Sven_Palvigs lytterum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    CITAT Palvig: "Min gamle ven Steen Duelund sagde altid til mig, at det vigtigste at få på plads er strømkablerne. Det blev også min egen erfaring. Steen Duelund sag, at et strømkabel burde være på 2,5 meter, fordi det viste forskning, at det var den tid det tog for elektronerne at falde til ro efter at der var kommet farende en strømpuls. Hver gang der er en nyt stik bliver der uro"



    Når det er sagt/skrevet kan man sagtens se at du går til den med en sjældent set iver og ihærdighed. (y) (y)
    Er slet ikke et øjeblik i tvivl om at du har en fremragende lyd. Kan næsten ikke være anderledes med dit højttaler valg... :love:

    Møffe
    Og når så højttalerne får gode betingelser, så vokser de med opgaven.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Nåååhhhh..... det er ikke hvergang??? Er du sikker på, at det findes i musikindholdet, og ikke
    bare noget i din installtion, der gnistrer en gang imellem ??? 😂 😂 😂 😂

    Sorry...... måtte bare :giggle:
    Det kan være, at det han i virkeligheden hørte, var da Lars Martin smækkede sikringsskabet :D
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    1707421079370.png


    Så blev der indkøbt en Mini DSP Flex Audio Processor ballanceret, der skal afløse Mini DSP HD. Den fik jeg anbefalet HoJ. Nu får vi se. Den har meget lave støjtal.

    Som det er nu i dag, går lyden ud af Parasound JC2 BP. En fremragende forforstærker. Mern nu overtager Mini DSP nok opgaven.
    Balancerede kabler ud af Parasound der deles i 2. Det ene går til Mini DSP, der trækker... 2 x 8 tommere basser og en 18 tommer subwoofer. Det andet kabel går til effektforstærker, der trækker mellemtone og diskant. Det vil sige 1000 watt til mellemtone og diskant. 1000 watt til de to 8 tommere. 1000 watt til den store 18 tommer subwoofer. Altså Bi-amping.
    Med den nye Mini DSP bliver det som Bi-wiring, da Mini DSP kun har 4 udtag.

    Det ender nok med, at den fine Parasound bliver solgt. Måske. Mini DSP er ikke rigtig en forforstærker, har jeg læst, den implementerer bare digital lydstyrke, hvis du vil bruge den med en effektforstærker.

    Strømkabel dertil bliver LessLoss Stellar Entropic.

    Jeg overvejer at flytte de 2 18 tommere subwoofere frem til hver side af Fronthøjttalerne. Det skulle være for at få diffuserne ned i højde, der er placeret ovenpå dem.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Er jeg den eneste, som ser det latterlige i, å ta en DSP til 5000,- kr., og sette den til strøm
    med ett strømkabel til 10.000,- kr.?? 🤪
    Er du altid sådan en sur stråle?
    Mini DSP Flex ballanceret koster lidt mere. 5673 d.kr. Prisen på strømkabler passer heller ikke...
    Det drejer sig om at få bedre lyd, og nu kan jeg stadig høre forskel på strømkabler, og da jeg synes, at det giver en væsentlig forbedring af lyden, så har jeg gjort det! Fra LessLoss Prime og til Stellar Entropic, det kan høres. Men indrømmet, det er voldsomt dyrt. Men et fantastisk kabel. Strøm er så vigtig at få på plads. Det påvirker det hele.
    Jeg kan skam også gøre billige forbedringer... Men det tror du vel heller ikke på. Men en ny sikring til min Ediscreation Silent Switch Extreme har jeg skiftet sikring i. En billig forbedring på 350 kroner. Men så afgjort det værd. :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Dette er en sikring jeg blev anbefalet. Jeg købte og lyttede, og den gav en forbedring med mere klarhed. Art Garfunkel stemme står mere ren og flot. Instrumenter står bedre og bedre dynamikk. Nok til at det er hørbart. Rummet vokaer lidt. Alt i alt en klar forbedring der er billig.

    20240209_200634.jpg
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    444
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Dette er en sikring jeg blev anbefalet. Jeg købte og lyttede, og den gav en forbedring med mere klarhed. Art Garfunkel stemme står mere ren og flot. Instrumenter står bedre og bedre dynamikk. Nok til at det er hørbart. Rummet vokaer lidt. Alt i alt en klar forbedring der er billig.

    Vis vedlegget 994297
    Undskyld, men dette er GALSKAB...

    I visse sammenhæng ser man en ganske overflødig kondensator parallel med sikringen. Denne er tilsyneladende indbygget her. Teoretisk vil denne tage den "blop- lyd" der kunne komme når sikringen går/brænder af. Herefter vil apparatet være tavst. En smuk død. Og der er IKKE retning på en sikring. Hvordan f&%#"?ville den kunne fungere i et AC kredsløb.

    Beklager meget. Har selv Duelund-dimser i stalden, men her rammer vi muren.
    Med al frespekt for din ildhu. Hvis der er hørbar forskel på udskiftning af en sådan sikring, må dette alene skyldes at der har været irr/dårlig kontakt med den gamle. Det samme virkning kan opnås ved at "rulle" den, lige som man kan få bedre lys i cykel lygten ved at nuldre lidt med batterierene, altså dem i lygten. Ikke konens forlygter....
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.035
    Antall liker
    20.219
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    I visse sammenhæng ser man en ganske overflødig kondensator parallel med sikringen. Denne er tilsyneladende indbygget her.
    Du har fuldstændigt misforstået det hele Møffe 😁
    Det du ser på sikringen, er ikke andet end (fup)firmaets "logo".
    Spør´ man, er den ovenikøbet retningsbestemt........ Spør´ man ikke, er det ligemeget :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

    This is just to stupid
    For en sjælden gangs skyld har du helt ret.

    Er du altid sådan en sur stråle?
    😂😂😂
    Nope, Sven....... Men mod tåber, kæmper selv Guderne forgæves. Det, du foreta´r dig, er ren idioti.
    Det siger jeg med al mulig videnskab i ryggen. I øvrigt vil jeg vædde en kasse bajer om, at du ikke
    ville kunne høre en skid forskel, hvis jeg fik lov at rende rundt bag dit anlæg og hive i lidt stik og sager,
    uden at du vidste hvilke, og om der i det hele taget blev gjort noget.

    Dette er en sikring jeg blev anbefalet.
    Du er intet mindre end en ønskedrøm for svindelfirmaer.
    Kom forbi hér en tur. Jeg har nemlig fantastisk lyd, og vil gerne dele ud af erfaringer, og
    så kan du få lov til at købe nogen ting også. Du skal bare prøve dem hjemme hos dig selv, (efter
    at du har betalt, selvfølgelig), og hvis du lover at skrive pænt om dem, så kan vi sikkert finde ud
    af noget rabat også.......... What´s not to like ?? 🤪😂🤪😂🤪
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Er du altid sådan en sur stråle?
    Mini DSP Flex ballanceret koster lidt mere. 5673 d.kr. Prisen på strømkabler passer heller ikke...
    Det drejer sig om at få bedre lyd, og nu kan jeg stadig høre forskel på strømkabler, og da jeg synes, at det giver en væsentlig forbedring af lyden, så har jeg gjort det! Fra LessLoss Prime og til Stellar Entropic, det kan høres. Men indrømmet, det er voldsomt dyrt. Men et fantastisk kabel. Strøm er så vigtig at få på plads. Det påvirker det hele.
    Jeg kan skam også gøre billige forbedringer... Men det tror du vel heller ikke på. Men en ny sikring til min Ediscreation Silent Switch Extreme har jeg skiftet sikring i. En billig forbedring på 350 kroner. Men så afgjort det værd. :)
    Så, hvor mange jordsløyfer er du oppe i nå da tror du?
    Jeg tipper over 20, med alle disse tweaksa. Ikke rart at sikringer i switcher har noe påvirkning til slutt..
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    444
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    CITAT HasseBasse: "Du har fuldstændigt misforstået det hele Møffe 😁"

    Så er dagen i dag intet mindre end et stort historisk øjeblik. Det er første gang det er sket, at Jeg misforstået noget...:p
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Dette er en sikring jeg blev anbefalet. Jeg købte og lyttede, og den gav en forbedring med mere klarhed. Art Garfunkel stemme står mere ren og flot. Instrumenter står bedre og bedre dynamikk. Nok til at det er hørbart. Rummet vokaer lidt. Alt i alt en klar forbedring der er billig.

    Vis vedlegget 994297
    Hvilken regulator sidder der på dit print?
     

    fwrummel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2023
    Innlegg
    107
    Antall liker
    56
    Sted
    Risør
    Jeg undres over den kamp man fører for å forbedre lyd. Jeg tenker at disse er mer opptatt av dette når de lytter til musikk enn musikkens kvaliteter. Hvordan balanseres dette lurer jeg på?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg undres over den kamp man fører for å forbedre lyd. Jeg tenker at disse er mer opptatt av dette når de lytter til musikk enn musikkens kvaliteter. Hvordan balanseres dette lurer jeg på?
    Det er interessen for Hi-fi contra musik. Det er spændende, hvordan man kan forbedre lyden igen og igen; og det giver en ekstra fornøjelse, når der lyttes til musik. Og det gør jeg hver dag, lytter til musik, og jeg er forbløffet over lydens kvalitet. Jeg har været rundt og lyttet til mange musikanlæg, men jeg har aldrig hørt noget bedre, eller noget på siden af. Jeg har dog aldrig været i Norge, hvor der gøres meget ud af basgengivelsen med masser af membran materiale. Så man skal ikke tro, at jeg forbedre for, at så er lyden til at holde ud! Lyden er pragtfuld og jeg nyder musikken i fulde drag. :) Og jeg får tit besøg, hvor akustikken bliver rost. Jeg har også haft besøg af en akustikker, der var vildt begejstret over akustikken. Jeg har lyttet mig frem med hensyn til placering af diffusere.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Det må du uddybe.
    Jordsløyfer uler, hvor ulingen skal være i frekvens bestemmes av tuningen av impedansen i kabler imot jord. Det er det du holder på med på alle disse tweaksene.
    Dette er også enkelt å måle med frekvens generator og målemic, man kan også bruke oscilloskop for mer nøyaktighet på ting som ikke er direkte hørbart ettersom det er under grunnstøyen i rommet i dB, som en målemic har vanskelig med å plukke opp som en forskjell.
    Jordsløyfer er ikke ved 50Hz eller i nærheten av samme oktav engang, det kan like godt komme opp i flere KHz og dukke opp langt oppe i diskanten som en multitone.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Så, hvor mange jordsløyfer er du oppe i nå da tror du?
    Jeg tipper over 20, med alle disse tweaksa. Ikke rart at sikringer i switcher har noe påvirkning til slutt..
    Hvad er det for noget? Syntes det virker som vrøvl. Kan du præcisere hvordan det det giver jord sløjfer?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    image000000.jpg


    Lydmåling i mit Lytterum korrigeret med MiniDsp flex balanced.
    Det er tilsluttet sådan, at de 4 udgange bruges til 2 subwoofere og de to andre bruges til Fronthøjttalerene.
    Jeg vil tilkøbe Direct for en pænere frekvensgang.
    Min rigtig gode Parasound JC2BP er taget af, fordi der er forforstærker i MiniDsp flex balanced. Den Parasound skal så sælges.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn