Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ekorre og Fidelio bygger CX. Førstnevntes eminente sykkelrom er perfekt for slikt, og alt man trenger finnes i diverse skuffer. Hadde vært najs å ha noe slikt hjemme altså.

Litt trist å ribbe Monocen, men den har gjort sin jobb gjennom 12 år. Det viste seg at vi manglet dingsene som bremsene skal festes i og kjedeverktøy for 10-delt, så man måtte en tur innom Marco på Spinn lell. Jeg lurer på om jeg har lyst på hvitt sete og hvit styretape altså.

bilde 1.JPG

bilde 2.JPG

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.917
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ekorre har noen utmerkede sykkelskjorter.
    Jeg lurer på om jeg har lyst på hvitt sete og hvit styretape altså.
    Det er jo en selvfølge på en sykkelkrosser. ;)

--

Målgangsbilde fra Gran Fondo Giordana:

1932694_10152527566794049_7016672202867939500_o.jpg

Sist redigert:

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Her henger det penskjorter og Raphatøy om hverandre :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sykkelklær er penklær.

På en italiensk sykkel er hver minste tur en dannelsesreise.

Man kler seg deretter.

:D

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Da virker det som om Campa har oppdatert Bora i 50mm-versjon :) Vil ha.

98b7ea49gw1ehqsu987g8j20lm0efn08.jpg
    98b7ea49gw1ehqsub6bgvj20aq0g50up.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Man må ha alt på stell vet du ;)

Imens kan du sikle på mine 35 Fidelio. Her med dekk på strekk før liming.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Noen som har syklet Byneset rundt (Trondheim)? Gikk til innkjøp av en GT Zaskar (terrengsykkel) for en 3 ukers tid tilbake.

Har lagt bak meg ca. 30 mil på de tre ukene. Noen turer i marka rundt Granåsen. Heimdal ned til sentrum tur/retur 3 ganger i uka fram til nå. Har tenkt på Byneset rundt en liten stund. 4,7 mil skal være overkommelig for en lite trent skrott. Jeg vil starte på Heimdal/Ringvål.

Blir det mye sykling på vei, eller er det noe fortau på strekningen? Er ikke helt komfortable med sykling langs veien enda, pga. lav fart i forhold til bilistene. Ser ut som en tullball. Har kun gått til innkjøp av hjelm. Sykler i vanlige klær.

Hvordan er terrenget? Er det mye oppover i forhold til f.eks. sentrum - Heimdal. Tenkte jeg skulle prøve meg i løpet av uka her, eller neste uke, før varmen kommer tilbake i full styrke. Skulle noen ha syklet distansen kom gjerne med innspill. F.eks. plasser som er verdig en pause. Utsikt m.m.

Kan legge til at strekningen er helt ukjent fra meg fra før av.

Mvh.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ekorre skrev:
    Imens kan du sikle på mine 35 Fidelio. Her med dekk på strekk før liming.
    Imponert over at du klarte å smyge dem forbi fruen i dagslys. Bora-eskene er digre.

For øvrig: Endelig er De Rosa'en tilbake på Spinn etter en rundreise i det ganske land, courtesy of Bring. Reparasjonen til Jæger ser skikkelig bra ut, tror faktisk jeg ikke skal lakke over den.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    @ The Last One: Apropos tullball, 'toillball' her inne er nok veldig godt kjent i de traktene.

@ Fidelio: Godt det endte fint med ramma.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Ikke noe problem det der nei. Sykkel ned til byen, ut mot trolla, forbi Flakk og forbi Rye (istedet for ytterrunden) første gang davøttø. Så opp mot ringvål før du kommer til Spongdal. Blir kanskje under 4,7 mil også det? Ikke noe farlig trafikk, bare å holde seg til høyre :)

Blir motbakker fra Rye, men bare å ta det med ro så går det nok bra. Trøkk i deg en sjokolade når du har passert samvirkelaget på Rye :)

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Var bløtt i Trollstigen forrige helg også forresten... Kom meg opp på en (for meg) akseptabel tid, men skulle kjørt gjennom løypa først, ante jo ikke helt hvor mange serpentinerbakker det var før målgangen og kunne kanskje presset ut litt mere krefter på slutten....men bare kanskje :cool:
    Var iskaldt på toppen, ca 4-5 grader og regn, ble en kald fornøyelse å sykle tilbake til hotellet :p

Vedlegg

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Trollstigen ja.. hadde vært artig å syklet opp i sommer.

Hvor overnatter man om man vil sykle Trollstigen? Og er det veldig mange turistbusser som skal forbi deg i høysesongen (juli) eller går det greit?

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    De holdt av trafikken under rittet, sikkert endel trafikk under høysesongen ja. Bodde på hotell i Åndalsnes, ca 2 mil unna, ellers er det camping ved foten av trollstigen.

Og mens dere lager cyclocross av italienske rammer, tok jeg en god gammel DBS Internazionale og satte på moderne hendler,gir og hjul. Bremsene hadde mere enn nok klaring til piggdekk og fungerte faktisk mye bedre enn jeg trodde.

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Når jeg er i indre Masfjorden sykler jeg litt med en kollega som trener på en sen 80-talls Internazionale. Et langt mer stilig skue enn hipstere på samme utstyr på Grünerløkka.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Hadde en hipster innom jobben her med sin ombygde Winner eller hva det var. Han hadde polert styret og dermed mistet feste og kjørt seg av kraftig... Men styret så jo pent ut...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hadde en hipster innom jobben her med sin ombygde Winner eller hva det var. Han hadde polert styret og dermed mistet feste og kjørt seg av kraftig... Men styret så jo pent ut...
    Haha! Fin DBS forresten. Ble disse laget i Sandnes eller i Italia?

Dumme Trondhjem-Oslo-nisser som fyller opp verkstedet til Spinn NÅ! De vet vel at de skal sykle tullerittet på forhånd, så hvorfor ikke levere inn til rep i god tid? Imens ligger King 3, Super Record og Boraer som et av Jack The Rippers ofre på en hylle. Når den er ferdig skal jeg sykle meg ihjæl, og så skal jeg spise litt, og så skal jeg sykle meg enda mer ihjæl på cyclocrossen.

Sist redigert:

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Litt usikker på om rammen er italiensk. Men Internazionale var fra det rimelige segmentet, La migliore lå vel over. Italiensk ramme ifølge linken under. Min sykkel lignet mest på den turkise.

DBS Internazionale

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.917
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det var tre nivåer. Internazionale, Professionale og på toppen La Migliore. De to siste var italienske, gjort av Daccordi. Min første racer var en La Migliore. Eneste raceren jeg har hatt med Shimano på, hehe.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Noen hater syklister til de grader... På min daglige tur, som er 2-3 dager i uka, mellom Tranby og Høvik har jeg kostet flere ganger i år. Når det plutselig ligger finknust glass sykkelstien over mange meters lengde og mange meter fra veibanen, uten at det finnes rester av flasketopp eller bunn, regner jeg med at det er "glassmannen" som har vært ute igjen. Det skjer hver vår og stort sett på de samme stedene. Noen er syke i hodet :mad:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Noen hater syklister til de grader... På min daglige tur, som er 2-3 dager i uka, mellom Tranby og Høvik har jeg kostet flere ganger i år. Når det plutselig ligger finknust glass sykkelstien over mange meters lengde og mange meter fra veibanen, uten at det finnes rester av flasketopp eller bunn, regner jeg med at det er "glassmannen" som har vært ute igjen. Det skjer hver vår og stort sett på de samme stedene. Noen er syke i hodet :mad:
    Det er bare trist, hva skal man gjøre?
    Syklet Lillehammer-Oslo og hadde en flott opplevelse, men en kammerat av meg på et annet lag punkterte p.g.ss tegnestifter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ooohhh.... Kleint! :(

Styrkeprøven er blitt kontaktet av Politiets operasjonssentral på Gjøvik i anledning en påkjørsel av en 13 år gammel jente i fotgjengerfelt. Sykkelrytteren som var innblandet i uhelle skal ha syklet videre uten å stanse eller gi opplysninger om identitet. Som arrangør er dette meget negativt for vårt omdømme og vi ber derfor vedkommende som har vært innblandet i denne hendelsen, eller vitner til denne hendelsen om å kontakte undertegnede på mobil 92444722, eller ta direkte kontakt med politiet på Gjøvik på telefon 61 15 13 00.

Pål Wiik-Wøien
    Arrangementsjef

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.917
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Virker ganske så kleint, ja. Kunne allikevel være greit å vite litt mer om omstendighetene.

Syklet ikke i går, så i dag har jeg feiret med å ta KOMen fra Fidelio på Den perfekte landevei.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Ble stisykling i dag. 2,5 time på noen av mine favoritt stier, sammen med 11 andre. Perfekte forhold. Stort gøyere blir det ikke :)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Virker ganske så kleint, ja. Kunne allikevel være greit å vite litt mer om omstendighetene.

Syklet ikke i går, så i dag har jeg feiret med å ta KOMen fra Fidelio på Den perfekte landevei.
    Omstendighetene ja.

Ikke uten grunn at de fleste påkjørsler skjer i fotgjenger felt... Etter det jeg vet skal forgjenger gi tegn og med det signalisere at de følger med. I stedet tomler folk rett uten å se seg for. Har opplevd det flere ganger og det har vært nære på et par ganger på sykkel, kanskje fordi vi kommer rullende relativt stille. Når folk står ved feltet lenge uten å reagere og så plutselig kommer så skjer slikt - man kan jo ikke godt stå av sykkelen fordi det står en person ved et fotgjenger felt ?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg tenker ikke først og fremst på selve påkjørselen. Jeg har hatt en og annen 'nær døden' med fotgjengere selv. De finner på mye rart, og har til tider ubegripelig kort vei mellom innfall og handling.

Men dette? Er det noen gang OK?

Sykkelrytteren som var innblandet i uhelle skal ha syklet videre uten å stanse eller gi opplysninger om identitet.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tenker ikke først og fremst på selve påkjørselen. Jeg har hatt en og annen 'nær døden' med fotgjengere selv. De finner på mye rart, og har til tider ubegripelig kort vei mellom innfall og handling.

Sykkelrytteren som var innblandet i uhelle skal ha syklet videre uten å stanse eller gi opplysninger om identitet.
    Selvfølgelig ikke bra, men så var det omstendighetene da - hvis han fortsatt var på sykkelen.....

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

Selvfølgelig ikke bra, men så var det omstendighetene da - hvis han fortsatt var på sykkelen.....
    Fikk litt info i dag om at hele saken er hauset opp. Hun hadde tumlet ut i overgangen i det det kom et felt, en av syklistene dultet bort henne slik at hun falt og noen stoppet og sjekket at hun reiste seg og så kjørte de videre. Politiet ville sikker snakket med ham, gjerne hele feltet, men han hadde ikke tid.... De ville sikker gjerne bøtlegge alle i feltet hvis de hadde kunnet.... staten må jo ha inntekter, men at hun ikke så seg for har vel og noe å si ?

Men det er bare rykter så ta det som det er.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Har endelig fått meg Garmin 510 og dermed kastet meg på pulskjøret. Men ser at sonene til Garmin er høyere enn på Strava, sone 5 på garmin er 4 på strava osv... Hva er riktig? La inn pulssoner basert på alder\makspuls fra olympiatoppen på strava igår og tenkte å prøve på dette på Garmin også for å få samsvar, er jeg på riktig spor? Hva gjør dere?

Z

Zomby_Woof

Gjest

Fikk litt info i dag om at hele saken er hauset opp. Hun hadde tumlet ut i overgangen i det det kom et felt, en av syklistene dultet bort henne slik at hun falt og noen stoppet og sjekket at hun reiste seg og så kjørte de videre. Politiet ville sikker snakket med ham, gjerne hele feltet, men han hadde ikke tid.... De ville sikker gjerne bøtlegge alle i feltet hvis de hadde kunnet.... staten må jo ha inntekter, men at hun ikke så seg for har vel og noe å si ?

Men det er bare rykter så ta det som det er.
    Høres hakket mer OK ut nå, ja.... Kanskje bortsett fra slett politiarbeid?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Ble fulldemper på vei hjem fra jobb i dag (fortsatt inspirert etter gårsdagens tur :) )

Litt oppover før man kan komme seg nedover:

Fremme på toppen:

Litt varierte bilder på vei hjemover

Sykle til jobben er hva du gjør det til :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn