Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.697
    Sted
    Holmestrand
    Hvis dette er turen til jobben så trenger ikke du reise på ferie! :)
    Hvor i verden er dette Kristiansand ...ish? Minner meg litt om utsikta mot Flekkerøya?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Det er nesten utsikt til Flekkerøya. Flekkerøya ligger noen få meter til venstre på det øverste av sjøutsikt bildene.
    Startet turen i Vågsbygd i kristiansand, og syklet asfalt halvveis til Søgne før jeg tok av på grusvei og fortsatt inn i skogen videre til Langenes i søgne.
    Føler meg ganske så heldig ja

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.697
    Sted
    Holmestrand
    Så bra!
    Vi låner ei hytte på Flekkerøya, og en av mine favoritter i området er Kanonmuseet på Møvik.
    Syntes jeg kjente igjen deler av utsikta.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Ja, skal være noen fine stier på møvik. Har aldri vært der. Gi beskjed hvis du er klar for en sti-tur når du er på hytta, så guider jeg :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Synes da de nye Campa-gruppene ser ganske raffe ut montert. Skrekkelig paintjob på Protosen til neste år men.....

de-rosa-king-xs_2015.jpg

de-rosa-protos-2015.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.918
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det nye mekaniske bakgiret får EPS-versjonen til å se skikkelig gammeldags ut.

--

Liker vi den nye Giro Synthe?

giro-synthe-helmet-road-biker_h.jpg

Klart det, Marianne, klart det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Helt ærlig synes jeg markedet renner over av uelegante nyheter om dagen.

Firearmskranken og det nye bakgiret til Campa og den nye hjelmen til Giro er klart nei i min bok. Dog er hjelmen betraktelig penere enn den greia som Alexander Kristoff bruker, og etter det jeg forstår mer aerodynamisk. Kanskje et skritt i riktig retning tross alt?

Hva med dette?

Smith_Overtake_road_helmet.jpg

Det som begeistrer mest om dagen er faktisk Athenakranken som akkurat kom inn døra hjemme. Klassisk slanke armer, slankt 5-arms spider, 'moderne' svart finish.

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.918
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Lurt å kjøpe seg hjul som faktisk tåler å bli brukt ja:) God tur!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hællanjævladussen. Linselusa vil ha sykkelfelt sammen med fortauet, fysisk adskilt fra bilveien. Han lar seg avbilde med det som formodentlig er hans valgte transportmiddel: elektrisk damesykkel. Tilfeldig? Neppe.

– Trangt for syklistene i Bjørvika - NRK – Østlandssendingen

Jeg har lyst til å starte foreningen "Syklister mot tilrettelegging for syklister" (SMTS).

Manifest
    -Gang- og sykkelveier er ubrukelig for ordentlig sykling (i.e. om man sykler i mer enn joggefart og ikke er interessert i vikelikt for alt i hvert jævla kryss). De er utmerkede for barn, barnevogner, senile pensjonister og turgåere, som de også er fulle av. Kall dem gangveier og reguler dem som fortau.
    -Sykkelfelt er noe svineri da de i tillegg til å ofte være fulle av grus og glasskår alltid er stykket opp av bussholdeplasser og annet som gjør at man må skifte fil til stadighet. Hadde man bare hatt en bred fellesfil kunne man ligget til høyre når det var mulig, uten å ihht reglene være filskiftende når man svinger rundt nok en feilparkert bil eller et miljøvennlig fellesskapsalternativ* på holdeplass.
    -Sykkelfelt og gang- og sykkelveier fungerer som agresjonsgeneratorer for særlig de dummere av bilistene, som ikke skjønner at man ikke ligger i veien på fanskap. Hadde man ikke hatt dritten hadde de hatt mindre å irritere seg over, og konfliktnivået i trafikken kunne blitt noe dempet.
    -Har stat og kommune penger til overs finnes det mye å bruke dem på. SMTS kan komme med forslag. Ny ishockeyhall for eksempel.

*dieselbuss

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg melder meg inn i den der totte. Men det GÅR an å lage skikkelige sykkelfelt altså, hvis man vil. I Flandern er det masse av dem på de større veiene. De er brede, adskilt fra veien, uten fotgjengere og slikt rask, og de går BAK bussholdeplassene, slik at de aldri krysser trafikken. Kewlt.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har mer tro på at Verden kommer til å få gjort noe vesentlig med klimagassutslippene i løpet av de neste 30 årene enn på at Oslo får lagd ordentlige sykkelfelt.

Bedre å tenke på noe annet:
    Liz.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Amen, Totte! Bortsett fra at jeg faktisk liker 'mine' sykkelfelt over Nordstrand (bare toskene som handler på Holtet kunne drite i å bruke dem som parkeringsplass).

Ellers var jeg en tur innom Marco i dag igjen (trodde jeg hadde krankverktøy, hadde ikke, og hvem har 14mm Unbraco liggende?).

Det hang en griselekker DeRosa på stativet der inne, Fidelio. Noe du kjenner til? :D

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Det blir vel aldri for mange bilder av LIz Hatch.

hatch-640x480.jpg

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    1
    Berre eit kjapt spursmål til dei som har meir erfaring med syklar enn meg. Sykkelen min er 11 år no, er det på tide å bekymra seg for carbongaffelen eller er det berre om han får ein saftig kakk at det er nokon vits i å byta?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg leide en skranglete sykkel i Tromsø høsten (sic) -98 (tror jeg) og syklet t/r Tromsø - ytterst på Kvaløya der det var fest I KORTE KLÆR! Fantastisk fin tur. De lokale sa at det ikke er sånn hver høst...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nabo'n er fra Tromsø. Han heiv seg i bilen for et par dager siden og for oppover for en ukes tid....

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Den var lekker. Ser de bruker både bora ultra og one.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ble fin den Zomby. Jeg kan anbefale trp sine mini-v bremser om du vil ha godt med modulasjon.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Har kikka litt på dem, men synes prisen er temmelig stiv. Tektro RX6 har omtrent samme lengde som TRP 8.4. 926AL er omtrent 15mm kortere. Det kan være at svampinga henger sammen med lengre kalipere, i så fall tror jeg ikke det er allverdens hjelp i å bytte til TRP. Men, nye 'nudler' er på vei, og jeg tror nok det kommer til å hjelpe en del. Kraft og modulasjon er ikke noe problem, bare uvant myke hendler med mye vandring.

Jækla moro å sykle til jobben i dag, men rekordforsøk Ljabru-Sæter hadde jeg definitivt ikke bein til.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor V- eller mini-V-bremser? Hvorfor ikke canti?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    OK. Jeg hadde Tektro canti på min, og det var helt elendig. Jeg har fått byttet til Avid Shorty Ultimate (også canti) og det er noe helt annet.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Jeg byttet fra noen Avid Canti til TRP mini-V på cxen i høst, og det er en helt annen verden. Anbefales virkelig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Konklusjon etter tur/retur jobben i dag er at bremsene fungerer strålende bortsett fra svampete følelse på hendlene. Får se om det blir bedre med nye nudler.

Jeg har sånne nå:

$(KGrHqN,!hkE7Sh3fD7OBO6HNNHos!~~60_12.JPG

Sånne er på vei:

$(KGrHqJ,!rQFH,QPcsDbBR5BkuGF+g~~60_57.JPG

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Skjønner ikke hvorfor Europcar bruker SR-kassett når de uansett må ha vekter i rammen for å nå 6,8 kg.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Kjører de uten bakbrems?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…