Surfbrett og digitalteknologi

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Så lenge noen tar det med, så blir det Totta. 8)

R

RoDa

Gjest
Nå som Mbare er moderator blitt, så må han vel moderere seg med den komprimeringen av døde svensker også......?
Kos dere i kveld gutter!! :)

R

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg skal bare pakke Totta litt sammen, jeg skal ikke ta vekk noen deler av han i det hele tatt. I hvert fall hvis FLAC holder hva det lover. :)

RoDa: døh! :p ;D

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.390
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Takk for en hyggelig kveld til Mbare, og resten av gjengen! :)
De atonalt behandlede vafler smakte fortreffelg, og kaffen ligeså.
Dessverre begikk jeg det kunststykket; å legge kamera klart i gangen, bare for å glemme det der, da jeg dro.
Vel, andre hadde med kamera, så bilder kommer nok. :)

Hvordan har så Mbares digitale eventyr bært av sted? Og hva med strykebrettene?

Jo takk, strykebrettene har det bedre enn jeg noen gang har hørt dem!
Jeg har ved tidligere anledninger satt pris på Maggienes
evne til detaljering, luftighet og presise analyse av et stykke musikk. Samtidig har det "kroppslige" hatt sine mangler, slik jeg har opplevd det. Det kan sikkert tilskrives min egen familiaritet med mine egne Mirage. De og Maggiene gjør enkelte ting likt, men selv om de på sett og vis er på samme jorde, befinner de seg i hvert sitt hjørne...

Audiolense har helt klart gjort mye godt for Maggiene, skjønt om det er Maggiene eller rommet som har blitt tweaket av Audiolense,
er kanskje ikke godt å si. Uansett er frekvenskurven nå mye flatere, noe som innebar en heving av nivå i - eeeeh, høy bass, lav mellomtone/mellomtone?
Dette er umiddelbart hørbart, mere kjøtt på bena, en bedre oplevelse av bass, bedre tilstedeværelse. Man kunne få inntrykk av at Mbare hadde byttet høyttalere, men slik er det jo ikke.

Alt i alt stod dette for en, slik jeg opplever det, mer troverdig gjengivelse av musikk, jeg likte dette veldig godt!
Strykebrettene hadde også beholdt sin luftighet i toppen, samt detaljering. På minussiden kunne de på noen låter virke litt anmassende i toppen, men Mbare har også lagt til litt eq i dette området, om dét er grunnen, eller om det er høyttalernes generelle egenskaper som gjør seg bemerket, skal jeg ikke si for sikkert.

Totalt sett, er jeg imponert over hva Mbare har fått til her, og jeg er innmari nysgjerrig på hvordan Maggiene hadde gjort det her hjemme, i en sammenligningstest med Miragene... ::)

Dette var gøy Mbare!

Vennlig hilsen

Morten

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Det var veldig gøy, Morten, det er litt for sjeldent å se deg innom (og ditto for min del hos deg). Jeg driver å poster og svarer i en annen tråd, som du kanskje har skjønt. :)

Topp Bunn