Surfbrett og digitalteknologi

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.062
Torget vurderinger
1
-Så veldig høyt kan det vel ikke bli med de små Magnepanene? 8)

Mbare:
Det er vel begrenset hvor mye EQ (på en gitt frekvens) du kan ha i korreksjonsfila til Audiolense på høyttalerne dine, før membranen "skurrer"? I hvert fall i bassen er vel dette litt kilent, eller?
-I motsetning til et dynamisk basselement, så har jo en Magnepan (eller en Quad) like "lite" membranslaglengde for alle frekvenser.

(Bare en tanke i farta)

Tvi tvi for demoen på fredag!

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Lista er ikke endret så vidt jeg vet - det er kanskje bare R. Solhaug, Pixy og Lille_Adam som er spørsmål om kommer? Seff, alle andre er også velkommen. ;D Riktignok mye folk, men jeg har iofs god plass (6 stk. rundt spisebordet, 3 i sofaen, 3-4 ute og røyker til enhver tid = 12-13 stk), så det skal nok gå fint.

Pedal: eneste gangen jeg foreløpig har hørt noe som kan ligne på blafring er på Sade, utover det: nada. Og jeg lurer på hva det er med den Sade-låta som gir de tendensene, da f.eks. Kanye West, Lucinda Williams, anna musikk jeg vet er basstung ikke gir HT trøbbel. Foreløpig kjører jeg med flat frekvenskurve ned til noen-og-40 Hz før det ruller av i takt med HT egen avrulling.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.062
Torget vurderinger
1
Mbare skrev:
Lista er ikke endret så vidt jeg vet - det er kanskje bare R. Solhaug, Pixy og Lille_Adam som er spørsmål om kommer? Seff, alle andre er også velkommen. ;D Riktignok mye folk, men jeg har iofs god plass (6 stk. rundt spisebordet, 3 i sofaen, 3-4 ute og røyker til enhver tid = 12-13 stk), så det skal nok gå fint.

Pedal: eneste gangen jeg foreløpig har hørt noe som kan ligne på blafring er på Sade, utover det: nada. Og jeg lurer på hva det er med den Sade-låta som gir de tendensene, da f.eks. Kanye West, Lucinda Williams, anna musikk jeg vet er basstung ikke gir HT trøbbel. Foreløpig kjører jeg med flat frekvenskurve ned til noen-og-40 Hz før det ruller av i takt med HT egen avrulling.
Det kan jo hende at i stua de så har du nok eller for mye bass i lytteposisjon (måleposisjon). Da vil jo Audiolense REDUSERE bassen, slik at den blir lineær, og du vil få MER headroom i bassen.
Men hvis du (tilfeldigvis) har en 10dB dip et eller annet sted mellom 40 og 200 Hz, så vil jo Audiolense tilføre samme nivå akkurat der. Med skurring til følge.

Dette ser du enkelt på korreksjonsfila i hovedbildet i Audiolense. Den viser jo nøyaktig hva programmet gjør av EQ.

Men høres det greit ut, så er det jo greit. I motsatt fall kan du redusere max correction boost med noen få dB.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.135
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
-I motsetning til et dynamisk basselement, så har jo en Magnepan (eller en Quad) like "lite" membranslaglengde for alle frekvenser.
Det har jo et dynamisk basselement også. Du mente kanskje å si "I motsetning til en høyttaler med dynamiske elementer .." ?

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Ikke flere enda som eg veit om - vi får se når dagen kommer. Litt uklart ka eg rekk å få til ang. servering, det går mildt sagt en kule varmt på jobb for tia, men... :-\

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Ikke flere enda som eg veit om - vi får se når dagen kommer. Litt uklart ka eg rekk å få til ang. servering, det går mildt sagt en kule varmt på jobb for tia, men... :-\
Ikke noe stress :)
Kjøp inn ett par potetgull poser, Atonal setter vi til å kjøre vaffelpressa, det her ordner seg :)
Kaffe er viktig.

Når åpner dørene ?

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
JanR skrev:
Mbare skrev:
Kjøp inn ett par potetgull poser, Atonal setter vi til å kjøre vaffelpressa, det her ordner seg :)
Kaffe er viktig.

Når åpner dørene ?

/jan
Med de arbeidsdagan eg har hatt i det siste, så er vel sånn rundt 1900 et greit tidspunkt. Da rekk eg forhåpentligvis å ha kommet meg hjem, spist middag og rydda vekk litt stash. :p

God ide å sette Atonal til å steika vafler. ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
JanR skrev:
Mbare skrev:
Kaffe er viktig.

Når åpner dørene ?

/jan
Med de arbeidsdagan eg har hatt i det siste, så er vel sånn rundt 1900 et greit tidspunkt. Da rekk eg forhåpentligvis å ha kommet meg hjem, spist middag og rydda vekk litt stash. :p

God ide å sette Atonal til å steika vafler. ;D
Da sier vi så ;)

Ses fredag 19.01

/jan

P

Parelius

Gjest
Hvem skal forestå maltdrikkingen? Lagga?

Beklageligvis må jeg melde avbud, men kommer tilbake om flere muligheter byr seg.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Parelius skrev:
Hvem skal forestå maltdrikkingen? Lagga?

Beklageligvis må jeg melde avbud, men kommer tilbake om flere muligheter byr seg.
Lagga er en god kandidat :)

Det kommer flere muligheter, vær du sikker.
Høst og vinter, da livner det til i hus og heim i Østfold.

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg har alle intensjoner om å drikke malt.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Mbare, det går sikkert an å si kl. 19.30, så har du litt bedre tid.
Malt og vafler, høres interessant ut, ja.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.080
Torget vurderinger
2
Skal jeg ta med mariekjeks ?

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Næh, vi sier 1900 og tar det derfra - på en eller anna måte har vel en del av det eg styre med funnet en løsning til helga, får eg håpe, så da roe det seg vel. Hvis ikke, vel det er helg for faen. Selv psykologer må ha fri. :)

Atonal: høres ut som du treng et vaffelsteikekurs. Det skal vi klare å få til. 8)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Mbare skrev:
Lista er ikke endret så vidt jeg vet - det er kanskje bare R. Solhaug, Pixy og Lille_Adam som er spørsmål om kommer?
Takker så meget for innbydelsen. Hadde evenementet funnet sted på lørdag så hadde jeg definitivt hengt meg på, men på fredag går jeg av 2 uker med nattevakter og gjenvinner nok, erfaringsmessig, ikke noe som (til nød) kan kalles bevissthet før langt over midnatt. Fryktelig synd, siden både program og bevertning virker innbydende (vafler med smør, sukker og oppsmuldrede mariekjeks, skylt ned med gammel malt. Mmmmm), men det vil neppe være en høydare for resten av besetningen å ha en deltager som snorker høylydt bak sofaen gjennom mesteparten av seansen.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
atonal skrev:
Atonal: høres ut som du treng et vaffelsteikekurs. Det skal vi klare å få til
Greit, hvis du stiller med malt 8)
Det skal vi få til.

Lille_Adam: ser poenget ditt, hvis du skulle gjenvinne døgnrytmen tidsnok er du selvfølgelig velkommen spontant innom.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
Mbare skrev:
Lista er ikke endret så vidt jeg vet - det er kanskje bare R. Solhaug, Pixy og Lille_Adam som er spørsmål om kommer?
Takker så meget for innbydelsen. Hadde evenementet funnet sted på lørdag så hadde jeg definitivt hengt meg på, men på fredag går jeg av 2 uker med nattevakter og gjenvinner nok, erfaringsmessig, ikke noe som (til nød) kan kalles bevissthet før langt over midnatt. Fryktelig synd, siden både program og bevertning virker innbydende (vafler med smør, sukker og oppsmuldrede mariekjeks, skylt ned med gammel malt. Mmmmm), men det vil neppe være en høydare for resten av besetningen å ha en deltager som snorker høylydt bak sofaen gjennom mesteparten av seansen.

Tenk på det litt, vi kan svinge innom og hente deg på veien ned :)

edit: og få deg hjem før du sovner ;)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg gleder meg til å se Atonal steike vafler i fylla mens han danser til Depeche Mode, jeg. Og det er et syn som jeg tror skulle holdt selv Lille_Adam våken.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Mbare skrev:
Jeg gleder meg til å se Atonal steike vafler i fylla mens han danser til Depeche Mode, jeg. Og det er et syn som jeg tror skulle holdt selv Lille_Adam våken.
;D ;D
ja, det hadde vært noe ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.080
Torget vurderinger
2
Fylletilberedte vafler.

Passer kanskje til surbretta det. ;D

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
JanR skrev:
Tenk på det litt, vi kan svinge innom og hente deg på veien ned :)

edit: og få deg hjem før du sovner ;)

/jan
Skal ha det i mente. Sender en sms i forkant (evenementet starter når?) om jeg skulle entre de våknes verden tidligere enn vanlig.

Mbare skrev:
Fristende, helt klart.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
Skal ha det i mente. Sender en sms i forkant (evenementet starter når?) om jeg skulle entre de våknes verden tidligere enn vanlig.
Begynner i 7 tiden (19.00'ish)

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.390
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Undertegnede kan da også gjerne plukke opp Lille _Adam dersom Lille _Adam skulle oppnå tilstrekkelig grad av bevissthet (til å gå ut i bilen) ::) ;)
Malt ja, skal jeg helle opp mener dere...? ;D

8)

Morten

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Klokka 19:00 er notert på virtuelt papir. Får jeg kreka meg opp så kaster jeg mynt og krone og kontakter den av Lagga og JanR som vinner/taper (alt etter åssen en ser'e). Tidlig oppstandelse vurderes seriøst, men vi får se hva neste natt bringer.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Hvis alle gode ånder og litt til står oss bi er også R. Solhaug på vei. Ellers ikke hørt noe fra noen andre enn de som allerede er på lista. Driver å kjøper inn ingredienser til vaffelrøre.

Edit: Atonal - eg har spesialdesigna øse til vaffelpressa, så det skal nok gå bra å steike vafler så lenge klare å treffe jernet. 8)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Hvis alle gode ånder og litt til står oss bi er også R. Solhaug på vei. Ellers ikke hørt noe fra noen andre enn de som allerede er på lista. Driver å kjøper inn ingredienser til vaffelrøre.

Edit: Atonal - eg har spesialdesigna øse til vaffelpressa, så det skal nok gå bra å steike vafler så lenge klare å treffe jernet. 8)
Hehehe.

Mbare's castle den 25/9-2009.

Så langt:

RolfOzzy
rørlig
Atonal
Jazzy
JanR
Lagga
R.Solhaug

Gleder meg til i morgen, ses :)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
R. Solhaug er ute grunnet bilsveising. Ikke spør. Så:

RolfOzzy
rørlig
Atonal
Jazzy
JanR
Lagga

Pluss meg, selvfølgelig. Og kanskje Lille_Adam hvis oppstandelsen kommer tidsnok. Blir en fin gjeng.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.062
Torget vurderinger
1
Du ser litt nervøs ut i din avatar, Mbare, får håpe det nye oppsettet består ilddåpen. RolfOzzy kommer nok til å være brutal ærlig hvis han ikke liker det han hører, he-he.

Tvi, tvi!

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
pedal skrev:
Du ser litt nervøs ut i din avatar, Mbare, får håpe det nye oppsettet består ilddåpen. RolfOzzy kommer nok til å være brutal ærlig hvis han ikke liker det han hører, he-he.

Tvi, tvi!
Det går nok bra, skal du se. Uansett eg som skal leve med det her anlegget, ikke alle andre. :)

Det er forøvrig plass og rom hvis noen vil hive seg med i siste liten, sånn hvis noen lure på om dem tør, kan eller vil.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Mbare skrev:
Bra du tenker på mitt eget beste ;D

Ellers ser jo dette ut som et godt lag, ja. Gleder meg jeg også.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.080
Torget vurderinger
2
atonal skrev:
Mbare skrev:
Bra du tenker på mitt eget beste ;D

Ellers ser jo dette ut som et godt lag, ja. Gleder meg jeg også.
Da er vaffelstekinga i trygge hender. Trenger ikke Mariekjeks som back-up ser det ut som.

Topp Bunn