Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    SCORE!!!!!

    nucleon.JPG

    Nemesis på Recordnav, hva er nå det for noe?

    Arrivo03.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.676
    Antall liker
    16.765
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Anbefaler dere som bor i Oslo å ta til høyre ved kirka neste gang dere er i Maridalen. Nylagt asfalt hele veien. Ekstra morsomt i revers.
    Du må se å få opp farten på: Opp Sandermoseveien og Maridalsvannet-Sandermosen, Ekkore:)

    OU812
    Artig å møtes ute i samme ærend ;)

    One down!
    Vis vedlegget 251312 :D
    Ja det morsomt, men jeg bommet med 5 sek:p Skjønner at jeg må prøve meg på opp Sandermoseveien igjen! Har overaskende hatt KOM der i over 1,5 år. Ny verdig Konge, Grattis ;)
     
    Sist redigert:

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    ou812rh : Hehe har en anelse av at den ikke står så lenge?:) I tillegg til kongekrona fikk jeg med meg en herlig hoste gitt. Slike anstrengelser når det er kaldt liker tydligvis ikke kroppen.

    Valentino : Se der ja! Klar for gyldne gutuer. Hva veier de der?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det er innafor ja. Hvilke dekk skal du ha på?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veloflex Roubaix eller helst Arenberg eller Vittoria Pavé CG om jeg gir f i det vanvittige fargeklæsjet mot Celeste tenker jeg. 25mm blir det uansett.

    Edit: Eller kanskje jeg klarer meg med 24 mm: Vittoria Corsa SR er 24 mm, står for en støyt og er også helsort. Får se hva det blir til.
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Fikk Talas tilbake fra oppgradering i går. Har bare rukket å ta en liten runde i nabolaget, men dette virker lovende. Gaffelen virker MYE plushere, og betydelig bedre i "mellomvandringen" Og stickynessen er helt borte. Gleder meg enormt til å få testet ordentlig i skauen :)
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    To små kinesere ute på vift i dag. En Flyxxi og en Deng Fu :p
    Jeg er dårlig på floskler som beskriver kjøreopplevelsen, men de fungerer i alle fall utmerket begge to. Litt uvant med 23 profil etter mye cyclocross, skal prøve 25 etter hvert for å få det litt mere behagelig.

    Merk 75 cl flasker, kjennere vemmes av avsky når vi ruller forbi :)
     

    Vedlegg

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Glem 75 cl. Cipo bruker det! Det gale er det tomme flaskestativet. ;)

    Bj6nMzHCEAA4BJ6.jpg

    Vår mann ble observert i Panama i dag, like reglementert antrukket som alltid.
     
    Sist redigert:

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Figge : Hvordan er størrelsen vs Assos og Rapha?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Sjekk shadesa til Cipo a'!

    Litt usikker på om dette betyr at pseudoaerohjelmen til Spez er kul nå. Sannsynligvis ikke.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Oi, det så nice ut. Er så heldig å ha strandpub 1,5 km hjemmefra. Skal garantert besøkes på neste langtur med sol.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det så ikke så galt ut Destiny :)

    Må si jeg liker de nye bøttene litt Fidelio, litt sånn guilty pleasure.

    Stijn Devolder tok seg bra ut på dagens Gent - Wevelgem. Selv med sorte sokker.
    Her fra E3 Harelbeke.

    DEVOLDER-Stijn003pp.jpg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.774
    Antall liker
    4.423
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Figge : Hvordan er størrelsen vs Assos og Rapha?
    Hej
    De är väldigt små i storlekarna, jag fick lov att köpa XL. Är bara 172 cm lång men ganska stor över bröstet 106 cm.
    Kollar vad jag har för storlek på min Rapha.
    Väldigt bra service, tog bara 5 dagar från Australien. Beställde de 19:e fick leverans den 23:e.
    Väldigt snyggt förpackat.


     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kan da umulig funke i praksis?!?
    Men gøy å se bilde av en ny sykkel man overhodet ikke har lyst på. Hvem skulle trodd :)
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Driver å pakker til mallorca-tur, er det noe jeg trenger som jeg ikke har tenkt på? Skal på velotel fontanellas og skal leie sykkel der.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Driver å pakker til mallorca-tur, er det noe jeg trenger som jeg ikke har tenkt på? Skal på velotel fontanellas og skal leie sykkel der.
    Ta med hengelås og/eller sykkellås til bruk i garasje/kjeller.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    syklist_5392170a.jpg

    Førstemann over Valdresflya.

    Årets første syklist på Nasjonal turistvei over Valdresflye var hverken på reingjeting eller skulle slikke sol. Per Kristian Sjølie fra Forsvarets sanitet på Sessvollmoen skulle være markør i rasøvelse og syklet "bakveien" inn dit øvelsen skulle være. Den spreke karen er en aktiv syklist og har vunnet Jotunheimen rundt og litt av hvert annet også. På spørsmål om hvordan han skulle komme seg inn i fjellet vvar svaret greit. -Jeg sykler i løypa. Den er knallhard og det går helt fint å komme fram.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kle seg kan han også, men vi gi trekk for helsort overdel.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Å dele ut trekk for stram stealth-stil bør være Xerxes' privilegium, mener nå jeg.
    Eller trekker du av andre grunner enn de sikkerhetsmessige?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er stand-in for Xerxes...
    Kan være at de Unaas-hjulene ikke er så verst. 22 mm ytre bredde tyder på litt ekstra indre bredde, kanskje 16,5c, og det er kjekt. 25mm dekk eller mer til vestlandsk knukket asfalt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg plukket opp et sett i dag, innvendig diameter er nok faktisk minst 18, så det ut til.

    noe helt annet: Når går turrittversjonen av "Gyldne gutuer"? Samtidig? 2 runder?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Kanskje man skal slå følge Totte? Vurderer selv å kjøre opp. Men litt usikker på alkoholinntaket dagen før.

    Jeg og Fidelio fikk en fin tur til Nesodden idag. Her en flott bakke ved Kroer.

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Har sykkelfolket noen tips til en som er i markedet for sykkel til trening ?

    Jeg har syklet en del tidligere, stort sett i marka, på stier og verre, men det er blitt en god stund siden. Faktisk så lenge siden at den første sykkelen min var en slik:
    1383548_10151617893777026_975409227_n.jpg

    Og den andre og siste var en slik:
    AlMega15720.jpg

    Det har visst skjedd en del siden det har jeg forstått.
    Selv trives jeg best i løpesko, men en gammel korsbåndskade fra min tid som alpinist har etter hvert gjort venstre kne så kranglete at høsten og vinteren har hatt selskap av krykker. Ble operert i februar og fik en skikkelig opprydding, med beskjed om tydelige artroseforandringer i alle kamre i kneet. Følgelig er løping ikke fremtiden for meg og jeg bedriver en del mental egentrening for å overbevise meg selv om at sykling er det nye meg.
    Altså må det investeres i tohjulet treningsredskap.

    Selv om jeg i yngre dager likte meg best på markastier, jo mer kronglete og jo brattere, jo bedre, vel realistisk sett antar jeg det blir mer langs vei nå. Både grus og landevei, i tillegg til marka. Ren landeveissykkel er jeg sikker på ikke er det rett (ennå), hybrid ser ubrukelig ut til annet enn helt fast underlag, så en terrengsykkel av en sort må det bli.

    Jeg har fått med meg at det ikke lenger er 26'' hjul, men både 27,5'' og 29'' også. Vil tro det er best med 29'' på vei, men er usikker på ulempene...om noen.
    Av størrelse er jeg 176 høy, litt stutt i lortfallet, og ca70 tung. Har inntrykk at en aluramme i str S burde passe, men er usikker.

    Har sett på en Giant XTC Composite 29er 2 fra i fjor til 13.500,-. Tror ikke det er store forskjeller fra årets modell.
    Eller Giant XTC Composite 29er 3 også fra i fjor til 11.250,- Det er vel aluramme, ikke carbonramme som storebror.

    Et annet sted foreslo de Richmond SL Team 1.0 29'' til 13.000,- Denne finnes både som 27,5'' og 29''.


    Noen som kjenner til disse, et har andre tips ? Hva bør man se etter eller unngå ?
    Jeg tror nok prisnivået er omtrent der jeg er komfortabel enn så lenge som jeg ikke har noen klare egne preferanser. Eller er det mye å hente på et trinn opp?

    Takknemlig for forslag og tips !
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kan være at jeg er ignorant, men Giant har jeg i det minste hørt om. Godt nok for Marianne Vos etc.

    Det er ikke landet ennå, men vi planlegger å kjøre et trimritt i GG14-traseen 18/5 klokken 1600, altså etter at de aktive er i mål.
    kan man være tilskuer først og så sykle den merkede løypen selv etterpå.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    290
    Sted
    Tranby
    Sikkert bra på råtten snø i skiløypene nå på våren. Hadde litt dårlig bæring på skiløypene i myra på vanlig Nokia Extreme med lite luft i helgen. Kjipt å falle igjennom på forhjulet.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Mitt tips til terrengsykkel er det å kjøpe en med komplett Shimano gruppe (inklusiv krank og bremser) samt gjerne med en Rock Shox Reba gaffel dersom man vil ha en sykkel med lite tull.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn