Svindel og bondefangeri

Status
Stengt for ytterligere svar.

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Nå er jeg ufin her. Fant denne gamle tråden https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/audiovector-m3-lyd.99239/

Oi da, ser ut som du har gjort samme stuntet selv. Hva vil du personlig legge i begrepet "god pris"?
Er det greit om selger av disse høyttalerne nå velger å henge deg ut med fullt navn fordi du kjøpte noe som selger burde visst var verd mer?
Jeg ga det de var annonsert her inne for. Tror det var er sted mellom 1000 og 1500. De var ikke pene, men virker som de skal. Hvordan er det sammenlignbart med å be om verdivurdering og bli møtt slik jeg ble av en forhandler.

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Ærlig talt.
Selv skriver jeg mange dustete, meningsløse, dumme, og klønete innlegg her på sentralen.
Men denne tråd starten, NuBe.
...tar virkelig kaka.
Her burde du ha telt til 10, før du tok valget.

Men nå er det for sent, og du har bæsja på leggen.
Ser ut som hifisentralen har tildelt meg er trofé i det minste:)

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Hva forventer du NuBe av denne saken nå ?
ikke noen verdens ting . Konstanterer at mange her synes det er greit at forhandlere lurer kunder. Er kanskje forhandlere som svarer i tråden også. Ikke vet jeg.

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.801
Sted
VestBredden
ikke noen verdens ting . Konstanterer at mange her synes det er greit at forhandlere lurer kunder. Er kanskje forhandlere som svarer i tråden også. Ikke vet jeg.
Ingen her som har sagt at det er greit, men vi tar opp slikt med engang.. og ikke tolv år etterpå,... det blir bare og drite i eget reir, og det har du klart ettertrykkelig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
110.924
Torget vurderinger
23
Fortell oss nå hvem dette er da så vi kan få litt fortgang i saken!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.682
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99
Jeg ber en moderator stenge tråden før det blir enda mer edder, galle og evt uthenging av forhandler

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.088
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hifi bransjen er generelt preget av humbug og "svindel" , og ofte innenfor lovens rammer.
Dette oppdaget jeg leeenge før 2012.

Men ser stadig her på HFS at svært mange (i entusiasmens rus) lar seg forlede på de villeste veier/reiser.

Få ut ørevoksen, og lytt til hjertet.

Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
11.697
Hadde det vært 12 dager og ikke 12 år så tipper jeg at innleggene her hadde hatt motsatt fortegn, du skjønner ikke det, gjør du vel?

oen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Antall liker
3.047
Sted
Portugal
Når jeg leser denne tråden forstår jeg at jeg er lurt av smarte kjøpere hele livet.

Mange millioner jeg må ha tapt.

Blir mange jeg må kontakte nå, masse jobb.

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Jeg ber en moderator stenge tråden før det blir enda mer edder, galle og evt uthenging av forhandler
Jeg kommer ikke til å henge ut noen forhandler her da jeg holde det jeg har lovet han.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.166
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Selveste Hifi og vinyl får inn en NRK spiller snart.
Kanskje lykken står deg bi og du får en god pris, NuBe.

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Hadde det vært 12 dager og ikke 12 år så tipper jeg at innleggene her hadde hatt motsatt fortegn, du skjønner ikke det, gjør du vel?
Jo jeg skjønner dette. Jeg forstår hva loven sier, men jeg mener også man som forhandler har et moralsk ansvar dor å opptre korrekt.

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Selveste Hifi og vinyl får inn en NRK spiller snart.
Kanskje lykken står deg bi og du får en god pris, NuBe.
Det er nok ikke den spilleren om du forstår forskjellen. Dette handler jo også om å ikke lure kunder. Hadde det vært akseptert og man hadde blitt møtt på en ordentlig måte fremfor at vedkommende møter med flere løgner og bortforklaringer ville det nok vært noe helt annet. Men takk:)

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
11.756
Det er jo bare trådstarters påstand og opplevelse at han har blitt lurt. Dette baserer han på at forhandleren hevder å ikke huske situasjonen 12 år nede i gata, samt det at forhandler må ha visst (som fagmann) at spilleren ville øke i verdi de kommende år.
Vedkommende forhandlers side av saken har vi ikke hørt.

Med disse halvkvedede viser og vers, kan jeg ikke med min beste vilje se at trådsarter har blitt lurt eller, enda verre, svindlet. Synes trådstarters påstander er et sted mellom tåpelige og direkte uanstendige.

På tide å ta det som en mann, og glemme hele dritten

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.764
Torget vurderinger
1
Finner det rimelig at en forhandler som har kunder innom hver dag, ikke husker en 12år gammel transaksjon...

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Det er jo bare trådstarters påstand og opplevelse at han har blitt lurt. Dette baserer han på at forhandleren hevder å ikke huske situasjonen 12 år nede i gata, samt det at forhandler må ha visst (som fagmann) at spilleren ville øke i verdi de kommende år.
Vedkommende forhandlers side av saken har vi ikke hørt.

Med disse halvkvedede viser og vers, kan jeg ikke med min beste vilje se at trådsarter har blitt lurt eller, enda verre, svindlet. Synes trådstarters påstander er et sted mellom tåpelige og direkte uanstendige.

På tide å ta det som en mann, og glemme hele dritten
Han husket meg og spillerne godt helt til jeg konfronterte han med at jeg følte at han lurte meg. Han ringte meg opp igjen et par timer senere for videre å sondere terrenget og for å få bedre oversikt over hva jeg husket. Dette tyder ikke på en ærlig uvitende sjel.

NuBe

Medlem
Ble medlem
09.08.2017
Antall liker
8
Finner det rimelig at en forhandler som har kunder innom hver dag, ikke husker en 12år gammel transaksjon...
Hvorfor alle bortforklaringene og løgnene da? Hvorfor ikke bare fortelle som det er og beklage på en ordentlig måte. Når gan isteden prøver å få ut av meg hva jeg husker slik at han er «trygg» virker det rent ut suspekt. Men drit i det folket her synes visst det er greit.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.743
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Folket her synes 12 år er lang tid, that's it. En har faktisk mulighet til å sjekke ut litt selv også, det fantes internett i 2012 også.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.901
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Denne tråden bringer ikke noe godt med seg. Mulig det var en intensjon der men den virket kanskje ikke helt til hensikten. Tråd stenges og vurderes slettes ila morgendagen.

EDIT: Den identiske tråden som ble opprettet i OT er fjernet.

Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn