Sven_Palvig
Hi-Fi freak
Rød er højre.
Blå er venstre.
De er ikke så kraftige at aflæse.Mulig jeg har blitt fargeblind, men ser ikke noe blått
Velg hvit bakgrunn så blir kurvene synligeDe er ikke så kraftige at aflæse.
Jeg har bedt om at få målingerne med hvid baggrund.Velg hvit bakgrunn så blir kurvene synlige
Det ser godt ud The Shy. Men er det en nærfeltmåling? Og er der brugt smooting? Er jeg blevet spurgt om!Tror neppe det måler slik hvis du opplever dyp nyansert bass
Her er det dyp nyansert bass
Vis vedlegget 921466
Det er målt i lytterposisjonen (2,7m) Glattet med 1/12Det ser godt ud The Shy. Men er det en nærfeltmåling? Og er der brugt smooting? Er jeg blevet spurgt om!
Det virker som du får mye ekstern hjelp?Jeg har fået at vide, at de oprindelige billeder er tydelige nok, men der sker en reduktion af opløsningen et sted.
Målingerne er målt i lyttepositionen med først venstre højttaler alene. Og så højre højttaler alene.
Kan du poste målinger av subbene@1meter ?Hele ideen med de målinger var at bekræfte en mistanke om at nogle subwoofere med 2x12" ikke kunne spille ret dybt.
Der er ikke lavet mere dybdegående målinger af de højttalere - kun et par hurtige målinger i lyttepositionen, for lige at se hvordan det ser ud.
Det er ikke unormalt at se højttalere med +/- 5dB i lyttepositionen med passive højttalere uden DSP, FIR etc.
Det er ikke noget jeg har liggende, der skal jeg forbi Sven igen.Kan du poste målinger av subbene@1meter ?
Sven har full tilgang med DSP i sitt oppsett....
Derfor bør Sven ta seg en RoadTrip og besøke "likesinnede" som kan gi han innspill på ferden videre..........jeg tror ikke Sven har besluttet sig for hvor de subwoofere skal stå - eller hvordan de skal være tilsluttet stereo-setup eller bio.....
Man kan håbe...Derfor bør Sven ta seg en RoadTrip og besøke "likesinnede" som kan gi han innspill på ferden videre.....
Hvilken "smoothing" er valgt på kurvene?Vis vedlegget 929343
Venstre højttaler i lytteposition.
Vis vedlegget 929347
Højre højttaler i lytteposition.
Daniel, der har taget målingerne, skriver dette:Hvilken "smoothing" er valgt på kurvene?
Hvordan er kurven for Left + Right i lytteposisjon?
Hvorfor måler ikke Daniel Left + Right i lytteposisjon?Daniel, der har taget målingerne, skriver dette:
Wilson Audio Alexia V, testet af Stereophile, måler ikke meget bedre (1/6 smoothing): "
Vis vedlegget 929392
Blå er venstre målt i lytteposition.
Rød er højre højttaler målt i lytteposition.
Det ser ut som du er på vei til å få godt fundament mr PalvigVis vedlegget 937262
Disse subwoofere som jeg har købt, skal placeres på gulvet ved Fronthøjttalerne. Styres af Mini DSP som tilskud og et løft i bunden. Det er min plan.
De andre subwoofere skal bruges til surround. De 2x12, der ikke går så dybt, som jeg havde troet, bliver placeret stående i et hjørne, ovenpå den store 18 tommer i den venstre side, og i højre side ovenpå 2x12 tommere. Med de 1000/2000 watt må i se, hvad der så sker. De lyder godt dynamisk.
Dette så rått ut!! Gratulerer!!Vis vedlegget 936768
Mine nye to nye effektforstærkere fra Andreas Knedahl. Det er ICEpower 2000AS. 4 x 2000 watt eller 8 x 1000 watt. Eller 2 x 2000 watt og 4 x 1000 watt. Det er lidt vildt det her...
Du kan tro, at jeg gerne lytter til Daniel. Vi har talt om mange ting, og Daniel har været mig en stor hjælp.Et godt råd, lyt til gode råd fra Daniel
Implementeringen kan bli veldig bra når man råder over et arsenal med subber. Når man benytter fler subber skal de stå tettest mulig samlet i området ved/bak front-høyttalerne. 4 subber er en grei start, men flere desto bedre for jevn bass-respons i rommet.Med alle de subs og watt du har, er det heller ikke kvantitet/kapacitet der mangler, men implementeringen af dem kan blive bedre, ud fra de målinger du har vist. Når man bruger flere subs er princippet, at de ikke skal stå for tæt på hinanden, på den måde får du udnyttet rummet modes mest muligt og 4 subs er rigeligt, til at få en god integration med højttalerne. Er sikker på at Daniel kan tage det et hak eller to op, ellers må eksperterne jo til
Kan du poste en lenke til info som beskriver metode og resultater fra vertikal plassering ?De studier der er lavet af bl.a. Geddes og Welti viser at 4 subs er rigeligt og diminishing returns hurtigt slår igennem, men der spreder man dem også i rummet, også bag eller ved siden af lytte positionen og også gerne i højden (vertikalt).