Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg høyner med:



    Eurobike har forresten eget frakshow:

    1174666_10151925691509384_2013534867_n.jpg
     
    Sist redigert:

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    For en flott innpakning fizik leverer skoene i. Og veldig flotte sko også da! De matcher jo den nye gruppa meget bra ;)

    Her har man vært ute i skikkelig plaskevær med rapha pro team jakka idag, måtte jo kjøpe den også.... Virkelig et nytt favorittplagg, noe i samme gata som gabbaen i stoffet. Holdt meg varm hele turen.

    proteamjacket.jpg
    Valgte selvsagt den godt synlige sorte varianten
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det ble nydelig . Var bare snakk om tid sa jeg ifjor ;)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Var bra jeg åpnet kranken: Det hadde kommet vann inn i krankhuset, og måtte banke på med gummihammer for å få av Choruskranken; lagrene satt svært godt fast i koppene, og det ene ble dratt av kranken og satt igjen i koppen. Har kjøpt nye lagre til Choruskranken nå.'

    SR er faktisk litt mer fast i fisken enn Chorus, spesielt skiftingen bak. Vet ikke om det er skifteren eller skifterne, men er liten forskjell er det faktisk. Kanskje ikke verdt prisen helt, men pyttsann.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Da er birken gjennomført. Mistet begge flaskene ned fra Skramstad og satte stor pris på at jeg overdrev væskeinntaket med 1,5 liter vann på camelback... Kom imål på 3,47 og må si meg fornøyd med det :rolleyes:
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Apropos Birken: Jeg så et innslag på TV i går kveld om finsk-norske Ekke (tror jeg det var), som deltok for 7. gang i år. De tidligere gangene hadde han blitt tatt ut av rittet fordi han tidlig havnet bak tidsgrensen, men i år hadde han fått starte med de seedede rytterne og kom seg helt til mål, så vidt. 10:09, tror jeg tiden ble. Herlig, særlig at de slapp ham ut tidlig så han kunne få bruke hele dagen.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hva er vitsen? Jeg kunne ha løpt birken raskere enn dèt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hva er vitsen? Jeg kunne ha løpt birken raskere enn dèt.
    Jeg er usikker på om jeg kunne jogget (man har faktisk over 6 minutter/km) mer enn 9 mil sammenhengende, men joda, man kan lure på hva slikt handler om. Jeg synes uansett at det er noe vakkert ved at en obskur karakter med stamina nok til å prøve i 7 år, men uten stamina til å komme seg gjennom (eller trene seg opp til det), til slutt får et tilpasset opplegg.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Så han der tullingen og kona hans jeg også. Snedig type, merkelig at han ikke trente noe som helst (faktisk!) mellom hver Birkendeltakelse... Artig med pausene han tok overalt. Tror han stoppet før skramstad for å skrive en sms til kona.....:eek:
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Vueltaen er morom altså. Virker som det blir den beste Grand Tour'en i år også.

    Forslag til ny drikkelek: Drikk hver gang Chris Horner blir filmet sittende opp bakker.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er vanskelig å la seg imponere over 7 sykkelturer på 7 år.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hva gjør man 4 timer før postmannen kommer med ny sykkel? Jo, man får selvsagt kink i ryggen. Faen.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Sarkozy får fiiiin sykkel, se så blid han blir! Han er faktisk sykkelfan; da jeg var på Tourmalet i 2010 var han i det avsperrede området bak podiet og pratet og sto i.

    74a3099df6b17b6c7931f39016de9483.jpg

    Edit: Klarte å knipse et bilde midt inni røkla.

    DSCF8204.JPG
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sønnen i forgrunnen, eller? Første stedet blikket festet seg da jeg lette etter en Sarkozy, jaffal. Og ligner de forresten begge littegrann på slankere utgaver av Michael Fremer?

    podcast.michaelfremer2.jpg

    Er jeg i ferd med å konstruere globale konspirasjonsmyter omkring vinylens gjenkomst med det samme?
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.708
    Antall liker
    6.400
    Sted
    Holmestrand
    Hva Ekke angår: Jeg synes vi burde la oss imponere! Han har det like vondt som andre, om ikke mer. Han fryser og er sulten.
    Det er ingen grunn til å bruke anledningen til å framheve seg selv og egen fortreffelighet. Hvor mange av dere forbedret fjoråret med ca uendelig antall prosent?

    Hvis dere vil sammenligne, så er dette faktisk målestokken:
    1Repshus, SteffanKF team Hedmark terrengsykkel6002:47:299100

    Når dere er der så kan dere gjøre narr av hverandre, ikke en stakkar med en knøttliten ambisjon om å slå seg selv.
    Hvilket han faktisk klarte, med god margin.
    I stedet for å gjøre narr av ham burde vi heller ta av oss hjelmen i respekt for en mann som aldri gir opp.

    Birken fortjener også honnør for å gi en fargeklatt mulighet til å klare å nå målet sitt.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hva Ekke angår [..] Han [..] er sulten.
    Tviler ikke et sekund på at han er sulten, han så ut som er svært sulten fyr. Poenget mitt var bare at han sykler så sakte at det grenser til meningsløst å delta i et sykkelritt, hvis man da kan kalle Birken et sykkelritt. Når man kommer i mål på nesten 11 timer er det sannsynligvis mye mer matpauser involvert enn sykling for å si det sånn. Man kan Birken på den tiden.

    Tåpelig sak av mediene å dra frem: Se på Ekke! Tykke Ekke som klarte å gjennomføre målestokken på norskhet, BIRKEN! Det er ingen prestasjon i det hele tatt det han gjorde, bare tull. Tenk på alle de bælfeite folka som sykler Birken på halvparten eller enda mindre av det vår venn Ekke gjorde. De som faktisk bruker sykkel som en måte å bedre sin egen helse på, etter mange års inaktivitet. Det er en prestasjon som bør applauderes, ikke en sta tjukkas som driter i alt annet enn på død og liv sykle norges dummeste sykkelkonkurranse uten å bli tatt ut fordi han er treigere enn bestemoren min.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.708
    Antall liker
    6.400
    Sted
    Holmestrand
    Trist at du mener at det ikke skal være plass til alle i idretten.
    Selv tilhører jeg de bælfeite som sykler på omtrent halve tida, men jeg kan ikke si jeg føler meg mer som en mer verdig deltager i forhold til Ekke selv om jeg er "dobbelt så god".
    Tåpelig av media? Hvor mange møkkete middelmådigheter trenger vi høre si at de har hatt en fin tur? Ekke ble en morsom liten fargeklatt ekstremt langt fra merkekravet.
    Fra mitt ståsted så er deltagelsen noe man gjør for egen del. Det er derfor ikke nødvendig å hoste opp eder og galle over den figur andre oppviser.
    ... hvis man da ikke heter Stutum til etternavn da.
    :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Selvsagt er det plass til alle i idretten, jeg mener bare dette ikke er noe som fortjener oppmerksomhet i det hele tatt. Hvorfor skal en som bare sitter på ræva og spiser potetgull få kudos for tidenes minst imponerende prestasjon?
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.708
    Antall liker
    6.400
    Sted
    Holmestrand
    Selvsagt er det plass til alle i idretten, jeg mener bare dette ikke er noe som fortjener oppmerksomhet i det hele tatt. Hvorfor skal en som bare sitter på ræva og spiser potetgull få kudos for tidenes minst imponerende prestasjon?
    :)
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Jeg tror jeg befinner meg en plass mellom fidelio og xerxes i denne debatten, men skulle likt å se når eliten passerte denne Ekke og kona i full fart :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Kul :) Stiene i Norges skoger kommer til å få kjenne det.
     

    nacka

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Bare en liten kommentar rundt denne "Ekke". Det står søren meg respekt av å sykle birken på 11 timer, for en så stor, tung og utrent kar. Neppe sunt men dog. Sykler selv og tar merket med 20 min margin. Knapt i kjelleren, og ingen bragd overhode. Men Ekke sliter en hel dag med 100 kg i møkkaføre, full respekt for den-Bravo!
    Nacka
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Nei det står ikke respekt av det i det hele tatt, for han hadde syklet fire timer raskere hvis han hadde giddet å trene litt. Jeg er sannsynligvis den dårligste i fotball i hele verden; på barneskolen ble jeg valgt etter hun i klassen som var psykisk utviklingshemmet da det var lagvalg hehe: Det er ikke en god prestasjon av meg å snuble over ballen hele kampen gjennom, selv om jeg spiller.

    Derimot står det respekt av å trene for å bli i bedre form/sykle sykkelritt, selv om man er tykk og utrent. Jeg har super-respekt for alle tykke og utrente folk jeg treffer på sykkeltur, de er i mine øyne de tøffeste av alle som er ute og sykler. Ekke, med sin ellevetimerstid, er bare teit. Bu-pop og tudel-pip til tykke late Ekke.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fra DNF til 11 timer på sju år er ikke den voldsomme utvilkingen det høres ut som. Det som har endret seg er rammebetingelsene, ikke prestasjonen. Han har mast seg til et tidligere starttidspunkt, han har ikke trent og blitt raskere på sykkelen.

    Min respekt hadde han vunnet lett ved å slenge beinet over sykkelen og trene, litt oftere enn en gang i året. Mer skal ikke til.

    530330_652412571443138_1450888239_n.jpg

    Her er en kar som fortjener respekt. Fra Bianchis sider på fb. Team Rynkeby, fra Sverige til Paris for å samle inn penger til et fond for barn med kreft. Rullestolbruker med hånddrevne pedaler.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Til din syklende kvinne:

    For women who continue to ride throughout the winter. Protecting your health and providing total comfort when riding in cold conditions are crucial. Don't compromise.
    It's not worth it. LL.pompaDour is the right choice. And it's a system: complement these high performance tights with the brand new iJ.pompaDour Lady jacket and you will look and feel stunning. Engineered and developed by ASSOS of Switzerland at the Design Center San Pietro di Stabio, Ticino.
    3554_4.jpg 3555_4.jpg

    Fordi du fortjener det.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Madamen har en sånn Assos dame-bib. Et kunststykke sammenlignet med min Rapha Classic-lefse (litt tilårskommen, ikke for stor str.), men så koster den det dobbelte og.

    Neste bukse blir definitivt Assos.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    I dag var jeg på oppdagelsesferd lang pokker inn i Sørkedalen, og i en utforkjøring på skogsbilvei EKSPLODERTE bakdekket mitt (Veloflex Extreme). Må ha kjørt på en skarp stein, for det var en pen 4 cm lang flenge i det. Pleier som regel å ha med reservedekk på slike ekskursjoner, men siden skogsbilveigønning ikke stod på det offisielle programmet for dagen hadde jeg det såklart ikke med. Fikk meg dog en trivelig skogstur på 4km i sokkelesten ned til bussholdeplassen innerst i Sørkedalen.

    Hold rundt 50 km/t da det skjedde, og jeg er glad jeg hadde pariserdekk....null problem å bremse kontrollert ned. Vil ikke tenke på hva som hadde skjedd med et slangedekk. Men ææærlig talt, disse konkurransedekkene til Veloflex tåler jo ikke NOE! Det fulgte ikke med en lapp eller noen ting, ikke et lite Non usare in foresta-merke en gang.

    Men særeste av alt er prisen for å ta bussen til byn! Nå har ikke jeg kjørt kollektivt i Oslo på en del år, men bussjåføren forlangte 75 kroner. Synes det var svært dyrt. Mulig det kostet ekstra for sykkelen, men likevel...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    I dag var jeg på oppdagelsesferd lang pokker inn i Sørkedalen, og i en utforkjøring på skogsbilvei EKSPLODERTE bakdekket mitt (Veloflex Extreme). Må ha kjørt på en skarp stein, for det var en pen 4 cm lang flenge i det. Pleier som regel å ha med reservedekk på slike ekskursjoner, men siden skogsbilveigønning ikke stod på det offisielle programmet for dagen hadde jeg det såklart ikke med. Fikk meg dog en trivelig skogstur på 4km i sokkelesten ned til bussholdeplassen innerst i Sørkedalen.

    Hold rundt 50 km/t da det skjedde, og jeg er glad jeg hadde pariserdekk....null problem å bremse kontrollert ned. Vil ikke tenke på hva som hadde skjedd med et slangedekk. Men ææærlig talt, disse konkurransedekkene til Veloflex tåler jo ikke NOE! Det fulgte ikke med en lapp eller noen ting, ikke et lite Non usare in foresta-merke en gang.

    Men særeste av alt er prisen for å ta bussen til byn! Nå har ikke jeg kjørt kollektivt i Oslo på en del år, men bussjåføren forlangte 75 kroner. Synes det var svært dyrt. Mulig det kostet ekstra for sykkelen, men likevel...
    sånn går det, når du ikke tar med bilen når du er ute å sykler
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Følgebilen kunne ikke være med inn i skogen fordi det er bom på veien der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn