Har læst mig op på konstruktion af groundboxe og har indkøbt materialer til at konstruere selv. En kammerat har 5 som er købt færdig. Jeg tænker lave en stor på 22 kg. Det handler om at lede meget højfrekvent støj væk fra elektronikken.
Den boks jeg har lånt af Drossel gør det godt. Den giver en forbedring af lyden.Umm - slik jeg har forstått knstruksjonen av disse, så er det en trekasse med jord/grus/lurium oppi, en ledning med evnt et lite jordspyd oppi jorda og så terminaler for å koble til jordledninger fra apparatet. Det du da kobler til felles jord er en antenne for å plukke opp støy. Ikke en spesielt god antenne, men en antenne, okke som.
Johan-Kr
Jeg havde fået at vide af en person, at det var vigtigt med retningen og at Erlend (Drossel) ikke vil tro på det.Retningsbestemte sikringer som skal innspilles...…...hva blir neste ?
Verden vil bedras fortsatt virker det som.....
Det tog bare 5 sekunder at høre forskel. Jeg vil sige at hvis man ikke kan så er der enten noget galt med anlægget eller med hjernen. Ørerne holder vi i første omgang ude af diskussionen.Retningsbestemte sikringer som skal innspilles...…...hva blir neste ?
Skjønner ikke at du tørr komme med slike uttalelser rett og slett tristDet tog bare 5 sekunder at høre forskel. Jeg vil sige at hvis man ikke kan så er der enten noget galt med anlægget eller med hjernen. Ørerne holder vi i første omgang ude af diskussionen.Retningsbestemte sikringer som skal innspilles...…...hva blir neste ?
Når man synes de nye dyre sikringer lyder dårligere end dem til 5 kr. Mener du så at det er nødvendigt med blindtest? Kunne forstå hvis det var modsat.Blindtestet dere?
Nogle gange skal man bare lade være med at kommenterer på div påstande..Retningsbestemte sikringer som skal innspilles...…...hva blir neste ?
OkayDet vil jeg diskutere med Sven. Men jeg mener det bør være de samme sikringer som igår.
Okay Jeg lader det hvileDet vil ikke kunne lade sig gøre at hænge tæppet op som du foreslår. Hvis det er andre sikringer end dem vi brugte den aften så deltager jeg ikke.
Blindtest kan bruges . Men kun i et kendt miljø. Altså den der lytter med bind for øjnene kender alt fra rum /udstyr. Her udtager man noget af det han kender. Det kunne være en Cd afspiller og her indsætter man en anden ca afspiller som lytter ikke kender hverken af navn ej heller pris. De musik nydere jeg kender lader sig ikke presse Du burde møde nogle af dem.Lassencad, det kan ikke lade sig gøre, da jeg har store forstærkere og store Front højttalere og ikke at forglemme mega subwoofer og mega centerhøjtaler. Der er slet ikke plads til at du kan stå der.
I øvrigt vil det tæppe forringe lyden meget. Og det er dyre sarte ting, der skal skilles og samles, som jeg ikke er begejdtret for.
At mennesker ikke kan høre forskel i blindtest, betyder ikke, at der ikke er forskel, og du kan ikke bruge det til meget. De mennesker du har brugt, er nok påvirkelig over for det pres nogle vil føle. Steen Aage Duelund sagde: At blindtest kunne ikke bruges til noget som helst, og var forskning i hi-fi med blindtest for øje, var man på ingen måde kommet så langt, som i dag. Jeg har deltaget i blindtest, og jeg har kunnet høre forskel, men metoden er ikke god. Der er stor forskel på cd afspiller, og når de ikke kunne høre forskel, viser jo systemets mangel.
Du skal være velkommen til at komme og lytte, og det vil næppe være svært for dig, at afgøre. Du kunne få bind for øjnene. ??????
Og så skal det vel vera fullmåne og flo sjå for å få fullt utbytte av desse sikringane? Har du tenkt på at dei skal stå i sørvestleg retning?Der blev skiftet sikringer i monoblokkene, med nogle fra Synergistic Research sikringer, jeg har købt, men først skulle de vendes med retningen, og det blev bedre. Nu skal de tilspilles, men umiddelbart var de ordinære bedre. De siges, at skulle have rigtig mange timers tilspildning.
Helt enig her. Vi er så forskelligeDin vurdering er ikke uventet. Men vi er nogle som kan li det sådan. Synes der er alt for meget bas på de fleste anlæg. Naturlige instrumenter mener jeg ikke har så meget bas. Kun hvis man er til en koncert med forstærkning.
Dette du her sier, Drossel, har jeg ikke tenkt så mye over... Men du har da rett!Din vurdering er ikke uventet. Men vi er nogle som kan li det sådan. Synes der er alt for meget bas på de fleste anlæg. Naturlige instrumenter mener jeg ikke har så meget bas. Kun hvis man er til en koncert med forstærkning.
Ja jeg ville bare ikke kommenterer på det . Men du har ret mange basser behøver ikke betyde bulder bas ej heller udefineret bas. Men derimod lav forvrængning og kontrol ud over alle grænser Sven_Palvig er velkommen her næste gang jeg holder en musik aften. Her kan jeg give en demo og forklare hvad jeg mener.Men det er vel ikke derved sagt att store og mange basselementer spiller for mye bass.
Dette handler om kapasitet og att de spiller bass mer korrekt pga mindre utsving.
Dette er det mange som missoppfatter.
Når jeg sa meg enig, så var det utgangspunkt at mengde og kvalitet ikke er det samme. Vet jo DU godt, sågar bedre enn de fleste Men, kanskje derfor, fordi kvalitet ofte mangler i bassen så er det lett å putte på mengde, som jo blir feil.Men det er vel ikke derved sagt att store og mange basselementer spiller for mye bass.
Dette handler om kapasitet og att de spiller bass mer korrekt pga mindre utsving.
Vi er helt enige Drossel og det falder helt på linje med Steen Duelund. Han sagde, Sven du hører ikke voldsom bas i en koncertsal. Et kraftigt slag på stortromme, og lyden forsvinder igen. Der er ikke den voldsomme bas, man kan opleve nogle steder med elektrisk forstærket lyd.Din vurdering er ikke uventet. Men vi er nogle som kan li det sådan. Synes der er alt for meget bas på de fleste anlæg. Naturlige instrumenter mener jeg ikke har så meget bas. Kun hvis man er til en koncert med forstærkning.
Et kraftigt slag på stortromme, og lyden forsvinder igen : Det er præcis sådan min bas opføre sig. At jeg spillede for højt i forhold til hvad du selv er vant til er jo en helt anden sag. Jeg kan spille højt rent og klart herhjemme men ikke alt skal spilles højt . Men når man så har en indspilning der opfordre til at give den gas er det rart man kan.Vi er helt enige Drossel og det falder helt på linje med Steen Duelund. Han sagde, Sven du hører ikke voldsom bas i en koncertsal. Et kraftigt slag på stortromme, og lyden forsvinder igen. Der er ikke den voldsomme bas, man kan opleve nogle steder med elektrisk forstærket lyd.Din vurdering er ikke uventet. Men vi er nogle som kan li det sådan. Synes der er alt for meget bas på de fleste anlæg. Naturlige instrumenter mener jeg ikke har så meget bas. Kun hvis man er til en koncert med forstærkning.
Vi spilede voldsom højt, og for højt. Jeg mener selv, at jeg spiller musik højt og kraftigt, men dette var for meget. Der kræves mere, end på det er beregnet til. Min surround processer Marantz AV 8805 plejerat vise 70 - 73, men vi var op 80 - 85 på displayet.
Det tror jeg sådan set også.Men det er vel ikke derved sagt att store og mange basselementer spiller for mye bass.
Selv tak.Hej Lassencad
Jeg havde lige skrevet et længere svar, men det forsvandt på mystisk vis.
Tak for dit besøg. Det var hyggeligt, og det er altid interessant, når man møder andre med hi-fi som interesse, og de har andet med i rygsækken. Her menes dit anlæg er anderledes en mit. Det vil være interessant, at lytte til, og du er måske nået i mål med at bruge den professionelle verden.
Mit anlæg er min lyd, med hjælp af andre. Jeg har kommet hos Steen Duelund igennem en del år, da han levede og lært noget. Jeg mener at jeg har et godt anlæg, og jeg har også arbejdet meget med det. Akustisk. Elektrisk osv. Mener nu nok, at jeg har min egen mening.
Dette stemmer ikke, ved samme lydtrykk vokser ikke pukkelen.Det tror jeg sådan set også.Men det er vel ikke derved sagt att store og mange basselementer spiller for mye bass.
Men mængden af lyd et rum kan klare, hænger sammen med rummets volumen og de akustiske remedier der er brugt. Højere lydstyrke kræver flere tiltag.
Dennis Foley er af den opfattelse, at større membraner belaster rummet mere, og han viser, at hvis man har en pukkel et sted f.eks. 70 hertz, og går fra en 6,5 tommer og til en 8 tommer, vil den pukkel vokse, og der skal dæmpes yderligere ved 70 hertz.
NejVil bare nevne min faste klassiske scene der jeg alt for sjelden er på besøk. Der står en stortromme for symfonien. Mulig det er en 36"x18" Alltid umikket.
Den kikker ganske så brutalt nede i dypet når den trakteres med litt makt. Vet om et anlegg som kan nærme seg denne ultimate kikk og klang utfoldelsen der nede.