Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Og tror dere ikke den jævla obsternasige ryggen slo seg vrang igjen..... :mad:
    Merdescheisseputaindamnbuggerfaen!
    Jepp. Men denne gangen er jeg i det minste skråsikker på at det ikke skyldes sykling. Jeg hadde en småpinlig episode på jobben. Heisen pusses opp, så det har blitt en ekspedisjon å kaste søppel via en annen heis og utgang. Vel ute på bakken sto jeg der med tre tunge sekker, overbevist om at de hadde fjernet søppelkassene fra den 'nye' plassen. I halvsinne kastet jeg alt i containerne til entreprenøren som bygger ettellerannet, snudde meg rundt og fikk øye på søppelkassene som var satt inn i et hjørne ved siden av døra, kom på sinnamailen om containeren som ble underkjent som byggeavfall et helt tredje sted, angret, klatret opp i containeren og kastet 'mitt' søppel på rett sted. Neste dag var ikke ryggen så fin...

    Men, jeg kommer tilbake. :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ble desverre ikke tatt så mange bilder fra dagens 163km tur, men her er ihvertfall ett. Ikke akkurat sommer, men fikk ihvertfall jomfruturen på den nye Cube Litening, og jeg er imponert. At det skulle være et så stort hopp fra den gamle hadde jeg ikke trodd. Og den nye 6800 gruppa til fiskesnella er makaløs. Sjumilssteg bedre enn forgjengeren. Lynkjapp og presis, og en herlig direkte knepp-lyd.

    Vi var to stykker som gjennomførte gran fondo i dag. Vi var 5 som startet, men delte oss etter ca 80km hvor de 3 andre fikk ca 110km totalt.
    Vi fikk forresten en forferdelig midt-i-trynet-motvind siste 50km. God og mør i beina nå :)

    1975276_10151883095817563_1043729311_n.jpg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vi var nok helst 5 som trengte fu-savers. Var innom nettsiden for et par uker siden, men da var de utsolgt. Så takk for tips.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Har du fått Ass saver til å passe under SMP, Val? Jeg ga opp og donerte min til brutterns Selle Italia...
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den funker til SMP med karbonskinner...
    Den nye modellen skal passe bedre enn den gamle. Rapport kommer. :)

    Imens, her er Magnus Backstedt om hvorfor det lønner seg å beskytte rumpa mot kaldvannet:

     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Aaahh.... Naturellement! På mine ble de klemt helt ut av stilling på grunn av skiltet/refleksen, som kålrotsfiberrailsen ikke har. Kanskje spikke litt?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Aaahh.... Naturellement! På mine ble de klemt helt ut av stilling på grunn av skiltet/refleksen, som kålrotsfiberrailsen ikke har. Kanskje spikke litt?
    I reklamen sier de at den nye Original er utviklet til å passe flere sadeler enn hva SmartAss gjorde, og SMP nevnes.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fin, men av alle kompaktstyrer i verden er det populære 3T Ergonova kanskje det jeg liker minst.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Enig, styret er hovedmangelen på den, men det spiller egentlig ikke så mye rolle når den ser slik ut. Recordsetepinne også :) Hvis han føler seg crazy kan han også legge på orange tape.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Gjett hva jeg gjorde i dag: Jeg lappet en slange med LAPPESAKER! Skulle bytte slange på det ene Zondahjulet og klarte å punge den nye slangen med en kniv (ikke spør), så jeg ble irritert og bestemte meg for å hevne meg på slangen med bestefars lappesaker fra syttitallet (for reals). Pusset og limte og full pakke, helt genialt. Tett som bare dèt. I morgen skal det sykles, det dirret betydelig i sykkelbaguetten da jeg så været på vei til jobb i dag.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hva blir det neste? Splitte opp, lappe og sy igjen pariserdekk? :)
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Merkelig at Tv2 sporten fokuserer på at boasson hagen veltet, og ikke at kristoff og hushovd kom på 4.og 5.plass i dagens etappe av paris nice. Forøvrig greit å jobbe på sykkelverksted når slike ritt går. Tv-titting i arbeidstida blir obligatorisk :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dette bildet fra lørdagens Strade Bianche synes jeg er flott. Kwiatkowski har parkert Sagan og er på vei inn i labyrinten som leder til Siennas Piazza del Campo.

    theflowerman.jpg .
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Oi, der så det bratt ut. Eller er det bildet som lyver litt?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har spasert i den bakken. Bildet er er jo tatt med stort dybdefokus, men det lyver ikke. I følge offisielle tall er den 16% like før toppen.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Havnet bak en bil kjørt av mann med hatt ned mot Nesoddtangen i dag, og juksa litt i rundkjøringen for å ta igjen Ekorre, som trampet i et frenetisk tempo for å taue meg ned til fergen. Totally busted av GPS-sporet altså.

    busted.JPG

    Vi misset for øvrig fergen med 30 sekunder, men det var supervær på kaja så bortsett fra at man ikke rakk jobben var det helt ok.

    74f32d74a90811e39d0a123e21a53474_8.jpg

    Ekorre nektet meg for øvrig å bunnyhoppe med C59'en sin. Han har fått så fine ballong-FMB'er, så den ber egentlig bare om det.
     
    Sist redigert:

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland: Free motion leier ut CAAD 10 med kompaktkrank og 11-30 kassett, anbefales for lange og bratte bakker
    Reiser på lørdag og bestilte sykkel for omtrent to uker siden. Ingen andre ledige sykler og de kunne ikke sette noe annet enn 12-16 kassett på sykkelen (Supersic EVo med SRAM Red - eneste tilgjengelig i min størrelse). Jeg klarer meg (håper jeg. to harde spinningøkter lørdag og søndag, 5-6 turer på fatbike i vinter, ellers lite trening). Madamen får heldigvis 11-28.

    Jeg har ikke studert noen løypekart over Gran Canaria. Ligger stigningene stort sett på 8% og over?
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland : jeg var på Gran Canaria rett før jul og leide en evo med compact/12-26 combo.
    Det fungerte helt topp på 99% av turene. Eneste stedet man kunne tenkt seg lettere var opp den fryktede "valley of tears"
    Om du vil ha en utfordring kan den anbefales ;) rundt 1000 høydemeter fordelt på 10 km ink 1 km nedover.

    PezCycling News - What's Cool In Pro Cycling : Top Rides: Gran Canaria’s Valley Of The Tears
    Takk. Beroligende. Selv om jeg tipper du sykler en del mer enn meg. 90% av turene er sammen med madamen og kun i tørrvær.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Du mener 12-26, regner jeg med? 12-16 har vi vel ikke sett siden kassettene var 5-delt. Med mindre noen synes det er fint med flere like tannhjul på kassetten... :)

    Tror det går fint. Jeg kom meg opp fra Lysebotn på 39/25 en gang i tida.

    39/25= 1,56

    34/26= 1,31

    Kort, fint gir.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    At dere gidder de kortstege frikransene. Har 34\50 x 11-28 på racer og 32\48 x 11-32 på cx'en.


    Og jeg skjemmes ikke :cool:

    PS: Fint med lett gir på cx når jeg drar toåringen i vogna opp Trampe-bakken.
    sykkelheis.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har 50/34 og 11-23 på raceren. Synes det holder i lange baner på østlandet. På crossen har jeg 50/34 og 12-27. Her kunne jeg gjerne hatt 12-29 for avstikkerne i marka (slever nesten av tanken på Chorus til crossen).
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Fidelio : Strava avslører deg din snik :p Forøvrig en fortreffelig tur, sesongen er virkelig igang.

    Du får vente med å bunnyhoppe til jeg har tryna for første gang. Jeg skal ha den æren ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Ser poenget med tette gir, og jeg må innrømme at jeg lurer litt på om jeg hadde kommet meg fortere opp bakker med et tyngre førstegir, for da må man simpelthen tråkke til istedet for å søke ly i letteste gir....
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    Jeg valgte 12-27 istedenfor 11-28 på treningshjulsettet for å få tettere utveksling (med 53/39). 11 tenner trenger jeg svært sjeldent, kun når det går styggfort. Ved kjøp av ny sykkel ville jeg valgt 50/34 eller 52/36 slik at jeg kunne kjørt med 11-23/25 uansett. Har ikke regnet på dette, men tviler på at jeg trenger 28 ved bruk av 34 eller 36 foran når jeg klarte meg med 53/28 i Pyreneene.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    I går satt jeg opp racing quattro slangeløst med Stans no tubes tape og ventiler, og Schwalbe the one TL. Var litt spent siden felgene ikke er tubeless ready, men det funket som bare det. Utrolig behagelig å trille rundt på 80psi kontra 110. Kan Kan sikkert ned på 75 psi foran uten problem.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Chainreaction tilbyr fraktfritt uten minstepris igjen. Greit for de som trenger litt smånips under 200,-.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Fikk Ass-saveren min posten igår. Monterte i morrest og er meget fornøyd, bra svenskt produkt til fair pris med rask postgang! Jag ger den 5 rattar!
     

    Vedlegg

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ser det er mange her inne med kompetanse på dette området også. Fruen går og småønsker seg en racer, men vil legge seg i den rimeligste enden av skalaen. Hun hadde en ide om at 5k var nok, men etter ha lest meg litt opp, virker det som det blir litt snaut, da det som regel er Sora-gruppe på disse syklene. Eller er det greit nok?

    Har sett på to alternativer:

    Trek Lexa til 5 k:
    Trek Lexa WSD (C) - BoA Sykler

    Eller Cannondale Caad 8 til 8k:

    Sykkelsenteret Cannondale Caad 8 105 Compact 2014

    Er det andre tilbud som kan være verdt å vurdere? Kan man forvente at f.eks XXL har lokale tilbud på overliggere når de nå setter ut syklene i butikkene?
    Hun har har ikke lyst på Merida eller Everest.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Ser det er mange her inne med kompetanse på dette området også. Fruen går og småønsker seg en racer, men vil legge seg i den rimeligste enden av skalaen. Hun hadde en ide om at 5k var nok, men etter ha lest meg litt opp, virker det som det blir litt snaut, da det som regel er Sora-gruppe på disse syklene. Eller er det greit nok?

    Har sett på to alternativer:

    Trek Lexa til 5 k:
    Trek Lexa WSD (C) - BoA Sykler

    Eller Cannondale Caad 8 til 8k:

    Sykkelsenteret Cannondale Caad 8 105 Compact 2014

    Er det andre tilbud som kan være verdt å vurdere? Kan man forvente at f.eks XXL har lokale tilbud på overliggere når de nå setter ut syklene i butikkene?
    Hun har har ikke lyst på Merida eller Everest.
    Lance Armstrong syklet på Trek, det samme gjør George Bush så bruk pengene på en Cannondale fremfor en døll Trek ;)

    Alle girgrupper er greie nok, selv Sora men jeg vil anbefale Tiagra eller høyere for da er gruppen 10-delt og det er det som er det "vanligste" i dag. Med tanke på deletilgang i den lokale sykkelbutikken og eventuelt det å låne et bakhjul under et ritt så er det en klar fordel å ha det samme som alle andre.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehehehehe.

    NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB! NB!Styrkeprøven har mottatt tillatelse til gjennomføring av Styrkeprøven 2014 fra Statens Vegvesen. Det er vesentlige endringer, som det her kort gjøres rede for:
    1. Langtidspuljer fra Trondheim med start natt til lørdag blir ikke tillatt. Vi har derfor lukket påmeldingen på disse inntil videre, og kommer tilbake til saken når en del forhold er klargjort ytterligere.
    2. Det er ikke gitt tillatelse til start fra Dombås. Videre påmelding på denne distansen er således stengt.
    3. Det er ikke gitt tillatelse til bruk av følgebiler. Dette gjelder alle distansene der følgebiler tidligere har vært benyttet. Forbudet mot bruk av følgebiler gjelder også lagkonkurransene fra Trondheim, Lillehammer og Gjøvik.
    4. Frontbiler skal fortsatt benyttes i lagkonkurransene, men disse har kun som funksjon å ligge foran puljene som varsling til annen trafikk.

    Styrkeprøven kommer tilbake til saken med mer utfyllende informasjon senere.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kongetur i dag. Sol, men en voldsom vind som bare unntaksvis gadd å blåse i riktig retning :)

    Søndagstur SCK   Strava Ride.jpg



    Nå er jeg god og mett etter litt pelling i gårsdagens rester. Nytraktet kaffe og noen gamle Raga klassikere i spilleren. Oh man, life is good :)
     
    Sist redigert:

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Det har falt 20-30cm snø i Trondheim de siste dagene. Var skikkelig kaos i morrest og jeg måtte sykle på stisykkelen min istedet for cx til jobb...
    Tok likevel sjansen på en tur med cx igår, og da var det fine forhold. Planen var å sykle til toppn av Vassfjellet, men grunnet dårlig stedsans\skilting så endte jeg opp i snøscooterspor og måtte snu...
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn