SVs svik.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
rumath skrev:
Med denne typen anonyme utspill undrer jeg meg ikke over hvorfor avstanden har vært stor lokalt... Godt du er ute av politikken nå da Dragern, så kan du bruke tida til å slenge med leppa her inne. ;D

Ps. Det er enkelt å bytte parti i Norge, vi har et eget misnøyeparti også. :)
Jeg er ikke anonym. Alle som er innlogget kan se min identitet om det er noe poeng.

At jeg karakteriserer noen til å være en ordgyter - altså skriver ordrike innlegg og kverulerer undøvendig - kan ikke kalles å slenge med leppa.
At Baluna ikke skjønner eller er uenig i min uttalelse "SV har ikke sveket noen - de bare er sånn... " og kaller den intetsigende må han jo ta på egen kappe. Kanskje han ikke har kjennskap til politikk, hva vet jeg...

P.S. Come-back i politikk er ikke ukjent... ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Kabeldragern skrev:
rumath skrev:
MØøed denne typen anonyme utspill undrer jeg meg ikke over hvorfor avstanden har vært stor lokalt... Godt du er ute av politikken nå da Dragern, så kan du bruke tida til å slenge med leppa her inne. ;D

Ps. Det er enkelt å bytte parti i Norge, vi har et eget misnøyeparti også. :)
Jeg er ikke anonym. Alle som er innlogget kan se min identitet om det er noe poeng.

At jeg karakteriserer noen til å være en ordgyter - altså skriver ordrike innlegg og kverulerer undøvendig - kan ikke kalles å slenge med leppa.
At Baluna ikke skjønner eller er uenig i min uttalelse "SV har ikke sveket noen - de bare er sånn... " og kaller den intetsigende må han jo ta på egen kappe. Kanskje han ikke har kjennskap til politikk, hva vet jeg...
P.S. Come-back i politikk er ikke ukjent... ;D
Eller kanskje det bare er du som er så selvhøytidelig at du tror at de som avslører deg når du lirer av deg intetsigende kommentarer "ikke har kjennskap til politikk"? Mest sannsynlig er det at du er så bitter på at ikke SV danset etter din og det lokale APs ønsker at du føler at slike intetsigende formuleringer har substans. Det er en typisk politikerholdning å ha klokketro på egen retorisk fortreffelighet. Å komme med generaliserende utsagn å tro de har almen gyldighet er et utslag av slike holdninger. Det samme gjelder å forsøke å avskrive en persons totale troverdighet basert på uenighet om en udiskutabelt kontroversiell uttalelse. Ikke rart samarbeidet med SV var dårlig hvis det er din generelle holdning til folk med andre standpunkt enn deg... ::)

Ps: Gjør gjerne comeback i politikken. Kanskje det vil være starten på slutten for det rødgrønne samarbeidet?

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
805
SV er best - FrP er verst. DB kommunebørsen

Anonym skrev:
Dagbladet rangerer kommuner og det viser seg at SV kommunene er landets beste kommuner å bo i og SP kommunene kommer på en 2. plass. Partiet jeg helst ser under sperregrensen scorer desidert dårligst i undersøkelsen.

Undersøkelsen viser politikk i praksis. FrP kommunene er også ifølge statistikken de kommunene med dårligst økonomisk kontroll.

http://www.dagbladet.no/2011/09/09/nyheter/sv/politikk/innenriks/frp/18035697/
Her får du litt motgift: http://www.nettavisen.no/nyheter/valg2011/article3219598.ece

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SV er best - FrP er verst. DB kommunebørsen

Gubra skrev:
Anonym skrev:
Dagbladet rangerer kommuner og det viser seg at SV kommunene er landets beste kommuner å bo i og SP kommunene kommer på en 2. plass. Partiet jeg helst ser under sperregrensen scorer desidert dårligst i undersøkelsen.

Undersøkelsen viser politikk i praksis. FrP kommunene er også ifølge statistikken de kommunene med dårligst økonomisk kontroll.

http://www.dagbladet.no/2011/09/09/nyheter/sv/politikk/innenriks/frp/18035697/
Her får du litt motgift: http://www.nettavisen.no/nyheter/valg2011/article3219598.ece
Mulig det. Men du bør kanskje forklare hvorfor siden det er så mange som missliker befolkningsvekst. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Kristin Halvorsen trekker seg etter valget

pedal skrev:
-Litt pauseunderholdning mens vi venter på resultatene

KILDE: http://nrk.no/
Jepps... hun er den første som tar hatten og går. Blir Siv Jensen den neste i kveld?

V

vredensgnag

Gjest

Gjestemedlem skrev:
pedal skrev:
-Litt pauseunderholdning mens vi venter på resultatene

KILDE: http://nrk.no/
Jepps... hun er den første som tar hatten og går. Blir Siv Jensen den neste i kveld?
Vel, Halvorsen har lenge virket utlei, så det er kanskje like greit.

G

Gjestemedlem

Gjest

vredensgnag skrev:
Jeg feller ingen tårer.

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
195
Dette som lå an til å bli AP's store kveld er vel mer eller mindre kuppet at Erna & Co. Greit nok det.

Jeg følger ellers med på lokalsendingene for Møre og Romsdal. Store forkskjeller fra kommune til kommune, noen ordførerer fyker ut med halvert resultat og nye lokale stjerner dukker frem. Får vel sitte litt utover natta og følge med. Spennende.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

Gjestemedlem skrev:
vredensgnag skrev:
Jeg feller ingen tårer.
Det burde du. Kristin er glad i deg! :)

Erna har forresten ikke kuppet APs store dag. De har fått mye større utbytte av stemmene sine enn AP i form av taburetter, og da blir jo de hovedvinnere. Enkelt, greit og ganske logisk.

G

Gjestemedlem

Gjest

baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
vredensgnag skrev:
Jeg feller ingen tårer.
Det burde du.
Jo kanskje hvis man skulle være kynisk. Jeg er godt komfortabel med et SV på 4-tallet, og Kristin har jo gjort en utmerket jobb med å styre dem ned dit. Slik sett kunne de for min del utnevnt henne til internkonsul på livstid. Hun tilhører heller ikke den mest sosialistiske fløye i partiet og har greid å holde ottarfløyen i sjakk. Det blir verre når tøffelridderen Lysbakken får frie tøyler. Han vil nok øke oppslutningen om partiet, men samtidig gjøre dem uegnet for regjeringssamarbeid.

Vinn-Vinn dette :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

Gjestemedlem skrev:
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
vredensgnag skrev:
Jeg feller ingen tårer.
Det burde du.
Jo kanskje hvis man skulle være kynisk. Jeg er godt komfortabel med et SV på 4-tallet, og Kristin har jo gjort en utmerket jobb med å styre dem ned dit. Slik sett kunne de for min del utnevnt henne til internkonsul på livstid. Hun tilhører heller ikke den mest sosialistiske fløye i partiet og har greid å holde ottarfløyen i sjakk. Det blir verre når tøffelridderen Lysbakken får frie tøyler. Han vil nok øke oppslutningen om partiet, men samtidig gjøre dem uegnet for regjeringssamarbeid.

Vinn-Vinn dette :)
Det er uansett en naturlig utvikling at venstresiden tar over ledervervet nå. Ingen andre partier har klart seg like bra i posisjon som AP gjør nå siden Gerhardsens tid. Koalisjonen har vært mer slitesterk enn noen regjering har vært siden samme landsfaders storhetstid, og uten sammenligning den sterkeste koalisjon jeg har observert selv. Det er en bragd i seg selv som jeg har respekt for. Det vitner om ansvarlighet utenom det vanlige, en ansvarlighet som har kostet stort. Men som enhver annen berg-og-dalbane går den oppover igjen etterhvert. De har vært omtrent like lavt nede flere ganger før, og har hoppet opp på tosifret oppslutning ikke så lenge etterpå. Jeg har en form for hjerte for FrP og SV, og kanskje min ønskedrøm om å ha begge mellom 8 og 10 prosent ikke er helt usannsynlig hvis den rødgrønne regjeringen ikke stiller som samlet blokk igjen.

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
195

baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
vredensgnag skrev:
Jeg feller ingen tårer.
Det burde du. Kristin er glad i deg! :)

Erna har forresten ikke kuppet APs store dag. De har fått mye større utbytte av stemmene sine enn AP i form av taburetter, og da blir jo de hovedvinnere. Enkelt, greit og ganske logisk.
Mitt poeng var at AP's prosentvise fremgang kanskje ble noe mindre enn forventet, og ser vi på fylkestingsvalget har AP hatt en tilbakegang siden valget i 2007. Høyre hadde en fremgang over det forventede, over 10% på fylkestingsvalget.

Sammen med FrPs store tilbakegang kan dette gi spennende konstellasjoner foran stortingsvalget om to år. Mellompartiene har kommet styrket ut av dette og KrF og V vil nok både for Erna og Jens være interessante samarbeidspartnere. Tror Erna er glad hun ikke får et så stort FrP å slite med. Men hvem vet, kan bli store endringer igjen om to år..

Topp Bunn