugden med noen spørsmål om Masterclass,dette var ett av svarene:

We find that most inexpensive cables have a simillar level of performance. Therefore we only recommend high quality cables like Siltech Classic Aniversary as a match for the Masterclass series.
    http://www.siltechcables.com/afawcs0115619/ln-products.html

Noen her inne som bruker disse kablene ?
    Siltech Classic Anniversary. Der finner jeg signalkabler som koster mer enn en Sugden Masterclass forsterker. Har de gått helt av skaftet?

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Siltech Classic Anniversary. Der finner jeg signalkabler som koster mer enn en Sugden Masterclass forsterker. Har de gått helt av skaftet?
    Må innrømme at jeg returnerte mailen med ett stort spørsmålstegn :)

U

utgatt60135

Gjest
    Petterone skrev:
    Må innrømme at jeg returnerte mailen med ett stort spørsmålstegn :)
    Spør dem om hva slags kabler og kretsbaner de bruker i forsterkerne sine og hva de koster ;).

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    well svar som fortjent når jeg ymtet on Chord Signature ???
    Chord is popular with Sugden but I think this is because it is widely available. Naim cables are designed to work with their equipment and this is a different sound and philosophy to our class A products.

Best regards
    Patrick
    tidligere distrubutør i Norge anbefaler og kjørte demo med Chord,men ok greit og vite

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    dag1234 skrev:
    Er det noen som har forslag til en god dac som kan passe sammen med resten av oppsettet mitt?

Dag
    Kanskje ein Audio Note dac kunne vert noko? Synest AN passar med min sugden A21AI Series 2.

U-96

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    U-96 skrev:
    dag1234 skrev:
    Er det noen som har forslag til en god dac som kan passe sammen med resten av oppsettet mitt?

Dag
    Kanskje ein Audio Note dac kunne vert noko? Synest AN passar med min sugden A21AI Series 2.

U-96
    Takk for det tipset. Vet du hvem som forhandler AN?

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    dag1234 skrev:
    U-96 skrev:
    dag1234 skrev:

Dag

U-96
    Det er Audiocompaniet som importerar AN ellers finnes det byggesett hos Upgrade Audio. Sjølv har eg ein eldre AN DAC, men har hatt ein AN DAC 2.1x Signature kit (byggesett) på eit lite besøk og det gav meirsmak. Er ikkje nokon ekspert på AN men eg likar lyden.
    Det beste hadde jo vert om du fekk anledning til å prøve før kjøp, kanskje det er nokon i området der du bur som kunne lånt deg ein? Ta deg ei runde på bruktbørsen og sjekk ut AN-tråden også.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Takk for det, U-96.
    Noen bygger er jeg så visst ikke, så det blir å kjøpe nytt eller bruk. Hadde vært vært best med en prøvelytting, så jeg får se hvem som kunne melde seg ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    dag1234 skrev:
    U-96 skrev:
    dag1234 skrev:
    Dag
    U-96
    Jeg er slett ingen forhandler, og ikke er jeg Julenissen heller, men jeg har et par gamle DACer du kanskje kunne låne for å finne hva du liker (og om du hører forskjell). En liten PM om det ;)

J

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er litt nysgjerrig på Sugden A21A s2

Noen som har prøvd eller vet hvordan det låter sammen med Triangle? (antal ex)

Hvordan låter Sugden? varmt og fint, lite detaljer? Hvordan er perspektiv?

Mvh Sandlien

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    230
    A21a s2 har stått på siden lunsch. Har Klipsch RF63 i enden.

Inntrykk:
    -Det ble varmt i Herreavdelingen på 25 kvadrat! Ventilasjon til vårs! Selve forsterkeren ble veldig varm. Klasse A...
    -Vinyl blir ikke helt det samme etter dette. Bruker det innebygde RIAA-trinnet. Holder i metervis.
    -CD'ene må kjøres igjennom en gang til! Nå skjønner jeg hvorfor jeg ble anbefalt enkelte referanseplater :)

Så det er sånn folk mener med stram men fyldig bass, behagelig mellomtone, avslepen men likevel oppløst diskant. Håper dere skjønner hva jeg mener. Stemmene kommer igjennom HT'ene, gitarene pisker deg behagelig rundt ørene. Bass og trommer er så nøyaktige som de skal være. Deilig gitt!
    Nå angrer jeg ikke på at jeg solgte Parasound og B&W 803D lenger. Skjønner ikke hva jeg så i de?
    Klarer ikke forklare dette på HiFi-vis, men er det så nøye! Det blir en lang natts ferd mot dag...

bat

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1
    Roqer skrev:
    A21a s2 har stått på siden lunsch. Har Klipsch RF63 i enden.

Inntrykk:
    -Det ble varmt i Herreavdelingen på 25 kvadrat! Ventilasjon til vårs! Selve forsterkeren ble veldig varm. Klasse A...
    -Vinyl blir ikke helt det samme etter dette. Bruker det innebygde RIAA-trinnet. Holder i metervis.
    -CD'ene må kjøres igjennom en gang til! Nå skjønner jeg hvorfor jeg ble anbefalt enkelte referanseplater :)

Så det er sånn folk mener med stram men fyldig bass, behagelig mellomtone, avslepen men likevel oppløst diskant. Håper dere skjønner hva jeg mener. Stemmene kommer igjennom HT'ene, gitarene pisker deg behagelig rundt ørene. Bass og trommer er så nøyaktige som de skal være. Deilig gitt!
    Nå angrer jeg ikke på at jeg solgte Parasound og B&W 803D lenger. Skjønner ikke hva jeg så i de?
    Klarer ikke forklare dette på HiFi-vis, men er det så nøye! Det blir en lang natts ferd mot dag...
    Gratulerer Roger.

Er nok mange som vert overraska over kva denne forsterkaren kan prestere. No har du mange timar, dagar, månadar, år framføre deg med pur glede.

bat

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    230
    Overrasket er et lite dekkende ord, sjokkert over lyden i den forholdsvis lille saken jeg ja!
    Åh, for en lyd det er på "Amused to death"...

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    230
    Jaaa!!!

Finnes nok bedre, men til en pris under 20 lapper så skal iallefall jeg lete lenge.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Har hatt min forsterker i snart to år nå. For det meste veldig fornøyd. Liker den varme og gode lyden og den uanstrengte måten den leverer sakene på. Aldri hatt antyding til å være sliten av den. Liker det saklige, no bullshit utseende, og.

To ting trekker likevel ned: at det ikke går å justere annet enn volum med fjernkontrollen. Hadde vel ikke vært så vanskelig å legge til inngangsvalg også, skulle jeg tro.

Og det andre er volumkontrollen som har så høy gain; det skal så lite bevegelse til på volumknappen før det får stort utslag på volumet.

Tror at jeg vil holde meg til samme merke når denne er klar for utskiftning.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    dag1234 skrev:
    Har hatt min forsterker i snart to år nå. For det meste veldig fornøyd. Liker den varme og gode lyden og den uanstrengte måten den leverer sakene på. Aldri hatt antyding til å være sliten av den. Liker det saklige, no bullshit utseende, og.
    To ting trekker likevel ned: at det ikke går å justere annet enn volum med fjernkontrollen. Hadde vel ikke vært så vanskelig å legge til inngangsvalg også, skulle jeg tro.
    Og det andre er volumkontrollen som har så høy gain; det skal så lite bevegelse til på volumknappen før det får stort utslag på volumet.
    De er konservative så det holder disse Yorkshire-folka. Inngangsvelger hadde vært greit, men for meg som har vinyl som alternativ kilde nr.1 så må jeg jo opp og stå allikevel, og når cd og Mac kjøres gjennom samme dac så ville det ikke spart meg noe likevel. Jeg drømte en natt at Sugden lagde en diger Masterclass integrert med innebygd dac, mm/mc riaa og skikkelig hodetelefonutgang. Da skulle (måtte, er jeg redd) jeg solgt båten og fått ryddet i stua.
    dag1234 skrev:
    Jeg deler troen med deg der, og vet godt hva jeg har lyst å prøve som neste oppgradering her.....

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    ottone skrev:
    dag1234 skrev:
    De er konservative så det holder disse Yorkshire-folka. Inngangsvelger hadde vært greit, men for meg som har vinyl som alternativ kilde nr.1 så må jeg jo opp og stå allikevel, og når cd og Mac kjøres gjennom samme dac så ville det ikke spart meg noe likevel. Jeg drømte en natt at Sugden lagde en diger Masterclass integrert med innebygd dac, mm/mc riaa og skikkelig hodetelefonutgang. Da skulle (måtte, er jeg redd) jeg solgt båten og fått ryddet i stua.
    dag1234 skrev:
    Jeg deler troen med deg der, og vet godt hva jeg har lyst å prøve som neste oppgradering her.....
    Som mye engelsk er det konservativt så det holder - og mye av sjarmen ligger jo også der. Men har forstått at de kan customise ganske mye, så fremt en har en båt å selge, da.

Du har sett at det ligger en flytebrygge til salgs på bruktbørsen?

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ser på mye rundt -+ 30k
    Men det virker som folk mener A21a s2, er noe av det bedre, kanskje beste i den prisklassen.

Værste som er, lyttetrøtthet..

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyttetretthet er ikke noe å streve etter...

For rundt 30k må det da være mye å velge i. A21 s2 ser jeg noen liker, men jeg har ikke hørt den. Hva skal være bra med den. vet du det? Er det mest hype, kanskje?

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    A21SE er ikke varm eller spesielt tilgivende i klangen. Det er vel Living Voice?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    A21SE er ikke varm eller spesielt tilgivende i klangen. Det er vel Living Voice?
    Jo, LV og Sugden er jo en god kombinasjon, tror jeg.

Men jeg har aldri tenkt noe annet enn at a21se er både varm og klangfull. Hadde tidligere en Primare a31, og det var stor forskjell. Skrik og gnikk i diskanten, nå er det mye mer oppløst og uanstrengt. Har hørt Nad på LV, og det var heller ingen god match. Det finnes sikkert varmere forsterkere men for meg er dette veldig lettflytende og sømløst.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Jo, LV og Sugden er jo en god kombinasjon, tror jeg.

Men jeg har aldri tenkt noe annet enn at a21se er både varm og klangfull. Hadde tidligere en Primare a31, og det var stor forskjell. Skrik og gnikk i diskanten, nå er det mye mer oppløst og uanstrengt. Har hørt Nad på LV, og det var heller ingen god match. Det finnes sikkert varmere forsterkere men for meg er dette veldig lettflytende og sømløst.
    Jeg føler meg ganske så sikker på det Dag, og det samme sier testere og butikkinnehaverne som selger dem. Det beste med den er etter min menig den transparente og transientvillige lyden. Den trøkker godt i bassen også. Diskanten er behersket i dem, nesten en tanke mye. Mulig CD spilleren er mer varmtlydende? Har sammelignet den engang med Jungson som jeg hadde før (den var varm/myk).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn