For pokker! Selvsagt! :-[C. Alshus skrev:En skiftenøkkel er fin til å bøye skiva med.
Sykler på de stiene der ja. Hvorfor? Fordi det gir mestringsfølelse, balanse, teknikk. Det er god trening og så er det veldig moro.Canales skrev:fine bilder, c.alshus.
men si meg, sykler du på de stiene der?
hvorfor vil du deg selv så vondt?
du bor jo i byen, og der er det vel mye fin asfalt.
Du får ikke svaret du ønsker deg av meg men jeg tror ikke du vil merke noen forskjell av betydning på respons og vekt.Griffenfeldt skrev:Nå har jeg fått et tilbud på en Nor hybridsykkel. Usikker på hva slags sete, setestamme og styrestem o.l, men den blir utstyrt med Shimano SLX gir/bremser ( hydrauliske bremser ) Prisen blir 12.000 KR ferdig montert.
Da lurer jeg litt på hva man kan forvente av resten av sykkelen? Hvor mye bedre enn min 2 år gamle Diamant Allnat vil jeg kunne forvente både på respons og vekt?
Noen som tør uttale seg?
Etter at syklene fikk bøyde overrør er det ofte misvisende med lengden på seterøret.Griffenfeldt skrev:Ok, hvilken str måtte jeg gått for med en landveissykkel/cyclocross i såfall? 56?
I anstendighetens navn.Griffenfeldt skrev:Ok. Jeg må kanskje ut å prøve en før jeg bestiller på nettet. Ser det er stedvis mye å spare på netthandel kontra butikk.
100% enig!Zomby_Woof skrev:I anstendighetens navn.Griffenfeldt skrev:Ok. Jeg må kanskje ut å prøve en før jeg bestiller på nettet. Ser det er stedvis mye å spare på netthandel kontra butikk.
Går du i en butikk for å få hjelp medstørrelsen, så handler du der. Skal du spare penger kan du bruke en nettbutikk som har en størrelseskalkulator (det er en del av dem også).
Nå er det ikke slik at jeg er runket på en flaske og satt i solveggen i forrige uke. Jeg vet hva jeg skal kikke etter når jeg måler str. Det bruker jeg 3 minutter på i butikken. Er man 3 minutter i en butikk, er det fremdeles 5 minutter igjen før personalet dukker opp og spør om man trenger hjelp.RoDa skrev:100% enig!Zomby_Woof skrev:I anstendighetens navn.Griffenfeldt skrev:Ok. Jeg må kanskje ut å prøve en før jeg bestiller på nettet. Ser det er stedvis mye å spare på netthandel kontra butikk.
Går du i en butikk for å få hjelp medstørrelsen, så handler du der. Skal du spare penger kan du bruke en nettbutikk som har en størrelseskalkulator (det er en del av dem også).
Dette blir som å få hjelp i timesvis/dagevis i en hifi-butikk og så løpe på nettet for å kjøpe brukt eller fra utlandet.
Det er selvsagt lovlig, men IMO ikke slik man skal oppføre seg.
I beste mening
Nå er det sikkert noen nisser i vårt langstrakte land som kjøper hifi etter 1 time i butikk.jeg deponerer, har det hjemme i flere dager før jeg bestemmer meg. Da kjøper jeg det selvsagt i den butikken.Dette blir som å få hjelp i timesvis/dagevis i en hifi-butikk og så løpe på nettet for å kjøpe brukt eller fra utlandet.
;DGriffenfeldt skrev:Nå er det ikke slik at jeg er runket på en flaske og satt i solveggen i forrige uke. Jeg vet hva jeg skal kikke etter når jeg måler str. Det bruker jeg 3 minutter på i butikken. Er man 3 minutter i en butikk, er det fremdeles 5 minutter igjen før personalet dukker opp og spør om man trenger hjelp.RoDa skrev:100% enig!Zomby_Woof skrev:I anstendighetens navn.Griffenfeldt skrev:Ok. Jeg må kanskje ut å prøve en før jeg bestiller på nettet. Ser det er stedvis mye å spare på netthandel kontra butikk.
Dette blir som å få hjelp i timesvis/dagevis i en hifi-butikk og så løpe på nettet for å kjøpe brukt eller fra utlandet.
I beste mening
Kanskje ikke så vakkert, men det er mye bremser.Anonym skrev:Sikkert meg det er noe galt med men jeg synes ikke det ser bra ut med skivebremser på cx selv om det har blitt tillatt nå.
Ulempe? Er vel bare fint å slippe unna Birken, er det ikke?Anonym skrev:Eneste ulempen er at det er forbudt i Birken for sponsorene ønsker å selge flest mulig dyre offroadsykler til folk som ikke har behov for det.
For min del skal jeg være med i Ultra versjonen så da er ikke cyclocross så veldig egnet uansett.RoDa skrev:Ulempe? Er vel bare fint å slippe unna Birken, er det ikke?Anonym skrev:Eneste ulempen er at det er forbudt i Birken for sponsorene ønsker å selge flest mulig dyre offroadsykler til folk som ikke har behov for det.
Er det forresten greit å sykle Birken ellers i året? Greit merket og slikt?