Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Fikk 48km på landeveien i dag, 2 runder i traseen til Vårmila. Kjempevær og lite trafikk. Har ikke ført over økten til Strava enda men syklingen går mye senere enn det jeg hadde håpet på.

Så skal jeg bytte hjulsett på stisykkelen i kveld så jeg er skodd med pigg til morgendagens stisykling med en kompis som er bedre og tøffere teknisk. Får tid til det meste når madammen har arbeidshelg :)

Sist redigert:

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Gire Aeon, white/silver eller matt black/white??

GIAE3PART.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Vanskelig å si uten å vite hva resten av staffasjen er, men jeg stemmer for den helhvite eller den helsorte. Har du sorte sko tar du sort, har du hvite sko tar du hvitt. Den sort/hvite hjelmen synes jeg blir rørete.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stikkaksling på norsk. Grillspyd er tross alt bare en av flere betydninger. Jeg ser sjarmen med det norske språket, men følger ikke renhetslengselen din fullt ut. Helt greit for meg at ting som er oppfunnet i utlandet heter noe utenlandsk. Hvorfor ikke Tullios opprinnelige italienske navn? Noen som vet?
    :)
    Bloccaggio. Lås altså.

paolini.jpg

Når du vinner i lange bukser vet du å kle deg i kulda. Tidligere på dagen hadde Paolini beinvarmere oppå disse igjen. Fine briller!

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.107
    Sted
    Holmestrand
    Stikkaksling på norsk. Grillspyd er tross alt bare en av flere betydninger. Jeg ser sjarmen med det norske språket, men følger ikke renhetslengselen din fullt ut. Helt greit for meg at ting som er oppfunnet i utlandet heter noe utenlandsk. Hvorfor ikke Tullios opprinnelige italienske navn? Noen som vet?

:)
    Fordi norsk fungerer bedre for nordmenn. Stikkaksling gir deg en pekepinn om hva dette faktisk er. Skewer gjør ikke det. I følge Google og Meririam-Webster er det en eller annen form for spyd.
    vi blir en fattig kultur hvis vi ikke gidder å holde oss med et eget språk.
    I tillegg ser vi fryktelig mye feil bruk av engelske ord. :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg synes det er veldig fint å bruke norske ord om ting - såfremt vi har et norsk ord da. Jeg har dog lite til overs for fornorskning av utenlandske lånord gjennom forandret stavemåte, siden man mister kontakten til hva ordet faktisk betyr i utgangspunktet. For å snakke som lingvist: At norsk kultur blir "fattigere" av å bruke utenlandske ord finnes det ikke noe ordentlig belegg for å si. Norsk kultur blir ei heller noe rikere av å finne opp oppstyltete ord for å beskrive nye ting vi ikke har hatt før. Språk er en levende greie og i konstant forandring, og slike forandringer skjer av seg selv med tiden. At noe faller bort og noe kommer til er helt naturlig.

Jeg visste ikke at det het stikkaksling (et veldig godt ord forresten, fordi man skjønner umiddelbart hva det dreier seg om), men nå vet jeg det :) Prøvde faktisk å google med frem til hva det het her om dagen, men kom ikke noe videre.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Kuurne-Brussel-Kuurne er blitt avlyst gitt, pga snø. Hadde aldri trodd de skulle avlyse.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    65km i strålende sol og 1-5 grader. Tørr asfalt litt av og til også. Helt fantastisk. Har lyst til å ut igjen, Hehe.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Vanskelig å si uten å vite hva resten av staffasjen er, men jeg stemmer for den helhvite eller den helsorte. Har du sorte sko tar du sort, har du hvite sko tar du hvitt. Den sort/hvite hjelmen synes jeg blir rørete.
    Gikk for helsort.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Fruen fersket meg i dusjen i dag mens jeg brukte hennes damebarberhøvel. Har gjort det i åresvis, og siden hun aldri har sagt noe om det før trodde jeg at jeg hadde fått en slags stilltiende aksept for å bruke hennes. Damehøvlene funker mye bedre enn herrehøvlene, så jeg tenkte at dette var ok, så slapp vi å ha hver vår høvel.

Akk, så feil kan man ta. Jeg kunne søren meg se ordne meg med egne barberhøvler, ikke rart hun hadde slitt ut bladene så mye raskere enn det hun pleide å gjøre før hun ble sammen med meg. Hehe, hun trodde kvaliteten på bladene rett og slett hadde blitt dårligere i årenes løp. Når det demret for henne at dette hadde pågått i syv år ble det haraball. Jeg er nå dømt til å supplere henne med barberblader i uoverskuelig fremtid.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Gikk for helsort.
    Stilig med sort Giro, har selv en Atmos i sort og liker utseendet veldig godt. Jeg bruker den ikke lengre for jeg ble aldri helt fornøyd med passformen og gikk til innkjøp av en Spiuk i kombinasjonen hvit/sort men med den så angrer jeg på at jeg ikke gikk for helsort.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.175
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    65km i strålende sol og 1-5 grader. Tørr asfalt litt av og til også. Helt fantastisk. Har lyst til å ut igjen, Hehe.
    Flott ute i dag! Ble kun 25km på meg, men det var digg å rulle litt på racer'n

OU812

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Synes egentlig det er litt pysete å avlyse Kuurne bare på grunn av litt snø, som ikke har lagt seg på veien en gang. Det var verre i 2010 med regn og null grader

parameter.jpg

Oi, visste ikke at Adolf Hitler syklet for Rabobank. Ikke rart de trakk seg som sponsor.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Rabobank hadde glemt knevarmerne hjemme. Amatører! tenkte sponsoren, og trakk seg senere.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kan'ke være Adolf. Jeg ville anslått rammestørrelse 49 eller deromkring. Vel er syklister små, men selv ikke der ville han ruvet i landskapet.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Har spurt på terrengsykkel forumet, men limer det inn her også:

Spørsmål om assos str, da jeg ikke stoler på size-charts.
    Er 178 og veier 78. Hvilken str velger jeg?

Skal ha ny bib, trøye og vind-vest, samt muligens en vår/tidlig høst jakke.

NB: Hater når biben er kort

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Svarte deg på terrengsykkelforumet. :)

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Drømmesykkel! Lurer på hva slags ramme det er. Na na na na na na nana!

Edit: Google sier at det er en Crisp titanramme. Kewlt. Vi tåler et bilde til. Muligens den lekreste sykkelen jeg har sett.

campagnolo_80th_0002.jpg

flippin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    130
    Torget vurderinger
    1
    Syklet 80km på racer i sol og 7-8 grader i Bergen i dag, mens siste langturen jeg hadde på Mallorca sist uke gikk i 5 grader og regn. Noen ganger er det fint å være bergenser!

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Observerte en klein med påmontert elsykkel forhjul idag. Hva er straffen for slikt?

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det er noen syklister som får ufortjent lite oppmerksomhet midt oppi alt dramaet om dagen synes jeg.

Liz-Hatch-cyclist.jpg

Det er visst slik hun ser ut når hun ikke er på jobb altså

liz_hatch_gm_l14.jpg

..og hun jobber for de rette tingene også!

2529416453_3840b2f9c5_b.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Liten dokumentar om Dario Pegoretti. Noe av det mest italienske jeg har sett. Assistenten hans kjøper Grana Padano istedenfor Parmigiano den stakkaren.

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Dumt Bernard Hinault ikke er med i pelotonen lenger, bare sånn i tilfelle ens ritt skulle bli stanset av franske bønder som protesterer mot et eller annet idiotisk.

cd.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hinault har fremdeles et godt håndlag med mennesker som dukker opp hvor de ikke skal være.

Imens, hos Rapha, er det 1962.
    Rapha Spring/Summer 2013

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Strengt talt så begynner ikke Våren min før jeg får pinset klokken den siste helgen denne mnd.
    Veiene bares her nå, men jeg er liksom ikke helt ferdig med skisesongen. Jeg har flotte områder rundt meg med oppkjørte løyper fremdeles, men jeg gir meg når klistret må smøres på med tannsparkel. Da er det ikke artig lenger..

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.297
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skisesong er et nødvendig onde her i gården. Helt ok de siste tre ukene når løypene har gått rett forbi huset her og man slipper å kjøre en halvtime og betale parkeringsavgift for en skitur. Men de tæres nå, heldigvis. Ikke lenge før veiene er bare nok til landeveissykling nå.

@Fidelio: Dersom du skal oppover i påsken byr jeg på rekognoseringstur i traseen til Kluge Roubaix: Helvete i Stange Vestbygd.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Oslo har plussgrader og en tørr og bar Gamle Mossevei, så i dag blir det tur.

@Valentino: En rekognoseringstur hadde vært knall, men i påsken blir det Sydfrankrike og maaaange fine veier:) Takker imidlertid selvsagt ja til tilbudet hvis det kan gjøres en annen gang! Traséen ser flott ut, men dumt man ikke kan få med seg bakken opp til Store Ree! Men den duger vel ikke som noe annet enn målgang, siden man ikke kommer noen vei derfra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn