I morgen drar jeg på Harry handel og skal prøve å finne meg sykkelsko. Noe spesielt jeg må ta hensyn til eller som jeg må kikke etter?
Må sjekke ut det salget, takk for tips.Griffenfeldt skrev:Kjøper man sko først og plater til pedalen etterpå?
Siden du allerede har kjøpt kombipedaler må du ha sko for "offroad" pedaler.RoDa skrev:Har sånne selv, synes de er gode og kan strammes fint til foten:
http://www.xxl.no/sykkel/personlig-utstyr/sykkelsko/m087-mtb-sykkelsko-11-1070015
Men kanskje du skal ha en annen type til landevei?
http://www.xxl.no/sykkel/personlig-utstyr/sykkelsko/aerospeed-2-sykkelsko-11-1070224
Prøv noen forskjellige så merker du fort om de sitter godt på foten.
For det første er det ikke lov til å sykle i treningsfart på gang og sykkelstier og for det andre er det livsfarlig å sykle på gang og sykkelstier med tanke på kryss og bilister som bor langs gang og sykkelstiene som ikke ser seg for.Andy skrev:Sykler en del selv med offroader. Holder meg alltid på sykkelstier. Det burde en del andre gjøre også. Hater folk som vingler i veien med livet som innsats.
Forferdelig trist hvis en skulle være så uheldig å kjøre ned et menneske. Forstår ikke at folk tørr å sykle i veien?![]()
Hmm, er det verd på en sykkel til 2400,- som jeg tror den kostet.Zomby_Woof skrev:Etter tre år med regelmessig bruk og uregelmessig vedlikehold er det nok på høy tid å bytte slitedeler.
Nytt kjede, ny kasett, nye bremseklosser, ny wire til gir og bremser. Da funker den nok godt igjen. Hakkinga er symptom på kjede/kasett.
Neppe. Det blir fort noen kroner å bytte slitedeler uansett hva slags pris sykkelen hadde i utgangspunktet. Når det gjelder nysykkel ville jeg nok sett på en cyclocross. Pris 'bestemmer' du selv, men som treningutstyr er det en idé å legge noen kroner i det.cybervision_ skrev:Hmm, er det verd på en sykkel til 2400,- som jeg tror den kostet.Zomby_Woof skrev:Etter tre år med regelmessig bruk og uregelmessig vedlikehold er det nok på høy tid å bytte slitedeler.
Nytt kjede, ny kasett, nye bremseklosser, ny wire til gir og bremser. Da funker den nok godt igjen. Hakkinga er symptom på kjede/kasett.
Jeg tror det er det ultimate, en landeveissykkel med grovere dekk - og om du vil, skivebremser.cybervision_ skrev:Cyclocross? Er det noe ala hybrid? En racingsykkel er vel ikke noe poeng på grus - riktig?
Får ikke opp noe, det er bare en link til butikken. Navn?Zomby_Woof skrev:
Zomby_Woof skrev:Ahh. Pokker!
Gå inn på Landsväg/Cross, velg cyklar og cross fra menyen på venstre side. Da kommer det opp 5 varianter. Den rimelige til BH med 105-utstyr ser fin ut.
Så fin ut, men bare M & L i størrelse, jeg er vel XL med 193 cm?RoDa skrev:Zomby_Woof skrev:Ahh. Pokker!
Gå inn på Landsväg/Cross, velg cyklar og cross fra menyen på venstre side. Da kommer det opp 5 varianter. Den rimelige til BH med 105-utstyr ser fin ut.
http://www.cyclecomponents.com/cgi-...rtgrp=3093&funk=visa_artikel&artnr=BHB0006-Lr
Gratuler med flott sykkel olebrumolebrum skrev:Da ble det sykkel kjøp i dag.
En Richmond slc med Sram X0 gir rundt om.
![]()
![]()
![]()
Hva koster delen hos utenlandske nettbutikker?OAlex skrev:Jeg tenkte investere i en remote til lockouten på min fox-gaffel. Men prisen er sjokkerende: 2500 kroner for en hendel + kabel + overgang. Jeezes.