Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Foreslår en liten justering av vinkelen på styret med en gang. Juster så den siste lille knekken på enden av styret er omtrent i vater, altså en god del opp med hendlene i forhold til nå.

    Vi snakkes i morra! :D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    La meg tippe: Dette er gutta som synes at "likestillinga har gått for langt"....

    Noen synes sikkert det er en god idé å vaske munnen etter at man har sagt sånt. :D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg skal til Bologna om 2 uker og skal ha med Tarmacen. Jeg får 2-3 dager med sykkel før det er slutt på moroa. Er noen kjent i området og har tips? Jeg vurderer tog til Firenze og sykling tilbake.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Har du sjekket ut Stravas global heatmap? Gir jo interessante data om hvor folk sykler mest i alle fall:)
     

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    549
    Antall liker
    1.348
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takker for en fin tur. OV&VK har nå fordoblet medlemsmassen, dette begynner å likne på noe.
    Gøy at totte ble med også. Trivelig fyr, og en god kandidat for medlemskap i moderklubben også..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Uten navn.jpg

    Grovskisse over dagens runde. Trivelig tur. Akkurat passe seriøst, la ikke merke til en eneste pulsklokke. :D
     
    Sist redigert av en moderator:

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Heng den opp opp beggen i stuen, lillesøsteren min halvlangt den opp på veggen på soverommet :)
    Ser skikkelig stilig ut.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg skal til Bilbao i oktober og skal ha med sykkelen i hard koffert. Informasjonen på hjemmesiden til Norwegian var for meg noe uklar når det gjelder regler for sykkel: Det anbefales å pakke inn sykkelen, men man kan ha med sykkel uemballert med demontert styre. Det er en grense på 4 sykler per flight. På strekningen koster det 350 eller 399 kroner å ta med sykkel (nettpris og pris ved betaling på flyplassen). Jeg har en B&W Bike Box som veier 11-12kg, så om jeg pakker kun sykkel i kofferten kommer jeg under Norwegians 20kg grense for standard kolli. Kofferten er også mindre enn maksmålene individuelt og sammenlagt. Jeg lurte derfor på om jeg måtte betale 350 kroner for sykkel når den var pakket i koffert. Etter å ha snakket med 3 konsulenter på bagasjeavdelingens kundeservice, noen enda mer forvirrede enn andre viser det seg at joda, det må jeg.
    Blant høydepunkter fra samtalene nevnes:
    -Det er innholdet i kofferten som bestemmer prisen. Om jeg pakker noe annet i sykkelkofferten betaler jeg ikke for sykkel.
    -Om jeg har med en liten Brompton sammenleggbar sykkel med små hjul i en liten koffert må jeg betale for sykkel.
    -Jeg kan ta sjansen på at det ikke oppdages hva innholdet i kofferten er, men om de sjekker, og ser at det er en sykkel kommer den i retur og må leveres som spesialbagasje etter at jeg har betalt.
    -Grunnen til at prisen avhenger av koffertens innhold, ikke av størrelse og vekt, er at reglene er sånn.
    -At det synes pussig at prisen for å ha med bagasje ikke bestemmes av kolliets størrelse, vekt, eller krav til stuing/plassering var det forbausende liten forståelse for.
    -Ingen kunne svare på hvor grensen mellom sykkel i koffert og sykkeldeler i koffert går. Mitt spørsmål om rammesett i vanlig koffert må betales for som sykkel forble ubesvart. Det samme gjelder spørsmålet om hvorvidt sykkehjul regnes som sykkel. Hvordan dette håndteres ved bagasjebåbdet hadde de ingen formening om.

    Jeg ble etterhvert lattermild av surrealismen i regelverket og problemene de hadde med å kjenne til og å forklare det. Ingen andre lo.
    Enden på visa blir at jeg legger inn en stopp i Munchen/Frankfurt og flyr med SAS. Ingen ekstra bagasjekostnad og servering om bord.

    Edit: Nidartikkel i Landevei?
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hehe. Nesten et eksistensielt spørsmål det der: Hva gjør en sykkel til en sykkel?

    Virker ganske merkelig at innholdet i bagasjen skal være avgjørende. En sykkel er jo også veldig lett i forhold til mye annet.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hehe. Nesten et eksistensielt spørsmål det der: Hva gjør en sykkel til en sykkel?

    Virker ganske merkelig at innholdet i bagasjen skal være avgjørende. En sykkel er jo også veldig lett i forhold til mye annet.
    Sykkel - Wikipedia

    Det krever i alle fall at en sykkel har hjul og ramme. Hvis disse er skilt, er det ingen sykkel.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    Jeg kjenner noen som har fått beskjed om å ta ut klær etc fra sykkelkoffert da det er sykkel det er betalt for, ikke vanlig bagasje!
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    I dag tidlig bar jeg ut ramme, hjul og resten av delene som skal bli fatterns nye sykkel for å laste inn i bilen. La (nesten) alt pent inni bilen og kjørte av gårde, mens Boraene stod igjen alene i Theresesgate i posene sine, lent inntil bilen som stod parkert ved siden av meg. Kom på dette mens jeg satt på utecafé (vil understreke at jeg aldri gjør dette i Norge altså! - det var bare tidrøyte mens jeg ventet på at Marco på Spinn skulle presse på koppene i krankhuset), hostet opp smørbrødet som hadde satt seg i vrangstrupen og kastet meg i bilen og kjørte tilbake. Jommen stod de ikke der akkurat der jeg hadde satt dem. 40 minutter alene i Oslo... Fy søren jeg tror jeg sprengte et par blodårer i hodet.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Om dere skulle ha unngått å få med dere Quintanas krasj i Vuelta-tempoen:
    [video]https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/D854B4ADDF1118606972795944960_24c62cb0c8a.5.1.5769 716722177792023.mp4?versionId=Bf5An8nFHHTSgevzC0n9 L0h6ekvnC.MO[/video]
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Da er team totte påmeldt til "Nedenom og hjem". Laget er tatt ut og rytteren burde ha alle muligheter til å forberede seg, men han er nettopp tilbake fra sin kraftigste forkjølelse noen sinne, og har også lagt opp til tung kjernetrening på fredag ettermiddag, hvilket ikke er optimalt, men stallen til laget er tynn, og da blir det slik. Team totte har tidligere gjort seg bemerket i CX-ritt, men dette rittet blir landeveisdebuten til både lag og rytter. Om vi vinner og kommer på sportsrevyen skal vi bestille egne drakter til neste år, hvert fall sy på en logo.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Testet en 11-27-kassett i dag; foretrekker helt klart 12-27. Med 11'ern mister man 16, og 53-16 er jo sjefscruisegiret. Synes også hoppet 15-17 blir litt stort. For å være helt ærlig trenger man heller ikke 11 bak (bortsett fra i konkurranse da såklart).
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Tror det er bevegelseskrefter som kommer av at han ikke er stasjonær når han faller.... Men det ser merkelig ut - selv om ting gjerne gjør dèt på film. I tillegg spinner vel bakhjulet feil vei?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vi (ovk&vk) var på tur igår og kjørte bla opp Bekkensten bakken som totte skall bestige ett antal ganger idag. Vi hade noen stopp på veien opp! Bakken blev dekorert i tunge partier! som ett forsøk att gi totte motivasjon og bite tennene sammen i dagens ritt og kanske glemme beinen for en stund:D

    Lykke til idag:)
    P9060906.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.372
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Vi (ovk&vk) var på tur igår og kjørte bla opp Bekkensten bakken som totte skall bestige ett antal ganger idag. Vi hade noen stopp på veien opp! Bakken blev dekorert i tunge partier! som ett forsøk att gi totte motivasjon og bite tennene sammen i dagens ritt og kanske glemme beinen for en stund:D

    Lykke til idag:)
    Mine hjemtrakter fra barnsben av ser jeg. Den er seig den bakken - dere tar vel grus veien og bakken opp forbi fotballbanen og da regner jeg med - eller feiger dere til høyre :confused:
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Hvis man skal være internasjonal er det vel "Venga!" som er riktig på denne tiden av året ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi feiga ut og tok samme traséen som Nedemom og hjem. :D

    Elmer med familie og jeg var tilbake for å heie på totte i dag også.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk til Zomby, Elmer and the Midds og cash. Team totte var nok det eneste laget med både heiagjeng og oppmuntrende asfalt. Litt synd da at det ikke ble et bedre resultat, hvilket har flere årsaker. Forkjølelsen som på ny rammet laget i forgårs vædde neppe så mye å si. Formen jeg hadde i dag er nok formen jeg har, og den holder ikke til seier. En taktisk avgjørelse viste seg å være dårlig: på første runde lå totte i en fin kvartett med ca 100 meter +/- opp til feltet foran. Totte dro på, de tre andre holdt igjen, og totte ble liggende alene og brenne krutt til han ble kjørt inn av de andre tre. Opp Bekkensten andre gang måtte totte slippe, selv om farten var lavere enn ved første bestigning. Note to self: Ikke støte tidlig neste år. Mot slutten av rittet fikk totte selskap av to ryttere som kom bakfra, hvilket økte farten, men totte tapte to plasser. Et rykk ved Oppgangssaga så dog svært lovende ut i ca 50m.

    11. plass av 21. Eller dobbel første, som arrangøren kalte det. Flott Ritt.

    Edit: jeg ser at cash har tatt bildene av den dekoreret asfalten. Mannen kan ikke bare bygge vei, men pynte den og.
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hva tror vi er best av disse:

    11-12-13-14-15-16-17-19-23-25-27

    11-12-13-14-15-16-17-18-23-25-27

    11-27 er opprinnelig:

    11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-27

    Den perfekte kassetten hadde hatt:

    11-12-13-14-15-16-17-18-20-22-25-27
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ja det er min favorittkassett også, men gitt at man vil ha 11 og 27. Men 11-25 har fin spacing også synes jeg. Så lenge jeg får 16 er jeg egentlig good. Det er helt ubreskrivelig irriterende med 15-17.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Min stemme går også til 12-25. Komboen med 39/53 er himmelsk og fungerer i 99% av alle tilfeller.

    Her har CX prosjektet tatt litt av. Fikk tak i en brukt mini record gruppe for en billig penge.
    record.jpg
    Så fant jeg jo ut at det hadde vært morro med høyprofilhjul. Så da ble det sett med slike.
    IMG_6100.jpg

    Samt en slik en i 34/50.
    CampyCHRS_Crank2015.jpg

    Satser på bygging i slutten av uka :D
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det er nok det ja men det er ikke mine. De er på vei i posten :) skal lime på challenge grifo xs
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn