Wergeland
Overivrig entusiast
Ser ut som et effektivt og veltesta opplegg. Omtrent det samme opplegget som jeg kjører. Men jeg får ikke tid til/orker ikke mer enn 3 økter (noen ganger 2) i uka. 2 på tredemølle, 1 på spinningsykkel. Spinningtimen ledes av en erfaren syklist fra bedriftsidrettslaget. Etter øktene på tredemølle trener jeg 1 time styrketrening.johnnygrandis skrev:Godt jobbet Val !
Kan en konkludere terskelwatt utifra den testen montro ?
Selv syntes jeg 20 minutterstesten til Aaberg er en grei måte å estimere Terskelen på, om en har tilgang til wattmåling da.
------------------------------------
Mitt trenigsopplegg nå om dagen (kjøres på Tacx rulle, ikke i motbakke) for å booste terskelwatten og VO2max raskt. I tillegg kommer 2 timer styrketrening som kommer utenom. Vurderer i skrivende stund en tredemølle for å variere 4X4 intervallene litt.
Dag 1
10 min oppvarming (70-80 % av maksimal puls)
Intervall 4x4 min i motbakke (90-95% av maksimal puls)
3 min aktiv pause (70-80% av maksimal puls)
10 min nedkjøring (70-80 % av maksimal puls)
Dag 2
10 min oppvarming (70-80 % av maksimal puls)
Intervall 4x4 min i motbakke (90-95 % av maksimal puls)
10 min nedkjøring (70-80 % av maksimal puls)
Dag 3
10 min oppvarming (70-80% av maksimal puls)
Intervall 4x4 min i motbakke (90-95 % av maksimal puls)
10 min nedkjøring (70-80% av maksimal puls)
Dag 4
10 min oppvarming (70-80% av maksimal puls)
90-120 min konkurransetrening (85-90% av maksimal puls)
10 min nedkjøring (70-80% av maksimal puls)
.............. med tilsvarende motstand på ruller eller ergometersykkel. Kjør med samme intensitet i hele draget og på alle dragene. Velg en belastning som fører deg inn i treningssonen (90-95% av maksimal pulsen) det siste minuttet på første draget. Deretter vil du komme inn i sonen etter 1-2 min på de neste dragene. Du skal være andpusten, men ikke stiv i beina!
Ellers ble billettene til Birkeinerrittet 2012 sikret imorrest. ;D
Vi får se hva jeg gjør når snøen kommer. Da blir nok skigåing utendørs prioritert høyest.