Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.303
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Ble ny lykt til ghosten i dag. Magicshibe 808

    Gleder meg til å ut å prøve i kveld.
    Den er vel dritdyr? Lyser no jævlig bra ser det ut til ;)


    Destiny.. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Den skal lyse med 900 lumens. Helt sykt bra :)
    Er ikke så dyr egentlig. 990,- på xxl
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er umulig å dømme lysstyrken når man ikke har sammenlignet med andre lykter med de samme instillinger på kameraet.

    Men lykta er bra den. Finfin kopi av originalen.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Her er ramme jeg sikler på for tiden. Satser på å få den bestilt i mai/juni. Hadde vært knakende moro.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser bra ut den der.

    Kjøpte meg ny hjelm i dag (den gamle klarte jeg å knekke på indre bane i Stangehallen av alle steder).
    Limar F104 er en lettvektsklassiker, og jaggu hadde ikke en lokal G-Sport en i riktige farger også.

     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Stilig Val. Du har fullt kit også? Drakt, riktige sokker og sko, gjerne følgebil på noen treningsturer?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sykler i Ottestadfarger, jeg, men tar meg litt friheter med sokker, hansker og den av og til nødvendige luen under hjelmen.


    ;)

    Klubben vår er så innflettet i nærmiljøet at det alltid vanker et "-Heia Ottestad!" eller tre når man er ute. Sykler man ikke i det gul/sort/hvite antrekket gir man ikke, og får heller ikke tilbake denslags positive vibber.

    Følgebil har vi nok ikke på trening, gitt!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.303
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    1
    Fikk årets første sykkeltur i går, 3,3 mil på litt isete sykkelstier med pigg frem og bare knast bak
    ettersom det var mildvær her med litt regn, og så kom det kulde igjen så sykkelstiene ble rene skøytebanen.

    Så kom det en del sne oppe på det igjen, men jeg syns det var litt glatt med bakhjulet enkelte steder, tror jeg ville følt meg litt tryggere med pigg bak også.

    Destiny.. :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Destiny skrev:
    Valentino skrev:
    Balanserulle er veldig lurt å bruke. Et dårlig og ujevnt tråkk blir nådeløst avslørt. Med en balanserulle kan man bruke vinteren til å forbedre teknikken sin. En vanlig rulle forverrer gjerne teknikken om den brukes kun alene.
    Er det ikke vanskelig å komme i gang, og å avslutte økta da?

    Tviler ikke på at det er knallgod trening hvis man klarer å bruke den....
    Hvordan går det med treningen på balanserulle da, folkens?

     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.841
    Antall liker
    601
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Valentino skrev:
    Destiny skrev:
    Valentino skrev:
    Balanserulle er veldig lurt å bruke. Et dårlig og ujevnt tråkk blir nådeløst avslørt. Med en balanserulle kan man bruke vinteren til å forbedre teknikken sin. En vanlig rulle forverrer gjerne teknikken om den brukes kun alene.
    Er det ikke vanskelig å komme i gang, og å avslutte økta da?

    Tviler ikke på at det er knallgod trening hvis man klarer å bruke den....


    Hvordan går det med treningen på balanserulle da, folkens?



    Tror ikke jeg tør å kjøpe sykkelrulle...................
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Titta litt på Google og kom inn på en side hvor de viste denne. Fy føken, det var noe annet enn de vanlige cruiserne man ser... Vi snakker om en one off fra Trek.







    Mer om sykkelen? http://www.cycleexif.com/broadsider-2



    Ta også en titt videre. Mye pent!



     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    1.491
    Oh... den nederste var snasen i høyeste potens. Johnsen Frameworks må komme seg opp å gå igjen så jeg kan få en skreddersydd bysykkel til den skrøpelige ryggen min.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Roberten skrev:
    Oh... den nederste var snasen i høyeste potens. Johnsen Frameworks må komme seg opp å gå igjen så jeg kan få en skreddersydd bysykkel til den skrøpelige ryggen min.
    Truls har lang ventetid, tror jeg. Men han virker flink til å være relativt fersk. Besøkte ham i høst. Verkstedet hans er king kong.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Var ute og syklet litt i går i regnværet og når jeg var 8km hjemmefra røyk kjedeføreren.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.303
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Destiny skrev:
    Valentino skrev:
    Balanserulle er veldig lurt å bruke. Et dårlig og ujevnt tråkk blir nådeløst avslørt. Med en balanserulle kan man bruke vinteren til å forbedre teknikken sin. En vanlig rulle forverrer gjerne teknikken om den brukes kun alene.
    Er det ikke vanskelig å komme i gang, og å avslutte økta da?

    Tviler ikke på at det er knallgod trening hvis man klarer å bruke den....
    Hvordan går det med treningen på balanserulle da, folkens?

    Ble vel ikke akkurat noe tryggere på bruken av balanserulle etter den filmsnutten Valentino :eek:

    Destiny.. :)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    1.491
    C. Alshus skrev:
    Roberten skrev:
    Oh... den nederste var snasen i høyeste potens. Johnsen Frameworks må komme seg opp å gå igjen så jeg kan få en skreddersydd bysykkel til den skrøpelige ryggen min.
    Truls har lang ventetid, tror jeg. Men han virker flink til å være relativt fersk. Besøkte ham i høst. Verkstedet hans er king kong.
    Hoi. Han er i produksjon altså, gode ting. Jeg trodde rammesnekringen lå nede for telling. Kan tenke meg at det var knall å besøke verkstedet hans.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.659
    Antall liker
    1.424
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Tips til hva en gjør med en litt bøyd raceventil som lekker?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I går var det ett år siden Franco Ballerini døde. Det var hans første seier i Paris-Roubaix som virkelig fikk meg inn i sykling.



    Bildet er tatt den dagen han la opp. Siden var han en særdeles suksessrik landslagssjef, men omkom i et ralllycrash for ett år og en dag siden.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    1.491
    Hvordan funker det her, straffes en syklist kun av sitt nasjonale forbund, eller har UCI noe å si ?
    Dvs, kan han frikjennes av det spanske forbundet, og allikevel få startnekt i utlandet ?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes en ankeinstans, CAS. Man antar at UCI vil anke en frikjennelse dit. Contador har vel sagt at han vil anke enhver suspensjon dit.

    Jeg vet ikke om UCI kan nekte en rytter å starte mens en ankebehandling påventes.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    1.491
    Og da har vi det gående med andre ord.

    Men uansett vil vel han neppe få starte i TdF i år ? Men det vil allikevel være altfor mange ritt som han sannsynligvis vil kunne delta i.
    Skulle vært morsomt å se bakgrunnen for at det spanske forbundet tar anken hans til følge.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    I morgen er det siste frist for påmelding til styrkeprøven hvis en vil betale laveste startkontigent. Noen her som stiller?

    I år skal jeg starte fra Dombås, den lokale sykkelklubben stiller lag. Hvis været blir bra tror jeg det blir en fin og passe lang tur.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg vil tro at ASO ikke inviterer knollen til TdF denne sommeren, om ikke annet. Sammen med laget antageligvis. Det skjedde jo med Astana et år, om jeg ikke husker feil.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Why would you ride a bike sober?
    Det er deilig når noen forklarer for meg hvorfor så mange oppfører seg tilsynelatende suicidalt på tohjuling. Nå jeg tenker meg om så forklarer det ganske mye av det jeg har opplevd etter å ha blitt kjent dere her på forumet. Det er kanskje det som er den største fordelen med OT. Vi finner ut av andre interesser som vi har, og kombineres de utenom-musikalske interessene sammen med den foretrukne musikken så danner det seg etterhvert klare bilder av personlighet og lyter.

    Siden jeg ikke har avslørt så mye om meg selv utover musikk, foto og motor håper jeg at jeg fortsatt har et lite hemmelighetens slør over meg. Er baluba virkelig gal, eller er han bare dopa som oss? ;)

    If it comes out he went out there racing sober, something is wrong with him.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    I morgen er det siste frist for påmelding til styrkeprøven hvis en vil betale laveste startkontigent. Noen her som stiller?

    I år skal jeg starte fra Dombås, den lokale sykkelklubben stiller lag. Hvis været blir bra tror jeg det blir en fin og passe lang tur.
    Jeg skal. Vi har et femtimersprosjekt fra Lillehammer, en av klubbens fire puljer på den distansen. I tillegg har vi en pulje fra Trondheim samt noen løsryttere. Klubben hadde 96 påmeldte i ettermiddag.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Anonym skrev:
    I morgen er det siste frist for påmelding til styrkeprøven hvis en vil betale laveste startkontigent. Noen her som stiller?

    I år skal jeg starte fra Dombås, den lokale sykkelklubben stiller lag. Hvis været blir bra tror jeg det blir en fin og passe lang tur.
    Jeg skal. Vi har et femtimersprosjekt fra Lillehammer, en av klubbens fire puljer på den distansen. I tillegg har vi en pulje fra Trondheim samt noen løsryttere. Klubben hadde 96 påmeldte i ettermiddag.
    Tydeligvis en aktiv klubb du er med i.

    Sjekket startlistene nå og hittil er det bare 4 stk fra min lokale klubb som har meldt seg på fra Dombås - Oslo så får satse på at det kommer mange etternølere eller alternativt justere ambisjonene.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er Dave Watson, en av de mer legendariske gutta i frikjøringsverdenen.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt av et stunt. Slapp han unna Le Gendarmerie?

    Meanwhile i Oman: Alexandre Vinokurov serverer.

     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    Jeg oppdaget et nytt sykkelmagasin på Narvesen igår, virker til å være et meget godt magasin. For dere som liker Procycling (den engelske utgaven) og Pezcyclingnews tror jeg dette kan være interessant.



    Narvesen tar seg godt betalt for å selge dette, men det finnes abonnementsløsninger som er mye rimeligere.

    www.pelotonmagazine.com
     

    Vedlegg

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.943
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe.

    Tok meg en sykkeltur etter tremila i dag. Ble litt bæring og trilling innimellom, gitt. Tung økt.



    Kjekt med stiv forgaffel igjen, forresten.
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest
    Fytt i hel... for en gærning :eek:. Det verste jeg har sett mot syklister. Får bare håpe at han blir tatt og får en lang straff.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn