Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så var man i gang med å kjøpe mer fart til neste år. Jeg ble aldri helt fornøyd med felgene på karbonhjulene jeg kjøpte til årets sesong. De bremste særdeles uforutsigbart, også på tørt føre. Jeg bestemte meg for å bruke navene (DT Swiss 240s) til et nytt hjulsett med høyprofil karbonfelger for pariserdekk denne gangen.

    Zipp er utelukket. 1/3 av Zipphjulene jeg ser høres ut som en tørketrommel med mynter i.
    Enve blir for dyrt, selv om de nye Smart System 6.7-felgene skal være fabelaktige.
    HED har jeg ikke vurdert.
    Jeg vurderte 3 forskjellige Taiwan/Kina-felger:
    En Gigantex (Taiwan) 50mm 325g felg fra wheelsmith.co.uk. Disse var rimeligst.
    En kinesisk 50mm felg fra stradawheels.co.uk. Dyreste alternativ. Brukt av et ikke navngitt protourteam i de tre store treukersrittene i 2010-sesongen.
    FFWD F6R, 60mm. Priset midt i mellom de to fordi jeg kunne få redusert pris på eiker, nipler og arbeid som tidigere kunde. Dette er felgen Johnny Hoogerland krasjet med i Touren. Eiker og nipler måtte byttes, men felgen var like hel.

    Nuvel. Det ble FFWD. Jeg skal sikkert plage dere med bilder av dem montert på Bianca i 2012-tråden. Her et fra nettet:



    Og her:

     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skulle gjerne hatt en Intense til i stallen.

    Ulempen med sykkel fra Intense er det at boutiqe-sykler ikke lengre frister.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    443
    Antall liker
    119
    Snakker om godeste Johnny Hoogerland:

    Team Vacansoleil bytter sykkel til:


    kanskje jeg beholder den litt til?
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har rukket å få noen erfaringer med Hans Dampf?
    Har forstått at de har meget bra grep, og rullemotstand er vel derfor så som så?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Når de sprinter, syklistene i tour de F... f.eks så utvikler de fra 1600 til 2000 watt i opptil 5 til 15 sek....
    Det er brutale saker...
    I vinter skal jeg grisetrene sykling... Skal bli spennende å se hvor mye effekt jeg klarer å utvikle mot sommeren. (tweakern er veldig kjapp til hjuls.. ;) )
    Bygger ny sykkel for 2012: Bygd opp rundt en Giant XTC Comp ramme (hard tail off road).... (Jeg veier 97kg så jeg måtte ha noe som tåler litt) Sykkelen 10kg ca? Kanskje litt mer.. Eggbeater ++ XT gir og Avid og slikt.... Styret enda ikke bestemt helt.. Setet..
    Som Valentino sier DT Swiss er bra saker. Jeg har selv fått bygd hjul basert på deler fra DT Swiss.
    Ikke helt ferdig enda... Blir bra den. ;D Vinterprosjekt!



    mvh
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    jan_eriks skrev:
    Snakker om godeste Johnny Hoogerland:

    Team Vacansoleil bytter sykkel til:

    kanskje jeg beholder den litt til?
    Hmm... Jeg er seriøst i tenkeboksen på Oltre. Har sendt ut et par prisforespørsler og greier. Fornøyd?
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    443
    Antall liker
    119
    Zomby_Woof skrev:
    jan_eriks skrev:
    Snakker om godeste Johnny Hoogerland:

    Team Vacansoleil bytter sykkel til:

    kanskje jeg beholder den litt til?
    Hmm... Jeg er seriøst i tenkeboksen på Oltre. Har sendt ut et par prisforespørsler og greier. Fornøyd?
    Jeg er ikke akkurat en "profesjonell" syklist men heller en glad mosjonist med etpar ritt i sesongen. Jeg kommer fra en Bianchi c2c karbon og ville ha en lettere og stivere sykkel men ville absolutt IKKE ha et monsterstiv sykkel det ikke er behaglig å sykle på. Italofrelst som jeg er og etter litt godsnakking med kona dukket Oltre Nero opp her og der i blader osv. Norsk pris var oppgitt et sted mellom 70-120k og etter litt surfing på nettet fant jeg ut at det er penger å spare på å handle i England(selv med moms straff på innførsel) Etpar mail med Epic cycles bestemte jeg meg for kjøp UTEN å ha prøvet. (Det skal sies at Øgland fikk sin tjangs men de er kun sure og greier ikke engang å hoste opp en brosjyre)

    Epic forsikret meg om at sykkelen selv om den er stiv nok ikke er noe romperister. Endel frem og tilbake med valg av utstyr(3T og campa SR Ti) slo jeg til.

    Og FOR en sykkel! Det første som slo meg var hvor lett den er(nå er den ca 6,4) men samtidig så stiv at hvert tråkk gir tilsvarende bevegelse fremover. Den er samtidig tilgivende på dårlig asfalt og VELDIg stabil i høy fart(80 km i svingete nedover er ikke noe problem)Sykkelen er stille.ingen knirking. Campa SR er medvirkende til Stealth følelsen. Du kan snike deg innpå og akselrere forbi uten at makkern din aner en dritt!Noe annet en Campa på denne annser jeg som en fornærmelse

    Byggekvaliteten er enorm. Ingen karbonflauser her! Og linjene er det ikke mulig å å vise på bilder. Må bare sees i virkligheten.

    Sykkelen kan jobbes med for enda lavere vekt. Ned mot 6.2 er ikke noe problem. Er du opptatt av vekt er dette et godt valg i mottsetning til feks Dogma.

    Har byttet hjul til Campa Bora Ultra2. Svisj,svisj det synger i sykkelen når vi er på tur!

    Lyrisk ,som god lyd og god vin!

    Ta gjerne kontakt hvis du ønsker mere info!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Høres oppløftende ut. Jeg blir ikke mindre interessert av å lese dette. Jeg antar det blir med Chorus for mitt vedkommende. Tror det er lett nok i lange baner for mitt bruk. Ingen ambisjoner om å vinne noe som helst, ikke en gang NM for ansatte i kriminalomsorgen (selv om jeg selvsagt skal være med ;)). Det viktigste for meg er at jeg sitter godt, og at sykkelen er vakker. Danmark ser forresten ut som stedet å handle (ca. 35.000,- Dkkr med Chorus og Shamal ultra) hvis ikke Odd hos Sørensen sykler klarer å nærme seg prismessig. Jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å handle sykkel der, men som jeg har gjort klart blir det for strengt med en halv månedslønn. Vi får se. Cycleeurope Norge har behandlet Bianchi dårlig de siste årene, for å si det mildt. Der i gården er det Vipera og Ridley for alle penga, det lille de har tatt inn av Bianchi har vært med Shimano, i rødt hvitt og blått, og solgt gjennom Intersport. Shimanohater er jeg på ingen måte, men Bianchi skal være i celeste, 'til nød' svart som din. Ellers kan det like gjerne bli noe fra Canada.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Oltre er definitivt en tøff sykkel
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Knallbilde!

    Vinterstid gjelder det å kle seg riktig, nå som den gang.



    Synd bildet ikke er i farger, Zomby og jan_eriks.
     

    Vedlegg

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Har gått til innkjøp av rulle og innendørsdekk til raceren, og satser på at det kan bli brukt litt utover vinteren om ikke andre aktiviteter frister mer...


    I tillegg har min gamle og trofaste Hardrocx fått litt omsorg. Den har etterhvert fått noen krigsskader.
    Hvor mye hakk/slag tåler en aluminiumsramme før jeg risikerer at den gir seg?
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.494
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvilken sykkellykt skal man velge? Sist jeg hadde lykt var det vel med en dynamo :)
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    665
    Antall liker
    324
    Torget vurderinger
    11
    bambadoo skrev:
    Hvilken sykkellykt skal man velge? Sist jeg hadde lykt var det vel med en dynamo :)
    Magicshine MJ-872 gir veldig mye lys for pengene.
    Ca. halv pris på ebay.
    Nå i høst har jeg brukt to av dem på terrengsykkelen.(låner samboeren sin lykt også da hun bare sykler landevei ;D)
    To av disse og mørket forsvinner :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    freddie77 skrev:
    I tillegg har min gamle og trofaste Hardrocx fått litt omsorg. Den har etterhvert fått noen krigsskader.
    Hvor mye hakk/slag tåler en aluminiumsramme før jeg risikerer at den gir seg?
    Jeg ville ikke brydd meg så mye om hakk slag i rammen.
    Det du bør passe på er hvor slitt hjulene er hvis du har felgbrems, plutselig kan de kollapse grunnet slitasje på bremseflatene.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.979
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Pratet med en herre i Moss i går som hadde begge. Han sa at den ovennevnte var hakket hvassere og hadde noe bedre byggekvalitet.

    Eh jo. Forrssten. Om dere kjøper disse lyktene, bruk dem på styret. Om man sykler i trafikken vil man blende alt og alle når han har lykta på hjelmen.


    Kjøpte to nye (for meg) lyktehoder i går, Lupine Edison HID og Tesla. Hvorfor? Fordi jeg ville ha.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Sprakk på en MJ 872 i dag.
    MJ 808 på styret og den nye 872 surra fast på hjelmen gjorde jaggu susen :D
    Mørket forsvinner jo, hehe. Dette blir gøy.



    Bildet under er lånt av internettet. Dette er kun med 1 stk 872.

     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    thomand skrev:
    Noen som har rukket å få noen erfaringer med Hans Dampf?
    Har forstått at de har meget bra grep, og rullemotstand er vel derfor så som så?
    Fant ut at Hans Dampf ble for seigt for mitt bruk.
    Endte opp med et par 26/2.40 Fat Albert.
    Racing ralphene er hengt til tørk. Supre dekk, men ikke til våt høst-sti.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    thomand skrev:
    thomand skrev:
    Noen som har rukket å få noen erfaringer med Hans Dampf?
    Har forstått at de har meget bra grep, og rullemotstand er vel derfor så som så?
    Fant ut at Hans Dampf ble for seigt for mitt bruk.
    Endte opp med et par 26/2.40 Fat Albert.
    Racing ralphene er hengt til tørk. Supre dekk, men ikke til våt høst-sti.
    Bra dekk du har kjøpt deg :)
    Jeg har kjørt 2 sesonger på feite Albert 2.4, fungerer godt til alt og med moderat vekt.

    Har RR 2.1 på hardtailen og synes ikke fs'en med feite albert er noe tyngre å tråkke med.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Godt å høre. Har ikke rukket å prøve de enda, men det høres jo lovende ut.
    Min lokale sykkelpusher skrøt ihvertfall fælt av de.
    Hvor mye luft kjører du i FA? 25?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Rundt 25 pleier jeg å ha, kjører slangeløst og veier 88-89kg.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    (Utrolig hvor lyst man får til å sykle når man er forkjølet og ligger under dyna)
    :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.226
    Antall liker
    9.037
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Sprakk på en MJ 872 i dag.
    MJ 808 på styret og den nye 872 surra fast på hjelmen gjorde jaggu susen :D
    Mørket forsvinner jo, hehe. Dette blir gøy.



    Bildet under er lånt av internettet. Dette er kun med 1 stk 872.

    Er de hissig på batterier?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.979
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    thomand skrev:
    Bildet under er lånt av internettet. Dette er kun med 1 stk 872.

    Bildet kan selvfølgelig ikke stå på egne ben da man ikke kjenner til instillinger på kameraet samt at det ikke er sammenligning med tilsvarende lykter med samme kamerainstillinger.

    Mye for pengene? Ja.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Klart, det sier ikke all verdens med et sånt bilde. Men det lyser noe alvorlig, hehe.
    Veldig fornøyd med spredningen på 872 kontra 808.

    Fikk montert opp rulla for vinteren, så nå ser jeg fram til mange dødens kjedelige timer i boden :-\

     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    665
    Antall liker
    324
    Torget vurderinger
    11
    Vi hadde rullesamling i gymsalen i går. Satt 3.5 timer på rulla. Glad jeg hadde med vifte for å blåse litt luft, men svetter jo som en gris for det. Kjenner det godt i beina i dag. Kjørte pyramideintervall midt i økta. Bare sånn for å holde varmen....
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her som har erfaring med 29" terrengsykler? Kikket litt på en Giant Talon1 29er tidligere i dag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn