Har du 9 eller 10 delt?Ole_Martin skrev:Noen som har erfaring med å skifte styre på cyclocross (dvs. fra bukkestyre til flatt styre)? Tips til styre, girskiftere og brems?
Hva var fordelene med byttet? Mercedes bruker jo kjede, og det holder leeenge.gismo skrev:Nå må dere slutte med disse kjededrevne syklene gutter
Det er jo flere ti-år siden bilmotorer gikk fra registerkjede til registerreim ;D
gismo
Så heldig du er! Hva er det for noe?C. Alshus skrev:Jeg har fått ny dempegaffel!
Snadder!C. Alshus skrev:En Marzocchi 888 RC3 EVO Ti. Utforgaffel. Så pløsj at den beveger seg om du legger et kamferdrops på styret.
Var det et fremskritt da, Gismo?gismo skrev:Nå må dere slutte med disse kjededrevne syklene gutter
Det er jo flere ti-år siden bilmotorer gikk fra registerkjede til registerreim ;D
gismo
Sjå fine Kråssmastaren!bambadoo skrev:En identisk slik den i midten til høyre hadde jeg. Men girspaken der og akkurat den salen..
Skulle aldri kvittet meg med den nei
Sikkert.Valentino skrev:---
Kom over dette bildet på http://racefietsblog.nl:
Fra Afrika, sannsynligvis Burkina Faso eller et av de nærliggende landene. Legg merke til utstyret! Joggesko, rammegeometri som i Europa på 1920-tallet, ett gir, en dameramme. De kjører sikkert fletta av oss.
Sakset fra Skiforeningens føremeldingstjeneste i dag:-HP- skrev:Men en helt annen ting:
Er det noen her som har vært på sykkeltur oppover i Nordmarka i det siste, og kan si om det ligger mye snø innover eller ikke? Vurderer en tur innover skogsbilveiene mot Kikutstua til uka.
I helgen var mye av veiene rett innenfor Sognsvann isdekket. Åpent nok til at snøen legger seg, men sola slipper ikke til og får tint det. Stiene er gjennomgående bedre, og også tørre.-HP- skrev:Men en helt annen ting:
Er det noen her som har vært på sykkeltur oppover i Nordmarka i det siste, og kan si om det ligger mye snø innover eller ikke? Vurderer en tur innover skogsbilveiene mot Kikutstua til uka.
Ikke så farlig. Han kjører jo ved siden av en som har hjelm.coolbiz skrev:Sikkert.Valentino skrev:---
Kom over dette bildet på http://racefietsblog.nl:
Fra Afrika, sannsynligvis Burkina Faso eller et av de nærliggende landene. Legg merke til utstyret! Joggesko, rammegeometri som i Europa på 1920-tallet, ett gir, en dameramme. De kjører sikkert fletta av oss.
Fantastisk gaffelgeometri på den bakerste Corona-rytteren.
Jævla utstyrssnobber.Valentino skrev:
Slitte tannhjul - bytte kassettTTmania skrev:Noen som har tips til enkelt å få en Scott sykkel til å slutte å klatre på girene?
Kjøpte en Scott i sist sommer som fungerer ganske bra, bortsett fra at den av og til skifter gir av seg selv. Det gjelder spesielt tannhjulene/girene i midten bak når jeg har nest høyeste og høyeste tannhjul/foran. (jeg er dårlig til å forklare) Håper noen kan hjelpe. Uaktuelt å dra innom der jeg kjøpte den, da dette er på andre side av landet
Du trenger nok en girjustering, kanskje bytte girvaier og strømpe. Hvis vaiern er tråkk i strømpa hjelper det ikke hvor mye du prøver å justere, da er vaier og strømpebytte et must.TTmania skrev:Noen som har tips til enkelt å få en Scott sykkel til å slutte å klatre på girene?
Kjøpte en Scott i sist sommer som fungerer ganske bra, bortsett fra at den av og til skifter gir av seg selv. Det gjelder spesielt tannhjulene/girene i midten bak når jeg har nest høyeste og høyeste tannhjul/foran. (jeg er dårlig til å forklare) Håper noen kan hjelpe. Uaktuelt å dra innom der jeg kjøpte den, da dette er på andre side av landet
Bytt til Garmin og alle irritasjonsmomenter er borte. Husker det som en gledens dag da jeg kvittet meg med min S725X.Zomby_Woof skrev:F@£n ta Polar!!!
Hva er det med pulsmonitoren min? Det virker som den justerer seg selv til makspuls etter 'alder-220-regelen' med jevne mellomrom. Min makspuls er slett ikke 178, for å si det sånn. I fjor syklet jeg 20 km lagtempo med snittpuls på 180. Egenobservert 'maks' er 194 uten kontrollert test...
Er det noe annet å gjøre enn å sjekke og rejustere med jevne mellomrom?