Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    En ting jeg lurer på: Alt dette jaget for å få høyre krankarm, spider og klinger stivere, og stivere, og stivere. Hva med akslingen og venstre kvankarm? Noen tiltak på den siden av sykkelen? Ikke at jeg kjenner noe særlig til fleksing med de veike beina mine, men....

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Herregud for en sykkel. Den ble utrolig sexy. Gratulerer med ny :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Takk takk :) Har testet den nå, og den er helt rå. Veldig leken og nesten "twitchy", og helt ekstremt bra utfor. Bravo!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Nop, diskrete crab0nstativer med samme veving som dekalene på rammen :)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    gran-fondo-7-v1.png
    Var varmt å ta denne i går :)
    Gikk vel nærmere 5 liter drikke på turen

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Et hot tips til de med 40 eller 43 og opp i sko: Bike24 selger Fizik R1 2013-modell i hvitt for en slikk og ingenting. Verdens kuleste sko:)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    En helt rå sykkel som jeg fikk æren av å ta en prøvetur på. Dønn stiv og utrolig leken styring. Blir nok farlig for utforsegmentene rundt omkring Oslo nå ;)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Jeg og Poden syklet langs telemarkskanalen i helge. Fantastisk tur :)

NB: Joda, han brukte hjelm, men var så varmt at han fikk en pause for å lufte luggen noen få meter

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg og Poden syklet langs telemarkskanalen i helge. Fantastisk tur :)

NB: Joda, han brukte hjelm, men var så varmt at han fikk en pause for å lufte luggen noen få meter

Flott bilde!

Så varmt at han fikk sykle uten, det har jeg aldri opplevd.. Hva med å ta av jakken og dyppe hode i vannet :)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Hjelmen klødde i varmen, så han fikk ta den av siste meterne før sluse-pausen.

Var en utrolig flott tur som virkelig anbefales. Med unntak av strekningen mellom vrådal og kvitseid traff vi omtrent ikke en eneste bil. Bare stillhet og telemark-natur på sitt beste. Hadde masse pauser. Ble liggende på stranda i Vrådal i 3 timer. Padlet litt kano først, og så litt bading. Var tilfeldigvis Vrådal dagen når vi kom, så masse liv og røre der oppe. Kjempegøy.
    Vi syklet fra Dalen til Kilen (snaue 75km) første dagen og ca 40km ned til Ulefoss dag 2.

IMG_0770.jpg IMG_0780.jpg IMG_0784.jpg IMG_0787.jpg IMG_0792.jpg

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Plukket fra hverandre en gammel dempegaffel på "transportsykkelen" i dag, da den ikke hadde hatt service på lenge, og det var blitt litt slark i den.
    Oppdager da at deler av innmaten har gått i oppløsning/knekt.

Det er nok ikke noe å fikse på, så tenkte å skaffe en rimelig, stiv gaffel som erstatning.
    Satser på å kunne bruke styrelageret om igjen, men må vel ha nytt "crown race" (hva heter dette på norsk?) til den nye gaffelen.

Tips/triks/anbefalinger?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror sikkert du finner et passende 'crown race' i løsvekt. Regner med at det er forseglede maskinlager du har. Da finnes det ringer som er splittet. Til sånne trenger du ikke spesialverktøy. Bare å tre dem på som som Pøysenske markjordbær i sommervarmen. De holdes på plass mellom krone, kronerør og innsiden av lageret. Toillball har peil, og svarer sikkert godt på det.

Ellers finner man en snasen liten sak her om man trenger nytt lager: Headset Fit Finder | Cane Creek Cycling Components

Et lite tips tl slutt: Pass på at ny gaffel, dempet eller stiv, har samme vandring/lengde på gaffelbena om mulig. Jeg prøvde å sette en ny gaffel på den gode gamle Trek'en, og endte med et par cm høyere front og slakkere vinkler. Det ble nesten som å kjøre buss.

Sist redigert av en moderator:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.700
    Sted
    Holmestrand
    Ikke uenig i det, men man må da løfte på hodeplagget for en taktisk og styrkemessig demonstrasjon som vi ble vitne til i dag.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Bra tur Valentino? Så dere har hatt litt uffere vær en vi har hatt, men det ble vel bedre etter hvert?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Man skal ikke anklage Fizik for å ha kjip embalasje jaffal.... Nå er jeg riktignok emballasjemotstander, men esken var kul. Og på selve styret er det skrevet helt nederst på italengelsk "Made for snake". Lol. Er som å høre Sagan: "Iiis maaaad for sneeeeke". Og hvorfor i huleste står det "Beauty and the beast" inni esken? Det kunne jo liksågodt ha stått "Ketchup is not tomato" eller noe slikt.

Veldig interessant bøy på det, gleder meg til å teste. Jeg kjøpte R1 i crab0n og ikke R3 i alu fordi R1 har et rødt ett-tall på seg.....har ikke tenkt å forsvare den tusenlappen overfor fruen.... I den forbindelse har forresten Ekorre utarbeidet er genialt system: Alle priser oppgis i euro. Enkelt og greit. "Hvor mye kostet det der da?" "250, kjære". Det værste er at det faktisk funker. Damer er virkelighetsfjerne av og til.

bilde.JPG

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Innere fot i nedre stilling og ikke kontroll på bremser mao feil grep. Trodde en anerkjent BOC'r kunne bedre enn dette :p

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.919
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig bare to feil:
    1) Jeg ser ut som at jeg gjør det jeg gjør, altså triller ned igjen for å snu slik at vi skal få tatt flere klatrebilder. Posørmodus=av. Kjempefeil.
    Utledet er da posisjon på sykkelen med feil fot- og håndplassering, og girvalg. Sokkelengden og flaskene er ikke feil.
    2) Fotografen har klart å få det til å se ut som at jeg er alene på "månen". Kudos, for det var en maurtue der oppe. Men så klippet han toppen av værstasjonen. Kjempefeil.

En gang skal jeg lyve til barnebarna: -Se her, en gang trillet Bestefar ned Mont Ventoux nesten uten å holde i styret, og det var bare han som var der!

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.767
    Torget vurderinger
    23
    1. Personen som sitter oppå rakleverket har jo ingen kropp...
    2. Hjulene må da mangle dekk el.l. - de er jo bare en cm. eller to?
    3. Motoren må ha falt av, bare de to stemplene på V-Twin som stikker opp inne i ramma ;)
    4. Hårreisende dårlig match i faregn på den turkise ramma og det stripete gråblå feltet på T-skjorta

5. Bonusfeil; det heter ikke værstasjon, det heter sauefjøs! (eller Geithus)!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.767
    Torget vurderinger
    23
    Flott bilde, Valen - måtte bare dra deg litt ileggen, hehe! Herlig stuk. Flott inntrykk av fart

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.767
    Torget vurderinger
    23
    Glemte en feil til; mangler bakhjulet til Zomby ca. 1 m. foran forhjulet ditt - han har vel stort sett maken tralle men vesentlig høyere matchvekt og triller følgelig litt fortere :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nedover i så fall, men jeg triller ikke fortere, jeg bremser mer. Og, kan ta deg faen på at jeg hadde holdt fast i styret ned disse bakkene... :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn