janghell
Overivrig entusiast
Får prøve å justere litt i kveld. Begynner å få dårlig tid nå. Kr.Sand-Hovden i morgen tidlig..... Mulig det blir på det gamle setet.Jeg hadde en tendens til å dra meg endel framover på tempodrag før jeg var til sykkeltilpasning hos Sykkellaboratoriet (Retül). Etter den sitter jeg langt mer stabilt, men om jeg drar meg litt framover er det ikke ubehagelig, dvs. det er fremdeles sittebena som tar lasten.
Har du sjekket at du ikke har fått setet for langt bak? Mitt var.
Hvordan er vinklingen på setet nå?
(Evolution og Stratos skal i følge Steve Hogg tåle mindre nese ned enn Composit/Carbon, Dynamic, Lite 209 og Forma/Carbon Lite, kanskje bare 6-7mm max. Det kan gi vel mye trykk når man moser på. Jeg hadde Evolution og syntes det.)
Ditt Composit bør tåle det samme som mitt Full Carbon (ca. 10mm nese ned med referanse til de to høyeste punktene), men så var det formen på sittebena da... Kanskje du egentlig skulle hatt litt padding, dvs. et Dynamic?
Edit: Etter å ha finlest innlegget ditt tror jeg nok at du trenger mer tid til (fin)justering. Selle SMP er kjent for å være krevende i innstillingsfasen.
Edit. Har plassert setet slik at front av kne er rett over pedalaksel. Det gamle var nok 1 eller 2 cm lengre framme ja.
Men tenkte at jeg skulle plassere det i "standard" plassering til å begynne med.