Sven_Palvig
Hi-Fi freak
Dirac Live Licens er det rigtige navn.
Jeg tror ikke trÄdeier nÞdvendigvis Þnsker Ä bli plassert i en sÄnn "offer-rolle" som du beskriver.At trÄdeier fortsatt gidder Ä poste sine inntrykk tross alt "oppgulp" som kommer i kjÞlvannet her pÄ forumet er intet mindre enn imponerende Ikke det minste rart at de som evner Ä hÞre forskjeller, stort sett formidler dette andre plasser enn pÄ Äpent fora. Til trÄdeier- stÄ pÄ, det ER flere med glede av Ä oppleve forbedring med ulike tiltak i anleggetK
Helt enig, livet er for kort til Ä hÞre pÄ god musikk med dÄrlig lyd.Det fÞles kanskje motstridene, men jeg er veldig sikker pÄ at alle du mener som har kommet med "oppgulp" i trÄden, faktisk heier pÄ trÄdeier i sin jakt pÄ god lyd.
Ja da..... ser du er meget krĂŠvende med hensyn til kvalifikationer.En hi-fi ven, der tidligere har sunget i KĂžbenhavns drengekor for mange Ă„r tilbage. Men det giver et godt erfaringsgrundlag for at bedĂžmmer hi-fi anlĂŠg
Ser ut som det stadig er noe nytt, men det er bedre hvis setter signal til ALLE basselementene og kjÞrer gjennom en kalibrering for aktiv bruk"OvenstÄende skulle kunne fÄ bassen godt pÄ plads, men du bÞr fÄ fjernet alle de ekstra basmembraner (inkl. kabinetter) fra rummet, sÄ du kan fÄ en rigtigt god prÊcision i bassen - de mange membraner kan ikke undgÄ at pÄvirke lyden ..."
Fikk lyst Ä si noe om det , personer som musikere enten pÄ hobby eller proff basisDet er altid spÊndende at fÄ hi-fi interesserede gÊster pÄ besÞg. Jeg havde to gÊster pÄ besÞg. René og Jens. En hi-fi ven, der tidligere har sunget i KÞbenhavns drengekor for mange Är tilbage. Men det giver et godt erfaringsgrundlag for at bedÞmmer hi-fi anlÊg, om de er naturtro for Êgte instrumenter, stemmer og klapsalver. Samt en person jeg har hÞrt omtalt flere gange og den person, der har udvalgt en sikring fra HiFi-Tuning in Supreme-QualitÀt. De satte jeg i min netvÊrksswitch med rigtig godt resultat.
Efter besÞget skrev Jens til mig, og sÄ bliver man jo glad. Jeg kan jo nemt skrive, at det lyder rigtig godt hos mig, men interessant, nÄr der kommer andre med deres mening.
"Hej Sven,
NÄr man besÞger en "ukendt" hifi-entusiast, ved man aldrig helt, hvad man skal vente sig rent lydmÊssigt - heller ikke selv om man har fÄet diverse informationer pÄ forhÄnd (i dette tilfÊlde mest fra René, som ogsÄ har givet mig din mailadresse ).
De fleste af os har desvÊrre ikke den luksus at kunne have et dedikeret lytterum, som man kan indrette fuldstÊndigt efter eget hovede, men mÄ i stedet tage til takke med at kunne lave mindre tiltag i dagligstuen, som stadig skal kunne benyttes som dagligt opholdsrum.
Derfor var det ogsÄ spÊndende at besÞge dig og hÞre, hvad der rent faktisk kan opnÄs, nÄr man gÄr all-in rent rum-akustisk for at opnÄ den bedst mulige lyd. Og det er helt tydeligt, at dit konsekvent diffuserede rum er virkeligt godt - og pÄ holografien i lydbilledet har jeg aldrig oplevet noget, der var bedre. Der er slet ingen tvivl om, at "being there" oplevelsen kan opnÄs hos dig, nÄr indspilningerne er til det, hvilket isÊr "Jazz at the Pawnshop" optagelsen helt klart viste
Der skal heller ikke herske nogen tvivl om, at selve anlÊgget er af hÞj klasse, hvilket naturligvis er med til at give den oplevelse, man fÄr hos dig. Der er til gengÊld heller ingen tvivl om, at den nuvÊrende gengivelse ikke kunne vÊre opnÄet uden LessLoss komponenter, hvilket er fuldstÊndigt i trÄd med mine egne erfaringer (bÄde hjemme og hos andre) med, hvad LessLoss-tingene gÞr - og det er virkelig ikke smÄting!
At der sÄ stadig er nogle forbedringspunkter hos dig gÞr ikke oplevelsen mindre, men isÊr den lidt haltende (formodentlig ikke korrekt afstandskorrigerede) dyb bas burde vÊre nem at fÄ pÄ plads med Mini DSP 'en. Her ville jeg foreslÄ dig selv at fÄ fat i softwaren til at indstille Mini DSP 'en med, sÄ du i ro og mag kan sidde og eksperimentere den rette indstilling pÄ plads - som jeg forstÄr det, er softwaren forholdsvis nem at gÄ til
OvenstÄende skulle kunne fÄ bassen godt pÄ plads, men du bÞr fÄ fjernet alle de ekstra basmembraner (inkl. kabinetter) fra rummet, sÄ du kan fÄ en rigtigt god prÊcision i bassen - de mange membraner kan ikke undgÄ at pÄvirke lyden ..."
Det var sÄ bare ikke gjort godt nok. Vi var presset med tiden, fordi der var stÞj i den ene hÞjttalere. SÄ for at finde grun blev rigtig mange ting prÞvet. Det viste sig, at det var den ene effektforstÊrker kanal, der var skyld det. Den blev sÄ ikke brugt mere.SÄ, dansker snakker ikke bare tull til nordmenn. De snakker masse tull internt seg imellom ogsÄ med massevis av rÞverhistorier!? Og da er det ikke Hassebasse jeg snakker om.
Fjerne bass elementer for Ä fÄ til bassen Ä sitte? Det er jo derfor man har digitalt delefilter pÄ miniDSPn og at den kan fikse pÄ tidskorrigeringer pÄ avstand for Ä fÄ fasen pÄ plass. Forenkler enkelt og greit plasseringen av bass elementer i rommet. Men noe trykking/setup mÄ man jo gjÞre selv for Ä fÄ det pÄ plass i miniDSP ogsÄ.
Du bruker XLR y-splittere fra pre til effekt!?? Og effekt forsterkerne har jordet stikk tipper jeg? Gratulerer du har en jordingsloop som lager stÞy..Det var sÄ bare ikke gjort godt nok. Vi var presset med tiden, fordi der var stÞj i den ene hÞjttalere. SÄ for at finde grun blev rigtig mange ting prÞvet. Det viste sig, at det var den ene effektforstÊrker kanal, der var skyld det. Den blev sÄ ikke brugt mere.
Da jeg tog MiniDsp HD i brug som tilskud fungerede det uden stĂžj.
Men da jeg trak ballanceret kabel XLR ud af stereo forforstÊrkeren, der sÄ delte sig i 2, sÄ kom stÞjen. Det hjalp ikke at skifte kabler.
SĂ„ kĂžbte jeg en MiniDsp Flex balanced og stĂžjen viste sig komme fra effektforstĂŠrkere.
Et bedre valg havde vĂŠret MiniDsp flex digital, fordi den har ikke nogen Dac, og jeg har jo den fine PS Audio MK 2 Dac.
Jeg lÄnte et digital kabel fra LessLoss, som var Entropic. Det er forrygende i kvalitet. Lyden stod sÄ flot. Og endnu bedre i dag.
Jeg vil kÞbe en MiniDsp Flex Digital, og sÄ bruge 2 PS Audio MK 2 Dac, som mÄ vÊre bedre end den indbyggede, som mÄske kun koster en 200 dkr. PS Audios er fantastisk.
Forklar....AngÄende Dac, sÄ er der jo mange ting, der pÄvirker lyden i en Dac.
Vel, det er bedre Ä gÄ for balansert kabling. Men nÄr man splitter signalet, er det da balansert? Du fÄr en annen impedanse og flere jordpotensialer Ä forholde deg til, kvitt deg med splitteren og heller kjÞr splittingen i et digitalt delefilter. Et annet fenomen nÄr man splitter et signal er noe som kalles "race condition" og usikker pÄ hva det norske ordet er for det. Men det gÄr pÄ signalveien og to ulike laster "krangler" om signalet og interferense oppstÄr. SÄ en splitter er ikke direkte Ä anbefale om man vil unngÄ stÞy. Dette gjelder uansett hvilket grensesnitt pÄ kabelen man kjÞrer."Du bruker XLR y-splittere fra pre til effekt!?? Og effekt forsterkerne har jordet stikk tipper jeg? Gratulerer du har en jordingsloop som lager stÞy.."
na_X du mÄ meget gerne uddybe det med problemer med at splitte et signalkabel.
Jeg har hÞrt, at det er bedre at gÄ fra RCA og til ballanceret end omvendt.
AngÄende Dac, sÄ er der jo mange ting, der pÄvirker lyden i en Dac.
Det fine er vel at 99% av produktets materialkost er selve boksen rundt innmaten..........Xilinx, raspberry pi, anduino etc. Har masse fordeler det, selv om det ikke er direkte lagd for hifi...
ForstÄr du, hvor vanskeligt der er, at tro pÄ noget som helst, du skriver??NÄr jeg gÄr tilbage sÄ virker lyden kedelig. SÄ de hÞjttalere skal ikke stÄ der.
Mange Är siden detBegynner Ä bli en slags humortrÄd dette her...
Han skal fÄ slippe... i denne trÄden....Synes dere er litt slemme jeg! La nÄ drengen fÄ kose seg med sitt. Han gjÞr vel ingen noe vondt!
à hÞre forskjell som du pÄstÄr pÄ kabler som ikke utgjÞr noe til det bedre hele tiden og ikke klare Ä registrere stÞy fra jordslÞyfer eller annen stÞy som andre ikke klarer Ä leve med i det hele tatt er jo bare... jeg vet ikke hvilke ord jeg skal bruke lengre.I vil gerne misforstÄ.
Det er en mÄde at beskrive forskellen pÄ. Naturligvis har lyden ikke vÊret kedelig, da vi har koset os med musikken hele aftenen.
NÄr man gÄr tilbage i kvalitet, synes jeg, at det fÞles kedeligt. Det er den umiddelbare reaktion. Indtil man vender sig til det.
HĂžjttalerne fungerer som absorbenter og diffusere er klart bedre.
Ja desvÊrre. De havde stÄet et andet sted i lang tid, og jeg var trÊt af, at de stod der. SÄ jeg fik dem placeret der. Jeg har haft 11.1.4 surround. SÄ det er neddroslet til mindre nu. René har lyttet mange gange uden, at de var placeret der.Satt denne Rene og lyttet fra de blÄ stolene bak sammen med de fire bak kanal hÞyttalerne , med de tre kino stolene mellom seg og front hÞyttalerne?
Det er en riktig god ide Ä prÞve ut fÞrst. Det jeg har hÞrt av miniDSP er ikke spesielt imponerende. Her forsvinner mye opplÞsning om man har et godt anlegg.Det er virkelig ikke noget jeg har lyst til at sÊlge den PS Audio DirectStream DAC mk2, sÄ nu har jeg overvejet igen.
Jeg vil pt. kÞbe en miniDSP Flex Digital, der sÄ styrer volumen og med Dirac.
Bruge USB fra streameren og LessLoss digitalkabel fra Transporteren til miniDSP Flex Digital.
Ud fra Flex Digital til PS Audio DAC.
Ud fra Flex Digital til MiniDSP Flex Ballanceret, der sÄ fÄr deaktiveret remoten.
Det tror jeg bliver rigtig godt, fordi den DAC i MiniDSP ikke kan koste meget. Men det lyder fremragende i dag uden PS Audio, men kan det blive bedre?...