Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• .tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    De bildene understreker ytterligere at 19-åringen Danny Hart er et slags overmenneske og allerede en legende.

Håper ikke jeg spammer tråden ved å legge ut en godbit til. Må passe på å balansere ut landeveisdominansen 8)

Trial på ekstremt nivå i flotte omgivelser: http://www.youtube.com/watch?v=ShbC5yVqOdI

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.382
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    .tore. skrev:
    Håper ikke jeg spammer tråden ved å legge ut en godbit til. Må passe på å balansere ut landeveisdominansen 8)
    Trial på ekstremt nivå i flotte omgivelser: http://www.youtube.com/watch?v=ShbC5yVqOdI
    Jeg blir meget imponert av dette, for en kroppskontroll og ufattelig mye trening som må ligge bak noe sånt!
    Ser ut som lek og moro, og som om det er lett som en plett. ;D

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig,for ein kontroll.

Tøffeste eg har sett på lenge.

Mvh.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.687
    Syk mann! Fikk bra puls av droppene hans og kjøringa over det toget.

Ser at trial innfører mer og mer street-stil fra BMX. Artig at sykkelgrenene begynner å møtes, men jeg holder forsatt en knapp på hvor forskjellig stil BMX'ere ofte har, og at det ofte handler om mer "pur" stil. Det ble "ulovlig" med jukkebevegelser og småhopping i BMX for to tiår siden ;)

Kom over denne for et par dager siden, totalt ukjent mann for meg, kjører uten bremser og kjede, bruker bare momentet han får ut av å pumpe i svingene og buene i quartere.

Han gjør også slike g-turns som trailmannen gjorde.

Har forøvrig fått lånt meg et kamera, håper å få filma noen lines i helga :)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Sagan tar en wheelie uten hender på vei opp L'Angliru i årets Vuelta.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.281
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fin den der, Wergeland.

Dette er et Campagnolo-kompatibelt Chris King bakhjulsnav. Kjære Julenissen...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Lekkert! Leste forresten akkurat en beøksartikkel i Peloton (abonnerer etter tips i denne tråden). Det ser ut som de har unngått sweat shop-fella, for å si det sånn. Derfra kan man handle med god samvittighet.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    60 minutter på ergometersykkelen igår med gjennomsnitt på 144 i puls, tror jeg tapte omlag 10 liter væske ;D

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    F...!
    Hvorfor var det ingen som fortalte meg at sykkelen bare var halve kostnaden?
    Nappet av skjermen på MTB-hjelmen, men skjønte fort at det ikke funka, så jeg måtte kjøpte Giro Ionos (riktignok på salg da), Scott-bib og trøye så plutselig teit ut når jeg kom på veien (det er noe med mønsteret på MTB-klær som ikke funker på veien). Liker å kle meg i Paul Smith, så da ble det plutselig Rapha sykkeltøy fra topp til tå. Og kjenner jeg meg selv rett så blir det et par med Jawbone-briller i løpet av uka. F...!

Hadde planer om å kjøpe en ny dac, men nå er Hifi-budsjettet er brukt opp på sykkelklær.

Men duverden så artig da! Rekkevidden blir en helt annen på treningsturene. Man ser noe nytt og krysser fylkesgrenser. Herlig!
    Nå trenger jeg bare et kurs i sykkelmekking og jeg tror kanskje jeg skal melde meg inn i en klubb eller finne en fin gjeng å sykle med.

En ting: Pulsen er grei og jeg kan stå en del på sykkelen oppover, men mangler en del kraft på flatene. Hvordan bygger man opp sine egenskaper som Rouleur (Voigt, O'Grady type styrke)? Sykle så mye som mulig? Eller kjøre på med knebøy

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.281
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Styrke på flatene trenes ved å kjøre intervaller (4x6 min, 3x8 min) på flate/falsk flate, samt å kjøre i felt.
    Ser mange MTBere som får helt hetta av dieselkjøringen på landeveien, men de lærer jo fort da.

Rapha er bling ja. Jeg liker ikke briller som begrenser sidesynet, så Radar, evt. Salice 006 er mer i min gate.
    Sykkelklubber er fine greier. Vet ikke hva Rye og Frøy mener om Raphatøy i stedet for klubbtøy, men...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Wergeland skrev:
    En ting: Pulsen er grei og jeg kan stå en del på sykkelen oppover, men mangler en del kraft på flatene. Hvordan bygger man opp sine egenskaper som Rouleur (Voigt, O'Grady type styrke)? Sykle så mye som mulig? Eller kjøre på med knebøy
    Jeg begynte og sykle for 3 uker siden med en som har syklet i 3 år, på flatene klarer han enkelt å sykle meg i senk om han vil men i bakkene hadde han ikke noe å stille opp med. Jeg har trent fast styrketrening i over 13 år deriblant knebøy noe som virkelig kommer til sin rett i bakker og når det trengs ekstra rykk. Knebøy er en meget fin øvelse, bare pass på og ta den riktig.

Ligger i hardtrening nå for å komme i riktig sykkelform til neste sommer.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Valentino skrev:
    Styrke på flatene trenes ved å kjøre intervaller (4x6 min, 3x8 min) på flate/falsk flate, samt å kjøre i felt.
    Ser mange MTBere som får helt hetta av dieselkjøringen på landeveien, men de lærer jo fort da.
    Godt tips, men kun en slik serie eller flere pr trening ?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    351
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    F...!
    Hvorfor var det ingen som fortalte meg at sykkelen bare var halve kostnaden?
    Nappet av skjermen på MTB-hjelmen, men skjønte fort at det ikke funka, så jeg måtte kjøpte Giro Ionos (riktignok på salg da), Scott-bib og trøye så plutselig teit ut når jeg kom på veien (det er noe med mønsteret på MTB-klær som ikke funker på veien). Liker å kle meg i Paul Smith, så da ble det plutselig Rapha sykkeltøy fra topp til tå. Og kjenner jeg meg selv rett så blir det et par med Jawbone-briller i løpet av uka. F...!

Hadde planer om å kjøpe en ny dac, men nå er Hifi-budsjettet er brukt opp på sykkelklær.

Men duverden så artig da! Rekkevidden blir en helt annen på treningsturene. Man ser noe nytt og krysser fylkesgrenser. Herlig!
    Nå trenger jeg bare et kurs i sykkelmekking og jeg tror kanskje jeg skal melde meg inn i en klubb eller finne en fin gjeng å sykle med.

Sykling er kjempegøy, og aller gøyest på racer syns nå jeg da. Jeg har både Oakley Radar og Jawbone og er veldig fornøyd med begge to. Men må nok ha et sett Splitjacket også ;D

Destiny.. :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:

Rapha er bling ja. Jeg liker ikke briller som begrenser sidesynet, så Radar, evt. Salice 006 er mer i min gate.
    Sykkelklubber er fine greier. Vet ikke hva Rye og Frøy mener om Raphatøy i stedet for klubbtøy, men...
    Jawbone er mer irriterende når man ligger i bukken og må bøye nakken litt ekstra for å kompensere for brillen. Sidesynet har jeg aldri merket noe til med Jawbone.

Med ventilerte linser og Jawbone opplever man aldri dugg (så lenge man er i bevegelse) eller trekk så i mine øyne er det vel anvendte penger, har irritert meg nok tidligere over briller som dugger.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.281
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Valentino skrev:
    Tja, om du klarer mer enn en halvtime i høy sone 4 per økt er det bare å mose på.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Valentino skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Valentino skrev:
    Tja, om du klarer mer enn en halvtime i høy sone 4 per økt er det bare å mose på.
    Vel jeg kan være rimelig seig om jeg må så det tror kan gå.

Syntes ellers det er mye interresant lesing i Olympiatoppens intensitetsskala som er rimelig lettlest og forståelig.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du skal ha >30 minutter i sone 4 eller høyere i løpet av en økt må du være seig.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Hvor sprek blir man ikke av en antibiotikakur!

Thor kan definitivt ta trøya igjen neste helg! Håper det norske laget tidlig bestemmer seg for å kjøre for Thor. Synes ikke Edvald har vist overbevisende form etter TDF, til tross for seier i Vattenfall Classic og Eneco tour. Spurten hans er det ikke noe i veien med, men han hang ikke med de beste opp de bakkene i Eneco og ryktene sier at Nordhaug har kjørt fra Edvald på trening de siste ukene. Om det blir kjørt hardt tidlig neste søndag som tror jeg ikke Edvald er med i feltet/teten på slutten. Men jeg håper jeg tar feil...

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:

Intervall på flatene ja. Takk. Kommer nok til å supplere med litt knebøy i løpet av vinteren. Lette vekter, mange reps og rumpa nesten nedi gulvet.

Kjøpte et par billige Limar til 300 på XXL i går. Bomkjøp. Megadårlige glass/linser. Med sola i mot så jeg best uten.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.650
    Sted
    Holmestrand
    Kjørte mor på jobb, og tok meg en tur til Kongsberg for "å kikke" på sykkel. Hr Skalstad var kunnskapsrik, blid og hygggelig, og viste fram alt hva en syklist kunne begjære. Det måtte jo gå som det gikk: Etter den mest miserable sykkelsesongen i manns minne, jeg tenker da på egen innsats, har jeg premiert meg selv med en slik:

Holdt på å ende med en fulldemper som kostet 7 små lapper til. Angra litt på veien hjem, men etter en kort prøvetur tror jeg dette blir bra.
    Det er moro å handle når man kommer til et sted som har fine ting og vet å ta seg av kundene.
    :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    351
    Torget vurderinger
    1
    xerxes skrev:
    Kjørte mor på jobb, og tok meg en tur til Kongsberg for "å kikke" på sykkel. Hr Skalstad var kunnskapsrik, blid og hygggelig, og viste fram alt hva en syklist kunne begjære. Det måtte jo gå som det gikk: Etter den mest miserable sykkelsesongen i manns minne, jeg tenker da på egen innsats, har jeg premiert meg selv med en slik:

Holdt på å ende med en fulldemper som kostet 7 små lapper til. Angra litt på veien hjem, men etter en kort prøvetur tror jeg dette blir bra.
    Det er moro å handle når man kommer til et sted som har fine ting og vet å ta seg av kundene.
    Den så da dritlekker ut xerxes :) så er da bare opp til deg som rytter å bruke redskapen ;) nå er det bare å tråkke på.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.650
    Sted
    Holmestrand
    Wergeland skrev:
    [..

Intervall på flatene ja. Takk. Kommer nok til å supplere med litt knebøy i løpet av vinteren. Lette vekter, mange reps og rumpa nesten nedi gulvet.
    ..
    Har brukt knebøy selv de siste åra. Føler stort utbytte, men hva oppnår du med rumpa "i gulvet"?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.650
    Sted
    Holmestrand
    Destiny skrev:
    xerxes skrev:

Den så da dritlekker ut xerxes :) så er da bare opp til deg som rytter å bruke redskapen ;) nå er det bare å tråkke på.

Takker, sykkelen oppfylte alle tekniske/praktiske krav med god margin .... og så ser den lekker ut. Da er det lett å finne fram plastikken.

flippin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    130
    Torget vurderinger
    1
    Den må høre til noe kult! Den Dura-ace storeskiven er legendarisk! Spent på fortsettelsen..

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.281
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpt deg temposykkel, altså?

Apropos tempo: Fant dette bildet, som må være et av de mer fornøyelige fra proffenes 2011-sesong.

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    356
    Torget vurderinger
    11
    Kom over en komplett sykkel til 10 lapper i rett størrelse. Så da slo jeg til. Så får jeg se til neste sesong hvor gøy jeg synes dette er. Skal bare skifte kranklager på den så er den god som gull.

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.281
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stilig.

Apropos. Panzerwagen er klengenavnet:

Eks-skøyteløper Reidar Borgersen havnet langt baki leksa. Til uken skal han, om værgudene står oss bi, forsøke å sette nye norske rekorder på 20 og 50 km tempo. Jeg skal kjøre elektronikk...

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en uhyggelig opplevelse på veien i går. En kamerat og jeg syklet fra Oslo og utover Oppegård, Ski, Kråkstad og Enebakk. Jeg har inntrykk av at dette er en mye brukt vei for syklister i Oslo øst og sør.

Rundt Kolbotn ligger vi tidvis to i bredden. Mest fordi det var en separat gangvei og (dermed?) ingen veiskulder og det var nokså ubehaglig når biler hele tiden kjørte forbi og nesten sneiet oss, mens det kom møtende trafikk i mot.

Så vi syklet to i bredden for å få bilistene til å legge seg ut og foretå korrekte forbikjøringer. Ved Kolbotn fikk vi raskt tre biler bak oss og en av de tutet. Vi la oss raskt bak hverandre og to av bilene kjørte forbi. Den tredje, en sort pick-up med en lokal hillbilly bak rattet, kjørte ikke forbi, men la seg på siden av meg, sveiva ned ruta og begynte å skrike og kjefte. "ser jeg deg sykle to i bredden en gang til så kjører jeg deg av veien!, prøv da vel.. prøv å sykle to i bredden så får du se hva som skjer.. jeg skal kjøre deg av veien og drepe deg!". Uten veiskulder, med meg syklende på hvit stripe kjørte han nesten midt i veien og en rekke farlige situasjoner da det kom flere biler i mot. Han holdt på skrikingen og trusslene i omtrent ett minutt før han ga gass og kjørte forbi. To hundre meter lenger framme vrenger han bilen opp på gangveien, snur, og gir bånn gass mot oss. I motsatt kjørefelt! Vi bremser hardt og like før han når oss svinger han over i riktig kjørefelt.

Jeg var litt småshaky etterpå for å si det mildt.

Skjønner at det kan være litt provoserende å se to syklister sykle ved siden av hverandre, men hva gjør egentlig dere når det ikke er veiskulder og bilistene ikke tar hensyn i det hele tatt?

Veitrafikkloven sier vel at man regnes som kjørende når man sykler i hastigheter over 10 km/t, og dermed skal vel biler se på syklister som andre "trege" kjøretøy som mopeder, traktor eller vogntog i motbakke?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn