Destiny skrev:
Zomby_Woof skrev:
Mye sant i det. En hobby kan man stort sett gjøre akkurat så dyr som man vil/kan. Det er lurt å ha et bevisst forhold til hvor dyrt man vil gjøre det.
Husk bare at et menneske bør ha minst to hobbier, en for kroppen og en for sjelen. Musikk og sykling er en strålende kombinasjon.
Helt sant Zomby_Woof, Hi Fi og Sykkel er en meget fin kombo, og det er utrolig mange som har havnet på nettopp den komboen ;D
Destiny..
Indeed! ;D
Build in progress:
Jeg har..
Giant XTC Comp 1 ramme (composit ramme - dyrisk stiv...)
Shimano XT gear-pakke (Med DT swiss lagre (370)) "shadow" series derailleurs.. de gjør att kjedet ikke svinger og slår nedi ramma..
+ att "shadow" kjedet er noen biter kortere enn vanlig XT kjedet. Alt kjører strammere, så å si null kjedesleng!!!
Gir disiplinen blir litt snevrere enn vanlig, men fordelene oppveier for bakdelene her synes jeg.
Jeg kan skifte gir uansett.. når jeg trenger.
DT Swiss "Giant limited 445D" felger med Maxxis "larsen TT" Dekk, 2.00 ballonger.. ride komfort.. Landeveisdekk skal velges snart..
Må jo ha det og!
Crank Bro's Mallet 2 pedaler (Alu-composite-cro-moly combo), brede og svære, mister man festet kan man trø som gæern alikevell, inntil man får festa skoen igjen... de har 4-way gippig ech, som betyr at du ikke behøve spinne pedalen for å få festa skoen, "gripperen" snus seg selv, du bare trykker foten repetetivt til den sitter... fikst! jeg har 2012 rev.2 utgaven..
Giant styre, pinne og setepinne og sete og Avid Elixir R bremser/skiver, front and rear..
Fox F-series Racing (32 series) demper forran.
Lett, råsterk, og tåler vekta mi <100kg. Noe som er viktig.
Nytt sete pågang og nye sko og styrepinnen skal fra 100mm til 80, enda ikke kjøpt. Litt småpyssel kvar, før snøen smelter helt...
Kort sagt, ikke full out galskap, men solid, lett og balansert, "Alt" er gjennomtenkt, synes jeg da..
mvh