Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Voldsomt. Så sterk er ikke jeg. Jækla bittert å få det i et ritt, da.

    Ellers sier vel Murphys lov at jo mer verktøy og reservedeler du har med deg på sykkeltur, jo mer eksotiske blir de tekniske problemene...
     
    Sist redigert av en moderator:

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Har et spørsmål til dere som er gode på tubs.
    Jeg bestilte vittoria corsa evo sc, men fikk levert corsa sc.
    Klarer ikke å finne evo på vittorias sider, eller hva det betyr.
    Noen nettbutikker har begge varianter listet, til samme pris.

    Noen som har peiling?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.940
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mulig at evo har den nye Isogrip-gummiblandingen, men det er gjettverk.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.940
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gabba synes å være en Jack of all trades til møkkete høst- og vårsykling. Ingen personlige erfaringer. Se omdu finner Yo Gabba Gabba under utstyr på Landevei.no
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Har funnet en fantastisk ny vei mellom Ski og Kråkstad som anbefales på det varmeste. Superheftig utforkjøring på humpete grusskogsvei inkludert. Området er virkelig på sitt aller beste nå, helt nydelig. Nesten like fint som Stange. Ekorre fotograferer som vanlig fra god avstand:

    7616c0ca0bf711e3ab5f22000ae911b1_7.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    landevei.no Utstyr Yo Gabba Gabba

    Fant'n! Formålet er ikke her og nå, men sesongforlengelse. Jeg har akkurat blåst 1500 spenn på sykkellykt. Neste på to do-lista er varme klær (såpass at jeg klarer å holde tritt med klesvasken). Så blir det muligens piggdekk. Folk ser ut til å være temmelig unisont fornøyd med disse Gabbagreiene. Tipper jeg kjøper en Gabba jakke/trøye med faste ermer om den passer. De er jo mildt sagt litt rimeligere en Assos.

    Neste sommer skal møtes med litt bedre bein og litt mindre mageflesk enn årets.

    Lykta forresten:

    1348659357451-uu7fid8bjnsp-399-75.jpg

    Fornøyd så langt. Relativt kompakt, enkel og grei montering. Lurer litt på å kjøpe en universell computerbrakett a la denne:

    1374785252501-1pzwmn8r3i77w-280-75.jpg

    Greit å få lyktehodet bort fra styret. Spesielt siden jeg bruker stemet som bagasjebrett.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Leik : Fikk samme som deg sist jeg bestilte dem fra bikeshop, fikk som svar at Vittoria har kuttet ut evo i navnet på de nye dekkene. De har også kuttet ut utskiftbar ventil sa dem. Samme dekk ellers.

    Fidelio : Jeg har da i det minste kamera på mobilen!!
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Hvilken lykt er det der? Er på jakt etter noe lys til høstmørket. Husker 90-tallet da min bror hadde "Night Sun", det var saker det. Men nå er vel det som talglys å regne...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Magicshine MJ 880 (2000) multi/sykkellykt. MEST FOR PENGENE! | Sykkellykter og refleks | Tilbeh�r til sykkelen | Sykkel | Root | Eneste sportskjede med Prisl�fte | XXL

    Jeg skvatt litt da jeg så hvor mye 2000 lumen egentlig er....

    Jeg hadde forresten også en sånn semigrom sak for mange år siden. Lykta var i og for seg fin, men nikkel kadmium-batterier er noe dritt. En sesong med klattlading og batteritiden er halvert. Håper dette holder bedre.

    Eneste ankepunktet så langt er den sedvanlige ledningsvasen. Ledningen er nesten lang nok til å montere batteriet på setepinnen...
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Så meget bra ut! Gjerrig som jeg er bestilte jeg meg en magicshine mj 808 kopi på ebay til 270kr. 900 kina-lumen, spent på hvor bra det blir.

    De gamle lyktene husker jeg med ærefrykt. Da man slo på begge lampene samtidig luktet det brent metall.... og batteripakken var en sykkelflaske full av jordsmonn fra russiske drabantbyer som på max power ble slukt på et kvarters tid... :)
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Leik : Fikk samme som deg sist jeg bestilte dem fra bikeshop, fikk som svar at Vittoria har kuttet ut evo i navnet på de nye dekkene. De har også kuttet ut utskiftbar ventil sa dem. Samme dekk ellers.
    Lurte bare på om jeg gikk glipp av noe evo-performance...
    De jeg fikk har utskiftbar ventil iallefall. Og isogrip.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Magicshine MJ 880 (2000) multi/sykkellykt. MEST FOR PENGENE! | Sykkellykter og refleks | Tilbeh�r til sykkelen | Sykkel | Root | Eneste sportskjede med Prisl�fte | XXL

    Jeg skvatt litt da jeg så hvor mye 2000 lumen egentlig er....

    Jeg hadde forresten også en sånn semigrom sak for mange år siden. Lykta var i og for seg fin, men nikkel kadmium-batterier er noe dritt. En sesong med klattlading og batteritiden er halvert. Håper dette holder bedre.

    Eneste ankepunktet så langt er den sedvanlige ledningsvasen. Ledningen er nesten lang nok til å montere batteriet på setepinnen...
    Husk å kjøre med full effekt på lykta når du sykler på trafikkerte veier, det å blende bilister er ingen konfliktdemper.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    I dag begynner Vueltaen! Etter å ha gått gjennom deltagerne og årets løype i forbindelse med Vueltakonkurransen vår, kan man notere seg at dette kommer til å bli moro!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    6.936
    Sted
    Holmestrand
    Har funnet en fantastisk ny vei mellom Ski og Kråkstad som anbefales på det varmeste. Superheftig utforkjøring på humpete grusskogsvei inkludert. Området er virkelig på sitt aller beste nå, helt nydelig. Nesten like fint som Stange. Ekorre fotograferer som vanlig fra god avstand:
    fidelio.jpg
    Legg merke til hvor fint syklisten forsvinner mot skogen i bakgrunnen.
    Hvordan skal bilene klare å kjøre på ham nå da? :)

    Veldig fint område!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Magicshine MJ 880 (2000) multi/sykkellykt. MEST FOR PENGENE! | Sykkellykter og refleks | Tilbeh�r til sykkelen | Sykkel | Root | Eneste sportskjede med Prisl�fte | XXL

    Jeg skvatt litt da jeg så hvor mye 2000 lumen egentlig er....

    Jeg hadde forresten også en sånn semigrom sak for mange år siden. Lykta var i og for seg fin, men nikkel kadmium-batterier er noe dritt. En sesong med klattlading og batteritiden er halvert. Håper dette holder bedre.

    Eneste ankepunktet så langt er den sedvanlige ledningsvasen. Ledningen er nesten lang nok til å montere batteriet på setepinnen...
    Husk å kjøre med full effekt på lykta når du sykler på trafikkerte veier, det å blende bilister er ingen konfliktdemper.
    Regner med at det ble et 'ikke' for lite. Ellers er jeg obs på problemet og skrur ned til det jeg trenger. Ikke kjører jeg bil med fjernlyset på heller. Men tross alt er vinklingen av lykta det viktige. Bare se på møtende biler over fartsdumper, vanlige kjørelys er rikelig til å blende møtende trafikk om de peker rett på.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Da er de nye navene i hus :)
    Hmmmmm..... Kineserne lovte 355gram, bør jeg klage? :cool:

    Min datter på snart 2 mente navene var både fine og morsommme.
     

    Vedlegg

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Xerxes, har en diger hvit stripe nedover ryggen (synes ikke på bildet grunnet tissetrengt ryggvridning), noe som gjør meg ultrasynlig;)
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    6.936
    Sted
    Holmestrand
    Xerxes, har en diger hvit stripe nedover ryggen (synes ikke på bildet grunnet tissetrengt ryggvridning), noe som gjør meg ultrasynlig;)
    Bra!Er litt hysterisk med dette som dere sikkert har skj;nt.
    Vi har ingen syklister [ miste,
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Jeg kjører med hvit tyskertrøye om dagen. meget synlig ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Da ble ny stisykkel bestillt. Cube ams 110 som jeg hadde var en super sykkel, men spesiellt egnet på sti var den vel egentlig ikke.
    Så nå ble den byttet ut med canyon nerve al+ 8



    Håper den kommer i løpet av uka. Gleder meg veldig.
    Slo ihjel litt av ventetiden i dag med en 12 mils landeveistur. Vel framme i pollen i Arendal ble det kaffe og munker før vi snudde og syklet hjem igjen.
    Mye vind, men kjempefin tur.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.379
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Da ble ny stisykkel bestillt. Cube ams 110 som jeg hadde var en super sykkel, men spesiellt egnet på sti var den vel egentlig ikke.
    Så nå ble den byttet ut med canyon nerve al+ 8



    Håper den kommer i løpet av uka. Gleder meg veldig.
    Slo ihjel litt av ventetiden i dag med en 12 mils landeveistur. Vel framme i pollen i Arendal ble det kaffe og munker før vi snudde og syklet hjem igjen.
    Mye vind, men kjempefin tur.
    Vakker !
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Den var rå!
    Her ble det en oppdagelsesferd rundt Kløfta for min del idag. Kan konkludere med at det er et paradis for landevei!
    Slenger ved et bilde av sykkelen med nye dekk og nytt stem ;)

    8d1784b80d6811e3a96022000a1fd150_7.jpg
    evo.jpg
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Begynner nesten å få lyst på en slik fat bike. (Men har ikke plass...) Finnes det noen form for piggdekk til vintersbruk på is? Har noen evnt prøvd å pigge opp og kjøre på skum?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det finnes i 4.0 bredde. 45nrth Dillinger er navnet. Importeres av Brown Couch. Veier rett over en kilo.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.940
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjører med hvit tyskertrøye om dagen. meget synlig ;)
    Da regner jeg med at Bismarck-barten er på vei også?

    Landevei har den særdeles kompetente fotografen Kåre Dæhlie Thorstad på plass i Spania.

    16-43-00_ordinary_645.jpg

    Mange herlige bak kulissene-skudd. Han har også sneket seg til et bilde av Eurosports Laura Meseguer.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.940
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var på guttehyttetur i helgen nær Tvedestrand. Ble selvfølgelig endel øll og alt det der, men også 260 km på deilige veier, 180 av dem med kompisen min som lærte meg å sykle for ca. 20 år siden, og som her har svingt eplefonen:

    synapseAkland768.jpg

    Sykkelriksvei 1 langs sørlandskysten er en lise. Bildet er tatt et godt steinkast fra Sørlandsporten, og sykkelen er en 2014 Cannondale Synapse Himod med SRAM Red 22 og Vision Metron 40-hjul. Odd job, huh?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Det der ser mistenkelig ut som en Cannondale Synapse Valentino. Byttet ut Bianchien?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.940
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^^^Neida. Jobb.

    Nickers og korte ermer?
    Å fydda! Det beinet ser hårete ut. Er det mulig?

    ---

    [video=youtube;gLDMhKHlEIA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gLDMhKHlEIA[/video]
     
    Sist redigert:

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Hehe er nok ikke mitt bein Valentino, og stilpolitiet hadde ikke kontroll denne søndagen :p

    Vurderer en skikkelig bart ja, noe i denne gata duger.

    11629.jpg
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da ble ny stisykkel bestillt. Cube ams 110 som jeg hadde var en super sykkel, men spesiellt egnet på sti var den vel egentlig ikke.
    Så nå ble den byttet ut med canyon nerve al+ 8



    Håper den kommer i løpet av uka. Gleder meg veldig.
    Slo ihjel litt av ventetiden i dag med en 12 mils landeveistur. Vel framme i pollen i Arendal ble det kaffe og munker før vi snudde og syklet hjem igjen.
    Mye vind, men kjempefin tur.

    den var fin, håper på tilbakemelding noe den er prøvet
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn