- Ble medlem
- 10.10.2008
- Antall liker
- 1.541
Tok du registreringsnummeret hans ? Høres som en veldig ekkel opplevelse, Wergeland, bra det gikk godt.
Nei, vi fikk ikke med oss registreringsnummeret. Men dette var en person som så ut som en kjenning av politiet. Kanskje verdt en telefon til Follo politidistrikt uansett.Roberten skrev:Tok du registreringsnummeret hans ? Høres som en veldig ekkel opplevelse, Wergeland, bra det gikk godt.
S-Works... ;DValentino skrev:Stilig.
Apropos. Panzerwagen er klengenavnet:
![]()
Eks-skøyteløper Reidar Borgersen havnet langt baki leksa. Til uken skal han, om værgudene står oss bi, forsøke å sette nye norske rekorder på 20 og 50 km tempo. Jeg skal kjøre elektronikk...
Snittfart på 50. Tøft!Valentino skrev:Reidar Borgersen satte ny norsk rekord på 20 km tempo i ettermiddag: Tiden er 23:59,8.
Jeg synes ikke det er bra å sykle to i bredden hvis man sperrer helt for biler bak og det er mye trafikk andre veien. Det jeg gjør da er å sykle nok ut i veien til at man får en "sikkerhetssone". Ca halvmeteren er normalen. Har syklet mye i de områdene og ja, det er en kjent sykkeltrase ut av byen. Det vil nok trigge noen som kjører der fast slik som i Maridalen.Wergeland skrev:Skjønner at det kan være litt provoserende å se to syklister sykle ved siden av hverandre, men hva gjør egentlig dere når det ikke er veiskulder og bilistene ikke tar hensyn i det hele tatt?
Det var en kamerat av meg. Verdens snilleste menneske :'(Lyngen skrev:Ser nå at en syklist ble drept av en bilist som er en kjenning av politiet like ved der jeg bor i morgentimene i dag. Han var sikkert godt rusa. Tragisk!
Å nei, det var meget trist å høre :'(. Jeg kondolerer!sclalars skrev:Det var en kamerat av meg. Verdens snilleste menneske :'(Lyngen skrev:Ser nå at en syklist ble drept av en bilist som er en kjenning av politiet like ved der jeg bor i morgentimene i dag. Han var sikkert godt rusa. Tragisk!
Hvil i fred Arne!
Lars
Da jeg begynte med sykling i 15 års alderen trente vi bevisst på å holde høyere tråkkfrekvens enn det som føles normalt. Klart vi har litt ulik naturlig tråkkfrekvens, men det er mest av alt en treningssak. I begynnelsen blir man mer sliten av høyere frekvens, men etterhvert snur det. Selv proffene må venne seg til høyere frekvens. Det er ikke bare å øke og forvente like god effekt på førstkommende ritt. Selv om du bare trener så tror jeg du kan ha godt av å prøve å øke litt.RoDa skrev:Jeg har vært klar over at jeg tråkker sakte, men har hørt på en indre stemme som har fortalt meg at "Du bare er sånn, Rolf. Du tråkker litt saktere, men sånn er kroppen din skrudd sammen og alle kan ikke være like".
Nei, stort sett likt.RoDa skrev:Hva gjør dere erfarne med dette? Varierer fra økt til økt?
Takk for innspill. Nei har kun en enkel GPS på tlf, har litt fobi for å gjøre treningen for teknisk/seriøs hvis du skjønner hva jeg mener.Lyngen skrev:Når man har syklet endel har man tråkkfrekvensen litt på automatikken og man merker omtrent hvor man ligger. Har du ikke computer med teller? Rundt 90 tråkk i minuttet er ok. 80 er for lavt.
Hehe, ja det er santRoDa skrev:Sykkelturene er terapi og tid for å tenke litt, nesten som å sitte på dass. Bare litt sunnere? ;D
Veldig trist. Det var det først jeg leste når jeg kom på jobb i går og jeg tror det gikk ekstra inn på meg etter opplevelsen jeg hadde forrige helg.sclalars skrev:Takk alle!
Arne var en ihuga syklist som tråkket til jobb hver dag hele året. Det har han gjort de 25 årene jeg har kjent ham. Det var litt av et sjokk å få vite at det var ham som hadde gått bort. En skikkelig livslysten og sprek mann med 3 unge barn fra 17 til 23. Så klarer et "rasshøl" av en fyr og bare meie ham ned, på en helt rett strekning som er godt opplyst til alle døgnets timer. Det er til å bli kvalm av egentlig. En vaneforbryter som er godt kjent av politiet og som tydeligvis har mange saker på seg. Burde ikke denne fyren egentlig ha sittet inne? I stedet for så er han ute å grisekjører i narkorus.
Faen òg!
Lars
Wilmann som trener ja? Artig.Lyngen skrev:Hehe, ja det er santRoDa skrev:Sykkelturene er terapi og tid for å tenke litt, nesten som å sitte på dass. Bare litt sunnere? ;D. Computer kan også bare være gøy, men hver sin smak. Min første trener (Jostein Willmann) misslikte computere og frarådde oss. Men litt gammeldags var det nok. Masse kilo siden det :-\. Savner syklingen mye, men det er nok bare passé nå. Var på gråten da jeg skjønte det. Nå er jeg ikke stort sprekere enn tantene.
Har sykla i klubb i mange år, og teorien om at "jeg er helt annerledes enn alle andre" får man stort sett høre av alle "nye" sykkelvenner. Noen insisterer på tunge gir, andre synes det er best å ligge 5-10 meter bak feltet når man er sliten. Etter hvert finner de fleste ut at de er akkurat som alle andre. Sykling må læres som andre ting, noe skjønner man kjapt, andre ting trenger litt tid å synke inn. Man må bare holde ut, så går det seg til.RoDa skrev:...
Jeg deler litt dummy-erfaringer, blir litt som vinylbloggen min dette. Er man nybegynner/amatør, så er det lov å drite seg ut.
I år er det min første sykkelsesong, og jeg skal vel lære litt på veien.
Har bare syklet alene og tatt dette som fettforbrenningstrening og ikke seriøs sykkeltrening. Syklingen min har vært for å gå ned i vekt og ikke for å klare merket i Birken.
Forrige uke hadde jeg en tur sammen med to andre og fikk et lite slag i trynet.
De syklet temmelig annerledes enn det jeg gjør, og det var tungt å sykle sammen med dem til tross for at farten totalt ikke var større enn hva jeg selv har holdt og til tross for at jeg kunne henge meg på hjulene deres.
Fra den mest proffe av disse to (styrkeprøven, birken osv..) fikk jeg tips om å øke tråkkfrekvensen betraktelig.
Jeg har vært klar over at jeg tråkker sakte, men har hørt på en indre stemme som har fortalt meg at "Du bare er sånn, Rolf. Du tråkker litt saktere, men sånn er kroppen din skrudd sammen og alle kan ikke være like". Jeg har syklet mye asfalt selv om jeg har offroadsykkel og jeg har stort sett tråkket på de to høyeste girene. Presset meg opp bakker uten å gire ned og latt det gå sport i å holde høye gir.
Høye gir = størst fart og høy tråkkfrekvens = fort sliten.
Jeg har også gjort det sånn at jeg har giret opp for så å tråkke opp frekvensen istedet for å tråkke opp frekvensen før jeg legger inn høyere gir. Det har på en eller annen skrudd måte vært logisk i holdet mitt.
Men, de gamle er eldst (proffen er over 50), og man skal høre på erfarne fjellfolk. Så på turen i kveld ville jeg prøve å følge rådet jeg fikk.
Hvis du leser innlegget mitt etter det du siterte, så ser du mine erfaringer med å høre på de mer erfarne.xerxes skrev:Har sykla i klubb i mange år, og teorien om at "jeg er helt annerledes enn alle andre" får man stort sett høre av alle "nye" sykkelvenner. Noen insisterer på tunge gir, andre synes det er best å ligge 5-10 meter bak feltet når man er sliten. Etter hvert finner de fleste ut at de er akkurat som alle andre. Sykling må læres som andre ting, noe skjønner man kjapt, andre ting trenger litt tid å synke inn. Man må bare holde ut, så går det seg til.
Fra blocket.se: http://www.blocket.se/ostergotland/Bianchi__mycket_fin_racer_fran_80_talet_36538656.htm?ca=11&w=3Valentino skrev:Jeg bare måmåmåmåmå få tak i noe gammelt celestefarget i stål med gir på underrøret og ta turen selv.
Jeg har hatt fornøyelsen av å være hjelperytter for nye syklister i klubben i mange år. Det er riktig hyggelig, selv om det til tider er lett enerverende å høre om alle som er er helt annerledes enn alle andre, og som må taues inn de siste km etter en litt lengre tur. Men alle er blide og positive, og de plager jo bare seg selv, så moro er det uansett.RoDa skrev:Hvis du leser innlegget mitt etter det du siterte, så ser du mine erfaringer med å høre på de mer erfarne.xerxes skrev:Har sykla i klubb i mange år, og teorien om at "jeg er helt annerledes enn alle andre" får man stort sett høre av alle "nye" sykkelvenner. Noen insisterer på tunge gir, andre synes det er best å ligge 5-10 meter bak feltet når man er sliten. Etter hvert finner de fleste ut at de er akkurat som alle andre. Sykling må læres som andre ting, noe skjønner man kjapt, andre ting trenger litt tid å synke inn. Man må bare holde ut, så går det seg til.
Det blir nok lite sykling fremover nå mot vinteren, men til våren gleder jeg meg til å prøve mer seriøst på riktig teknikk.
Rekorden min på den runden der er med 27,3 km/t i snitt, men jeg tror den slås til våren.
Tips:Griffenfeldt skrev:Tærne frøys bort etter 45 minutter.
Valentino skrev: