Hej Sven,Tak for dit svar. Nu er det i overvejelser, og når/hvis det går i gang, så vil det fortsætte i min højttalertråd.
Det der har holdt mig tilbage er, at det er et godt delefilter bygget af Modifix, Jens Gregersen, men som jeg har skrevet, at når der bruges miniDSP, så er der sket en regulering og skaden er sket... Jeg kan så spare de komponenter, og det må give en bedre lyd. Der er nogle der foreslår, at man skal beholde impedans korrektionen, og andre siger at det er lige meget. At det gøres i miniDSP.
En Hi-fi ven foreslår mig, at jeg skal droppe de mange forstærkere og gå over til Lyngdorf og så ikke bruge aktiv drift. Det er nemmere, men jeg har købt korte højttalerkabler på kun 1,5 meter, så det er ikke realistisk.
Færre apparater gør det billigere. Hvis man skal have det bedste ud af et apparat koster det et godt LessLoss Stellar Entropic strømkabel og en LessLoss Firewall 640X, og det er dyrt.
Jeg har i øvrigt sammenlignet;
Lyngdorf effektforstærker.
PS Audio Stellar M1200, som er ICEpower 1200A1.
Andreas Knedahl ICEpower 2000AS
Lyden er forskellig naturligvis.
En Hi-fi ven Poul, har tilbudt at trække kablerne i højttalerne. Han har et loddebad hedder det vist. Der skal bruges LessLoss kabler internt.
Daniel hjælper mig også gerne. Det er skønt med hjælpsomme Hi-fi venner.
Problemet med sådan en konvertering er at det er omfattende og vil potentiet kræve en del investeringer, som kan vise sig at være spildt. Dine overvejelser tager udgangspunkt i at du forstiller dig det må være bedre. Så intet er sikkert.
Som jeg husker billederne af dine højttalere, har Jens monteret filteret på bagsiden hvor det skulle være muligt at komme til at få fat i ledningerne til de enkelte højttaler enheder? Ville det ikke være muligt at lave en test opstilling evt. med nogle låne forstærkere hvor du kan prøve at få en fornemmelse af om det er en vej der er værd at forfølge? Uden at skifte interne kabler osv. Dette er jo ikke kritisk for at vurdere om aktiv versus passiv er at foretrække.
Nu svarede du ikke præcist på hvem som skulle implementere filterne i det digitale domæne, men har vedkommende forklaret dig hvordan man vil gribe dette an? Du skal huske at enhver afvigelse fra dele frekvenser og frekvens forløb dit passive filter har, vil kunne forklare en eventuel lydforskel og derved gøre det umuligt at sige om det er en forbedring at køre aktivt.
Senilix