Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Men om det ikke er hvit styretape må setet matche.
    Tviler på at Jan Thomas har noe å bidra med på sykkel. ???

    shesmovedon :

    "Thight er av ekstra thight type. Jula må ta skylda"

    Grei oppklaring. Jeg trodde den hadde krøpet i vask. ;D ;D ;D


    Mvh Knut
     

    shesmovedon

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    38
    Antall liker
    6
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Rød tape er nok ikke aktuelt.
    Min lokale pusher prøver å overtale meg til å bytte til Campa. Komplett Dura Ace på den nå, hjulene også.
    Fargen på tapen er nok det minste problemet jeg har i møte med stilpolitiet.
    Har kjørt med DA i mange år, liker det jeg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.330
    Antall liker
    11.050
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    ?"Hei Odd Magnus Bjerkvik

    Takk for din påmelding til Hårfagrerittet 02/06/2012."
    Så det så...... :) så da må jeg trene litt i vår også
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    shesmovedon skrev:
    Rød tape er nok ikke aktuelt.
    Min lokale pusher prøver å overtale meg til å bytte til Campa. Komplett Dura Ace på den nå, hjulene også.
    Fargen på tapen er nok det minste problemet jeg har i møte med stilpolitiet.
    Har kjørt med DA i mange år, liker det jeg.
    Rent estetisk er det allikevel feil å ha en italiensk sykkel med gruppe fra en fiskeutstyrsprodusent.

    Jeg tror et sort sete (f. eks fra Selle Italia med noen små røde detaljer) kombinert med rød styretape vil bli stilig, iallfall nå når alle skal ha hvit styretape og sete.
     

    shesmovedon

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    38
    Antall liker
    6
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Det blir nok at jeg beholder mitt sorte favorittsete, og legger på sort tape.
    Når det gjelder utstyrsvalget så er jeg enig i at Japse utstyr på denne sykkelen kan være "feil". Hadde det ikke vært for at det funker så inni h bra.
    En Ferrari med Fiat motor er ikke noe stas det heller.
    Record/Bora, blir fort fattig av slikt!
    DA-drivverket bør gå en sesong til så jeg får vurdere "tilbudet" fra pusheren til høsten.
    Noen her som er villig til å gjøre jobben for en Laphroaig, ta kontakt.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Laphroaig er godt, men å rigge om fra ShimaNO til Campa gjør man for et par flasker Amarone, ref. stilpolitiet.
    Jeg bor langt oppå Hedmarken...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    shesmovedon skrev:
    [...] men det må allikevel være bedre enn de triste PRO sakene som sitter der i dag.
    Triste PRO-saker? Jeg har PRO PLT stem, styre og setepinne. Det er i hvert fall fordømt problemfrie og velfungerende komponenter. De er direkte billige sammenlignet med andre merker, og ikke er de tunge heller. Eneste grunnen til at jeg planlegger bytte neste år er at jeg også planlegger Campa...
     

    shesmovedon

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    38
    Antall liker
    6
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har PRO LT styre og stem. De har minutter igjen av sin aktive karriere, fikk det nye styret i dag. Jeg har forøvrig MOST setepinne.
     

    Vedlegg

    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    OK. Jeg hadde en LT setepinne. Den var ikke så veldig imponerende. Blant annet var det ikke mulighet for trinnløs justering av vinkel på sadelen, og det er nødvendig. Men, et trinn opp hos PRO, og du har en serie i meget høy kvalitet.

    Sikkert et fantastisk produkt, den Barmac'en også. Men spesielt pen kan jeg ikke si at jeg synes den er. Ikke vondt ment. Integrert er forresten ikke interessant for meg. Jeg vil ha mulighet til å justere litt på styrets vinkel også.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Etter å ha lest de siste innleggene, og beskuet et par Birken-psyko "shave off 50 grams on your 6 kg. bike OR DIE" herrer på kontoret hos meg kan jeg konkludere med at i hvertfall amatørsyklistene er de jævligste gearslutz' og bling/stashopptatte folk EVER!!  :eek: :eek:

    Nu forstår jeg samtidig så meget bedre buuu-tilropene og den jenteaktige knisingen som møter meg når jeg søndag formiddag ankommer  Mariholtet sportsstue, kjedekassesubbende  på min noe tilårskomne Svithun med balongdekk..
    For meg, mine ambisjoner, og ikke minst evner, er det viktigste at sykkelen er vakker. Hadde jeg konkurrert ville jeg muligens sett på noe moderne og teknologisk fra Canada. Nei, forresten. Hadde jeg vært god nok til å bry meg, ville jeg også vært god nok til noen voldsomt rigide sponsoravtaler. Da hadde det bare vært å ta til takke med det laget serverte, både på veien og på TV. Hvis ikke hadde det vel endt med bøter...
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.381
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    Kjørte kona på jobb forrige dagen. Mørkt, dårlig med gatelys, regn. Alt så dårlig sikt!

    På vei ned en lang bakke skimter jeg så vidt noe midt i veien. På nærmere hold viste det seg å være en mørkkledd syklist. Fart rundt 30 km/t. Ikke lys, ikke refleks. Først på ca 15 m hold så jeg ham ordentlig (joda, briller og Xenonlys på plass). Da jeg passerte tutet jeg. 4-500 lengre fram tok han meg igjen. Banket på ruta og kjeftet. Jeg rulla ned, og sa så vennlig jeg kunne: "Ville bare gjøre deg oppmerksom på at lyset ditt har slutta å virke." Til svar fikk jeg beskjed om "at det har du faen meg ingenting med!"

    Antagelig ikke fra syklistens ståsted, han var jo forskriftsmessig antrukket med topplue!

    For så vidt driter jeg i om dusten blir overkjørt og ødelagt, men hvis jeg jeg hadde kjørt på spøkelseskladden, så hadde det plutselig vært min sak. Minimum inndragelse av førerkort og gode utsikter til et opphold bak lås og slå.

    Både kjøre på syklist og fengsel hadde vært en svært dårlig start på sesongen.

    Jeg sykler året rundt selv, og har hatt mange frustrerende opplevelser med dustete bilister, men syklister har også et ansvar for å unngå at ulykker skal skje, og i den forbindelse er krav om utstyr som lys og reflekser et lite forlangende. Det er for øvrig helt klart påbudt i veitrafikkloven.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.660
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I nabolaget hos oss kjører de ned fotgjengere lydløst for å kunne spare 50 gram på ringeklokke.....
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Snakkker om å treffe spikeren på hodet Zomby :

    "For meg, mine ambisjoner, og ikke minst evner, er det viktigste at sykkelen er vakker."

    Kunne kanskje lagt til ", mitt utseende!" ;D

    Nei, jeg har aldri truffet Zomby, og aner ingenting om utseendet hans.

    Det virker som xerxes og erato er i "bilistmodus". kftr første innlegg i årests tråd. ;D

    Mvh Knut
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.330
    Antall liker
    11.050
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nettopp kjøpt 1600lm led lys.. Men så er frosten kommet :(
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Valentino skrev:
    Praktfullt, joje! Godt funnet!
    Takk for det, her er en liten godbit til. De som kikker ekstra nøye etter vil kanskje legge merke til en ganske lekker sykkel.

     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    xerxes skrev:
    Kjenner meg veldig godt igjen i dette, Xerxes. Jeg koker når jeg ser idiotiske syklister i trafikken. Hver gang tenker jeg at du gjør at flere bilister oppfører seg som kødder mot meg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Knutn skrev:
    og aner ingenting om utseendet hans.
    Feitere enn Jan Ullrich etter sjokoladesesongen... Sykler seint, pisser reint. Og der ligger nok den største forskjellen, selv om jeg verken har rødt hår eller fregner. ;D
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Delta-bremser var nytt for meg, Valentino. Virker som de er lagd mest for mindre fartsjusteringer.
    Er pedal og skosystemet tilsvarende ?
    Jeg aner en pigg under hælen, kan det være en slags "hjelpebrems"?
    Det forutsetter at kvinnen på bildet ER syklisten.

    Mvh Knut
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en leiesykkel i Toscana for mange herrens år siden. Den hadde Deltabremser, og jeg, som var vant til enfingerbremsing fra mine 1996 Record-kalipere, gikk fem på da jeg skulle løfte forhjulet med 20 (!) mm åpent dekk over en fortauskant. Pfft.
    Med Deltabremser måtte man ta tak. Men da, om de var perfekt justert, fikk man svar. Modulasjonen var ikke ille heller.
    Deltabremsene er nok Campagnolos vakreste feilgrep. Mer her.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vakkert med stål-racere.
    En vanilla Speedvagen står høyt, eller kanskje høyest, på ønskelisten. Den trenger ikke selskap av ei lekker dame for å trekke blikk :)
     

    Vedlegg

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    788
    Torget vurderinger
    5
    joje skrev:
    Valentino skrev:
    Praktfullt, joje! Godt funnet!
    Takk for det, her er en liten godbit til. De som kikker ekstra nøye etter vil kanskje legge merke til en ganske lekker sykkel.

    Har de byttet om på 'O' og 'Y'?
    Snedige sykkelsko forresten....
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Det er andre tråder som stadig vekk viser frem lekre damer (takk til Lagga for det), her er nok et bidrag fra meg:

     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Det ser da ikke ut som en terrengsykkel???

    mvh Knut
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Detter er kanskje tråden for landeveissykkelentusiaster. Prøver meg dog..
    Trenger et nytt sete på offroaden - et som ikke tar inn vann når sykkelen står ute. Helst kvalitet og helst et sete som er hardt og smalt.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    toriamos skrev:
    Detter er kanskje tråden for landeveissykkelentusiaster. Prøver meg dog..
    Trenger et nytt sete på offroaden - et som ikke tar inn vann når sykkelen står ute. Helst kvalitet og helst et sete som er hardt og smalt.
    Jeg bruker dette på både raceren og FSen. Kjempefornøyd.
    Selle italia SLR Kit Carbonio

     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Og her bryr de seg om utseendet og :

    "Where the Kit Carbonio differs is instead of being built on Ti rails, the Kit is built around full carbon rails. This helps not only in dropping weight, but also it adds to the overal visual appeal of the saddle. The carbon treatment doesn’t just end there either, near the rear of the saddle, there is a small carbon insert. Though this is purely aesthetic, it does flow well"

    :)

    Mvh Knut
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fin setepinne den SLRen sitter på. :)

    Et hardt sete jeg liker godt er Selle SMP Composit. Det har vanligvis stålskinner, men kan også fås med karbonskinner (Composit Crb) for litt mer fjæring og mindre vekt. Det sorte er trukket med ekte skinn, som tåler vann godt om man setter det inn med skofett. De fargede variantene er trukket med Lorica.
    Dersom du ikke vil ha trekk finnes modellen Carbon som har skall i utrukket karbonfiber. Den trekker neppe vann. Med karbonskinner heter denne Full Carbon.



    Jeg har linket til denne utmerkede artikkelen av Steve Hogg om Selle SMPs modeller i 2011-tråden, men den er like aktuell i 2012: http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/09/all-about-smps/

    P.S. Man vet ikke hvor behagelig det er å kjøre helt uten press på de bløte delene av perineum før man har prøvd det. D.S.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    236
    Torget vurderinger
    1


    Jeg er veldig glad i dette settet, Fizik Aliante. Fins i flere versjoner også med carbonrails.

    Destiny.. :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.745
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    I år skal det handles ny gaffel til utforsleden. Kommer nok til å ende opp med denne. I år er prisen senket helt ned til 13000,- fra 18' i fjor. Blir nok bra. ;D


     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.381
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    thomand skrev:
    joje skrev:
    thomand skrev:
    Vakkert med stål-racere.
    En vanilla Speedvagen står høyt, eller kanskje høyest, på ønskelisten. Den trenger ikke selskap av ei lekker dame for å trekke blikk :)
    Om du ikke har følgt med på Terrengsykkels forum, her er en godbit:


    Og her er tråden hans: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=876268&page=all
    Har sett den, men takk for påminnelse. Rå sykkel. :)
    Kan ikke for det, men slike hjul er ikke særlig elegant!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn