Fidelio
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 23.11.2008
- Innlegg
- 2.746
- Antall liker
- 672
Hvorfor har de bukser som blir seil i utforbakken - se bildet. Vet de er sjenerte, må bruke det samme som alle andre, men det må da bremse farten i enkelte partier sammenlignet med tett sittende. Noe polstring kan de vel fortsatt få plass til ?Noen av dere som var på Hafjell i helgen?
I de fleste utforløyper blir dette såpass marginalt at det ikke spiller noen stor rolle. Dog kan det ha litt mer å si i en løype med lange og raske partier. Dessuten er downhillsyklister jålebukker de også i likhet med alle andre syklister. Full lycra blir litt som hår på bena for en landeveissyklist. Selv tror jeg gutta hadde blitt kule i kondomdress og med beskyttelsesutstyret utenpå. De hadde jaffal fått Batman-looken.Hvorfor har de bukser som blir seil i utforbakken - se bildet. Vet de er sjenerte, må bruke det samme som alle andre, men det må da bremse farten i enkelte partier sammenlignet med tett sittende. Noe polstring kan de vel fortsatt få plass til ?Noen av dere som var på Hafjell i helgen?
Jeg tror faktisk ikke de har lov til å bruke "kondomdress". UCI har jo alltid hatt regler for klær som langt overgår det aller meste.I de fleste utforløyper blir dette såpass marginalt at det ikke spiller noen stor rolle. Dog kan det ha litt mer å si i en løype med lange og raske partier. Dessuten er downhillsyklister jålebukker de også i likhet med alle andre syklister. Full lycra blir litt som hår på bena for en landeveissyklist. Selv tror jeg gutta hadde blitt kule i kondomdress og med beskyttelsesutstyret utenpå. De hadde jaffal fått Batman-looken.Hvorfor har de bukser som blir seil i utforbakken - se bildet. Vet de er sjenerte, må bruke det samme som alle andre, men det må da bremse farten i enkelte partier sammenlignet med tett sittende. Noe polstring kan de vel fortsatt få plass til ?Noen av dere som var på Hafjell i helgen?
Gratulerer med et lekkert resultat. Dette må da regnes som å hedre sin far?!Da er Seniors sykkel ferdig! Var ute på en testtur med den i dag, og den er virkelig herlig. Den føles litt som en blanding mellom King 3'en og en C59; ekstremt heftig og leken utfor, men også veldig stabil og retningsfast. Denne er litt mer komfortabel i geometrien enn King 3, som er en ren konkurransesykkel. Men fy flate så dønn stiv den er, aldri opplevd noe lignende. Hedmarken kommer ikke å bli trygg fremover når denne kommer mellom hendene på Dr. Euro, det er jaffal sikkert....
Vis vedlegget 277537
Vis vedlegget 277538
Vis vedlegget 277539
Hvorfor har de bukser som blir seil i utforbakken - se bildet. Vet de er sjenerte, må bruke det samme som alle andre, men det må da bremse farten i enkelte partier sammenlignet med tett sittende. Noe polstring kan de vel fortsatt få plass til ?Noen av dere som var på Hafjell i helgen?
Merkelig regel, lurer på hva rasjonalet er bak det. Ingen andre sykkelgrener der det er forbudt å være aerodynamisk. Jeg foretrakk tettsittende klær da jeg konkurrerte i DH fordi jeg synes det var mest komfortabelt, mindre fjas som blafret i vinden.Hvorfor har de bukser som blir seil i utforbakken - se bildet. Vet de er sjenerte, må bruke det samme som alle andre, men det må da bremse farten i enkelte partier sammenlignet med tett sittende. Noe polstring kan de vel fortsatt få plass til ?Noen av dere som var på Hafjell i helgen?
Fordi UCI sier at det ikke er lov med tettsittende klær som de brukte tidligere. Tettsittende klær ble forbudt i 2009.
Ja dèt synes jeg helt klart. Må legge til at jeg ikke har betalt for denne altså, han får en regning fra meg på delene gitt. Det får da være måte på.Gratulerer med et lekkert resultat. Dette må da regnes som å hedre sin far?!
Merkelig regel, lurer på hva rasjonalet er bak det. Ingen andre sykkelgrener der det er forbudt å være aerodynamisk. Jeg foretrakk tettsittende klær da jeg konkurrerte i DH fordi jeg synes det var mest komfortabelt, mindre fjas som blafret i vinden.
Den var grymt fin, vill ha.Da er Seniors sykkel ferdig! Var ute på en testtur med den i dag, og den er virkelig herlig. Den føles litt som en blanding mellom King 3'en og en C59; ekstremt heftig og leken utfor, men også veldig stabil og retningsfast. Denne er litt mer komfortabel i geometrien enn King 3, som er en ren konkurransesykkel. Men fy flate så dønn stiv den er, aldri opplevd noe lignende. Hedmarken kommer ikke å bli trygg fremover når denne kommer mellom hendene på Dr. Euro, det er jaffal sikkert....
Vis vedlegget 277537
Vis vedlegget 277538
Vis vedlegget 277539
Det takkes for tips, har sendt en melding på hjemmesiden til butikken hans om at jeg vil ha et sett (www.bpsykler.dk). Av en eller annen grunn får jeg ikke lese eller svare på annonsen hans når jeg er innlogget på ww, men jeg kan lese den når jeg ikke er pålogget. Noen som vet hvorfor? Han har forresten fornyet annonsen:Et lite tips: En kar på ww selger Ambrosio Nemesis på DT240 grisebillig. Navene kan enkelt konverteres mellom ShimaNO og Campa. Alle burde ha et slikt sett, helt fantastiske hjul! Mine var på tur til Kikut i dag, helt perfekt. Drøyt god kjørefølelse med fete Pavé/Paris Roubaix o.l.
Ambrosio Nemesis on DT240 - new price - Weight Weenies
OK. Så da gjør det ikke lenger vondt å tryne rett i asfalten. Kjekt å vite!En omgang med barberhøvelen hver gang man dusjer gjør slikt laaaaaangt mer tålelig.
Flere dager, korte økter, men det er ingen snarveier med lim. Tror ikke det er i nærheten av aktuelt for min del. Her blir dekkene stående på til de er brukt opp, og så er det på med nytt.Hvor mye jobb er det å bytte mellom ulike dekk på et pariserhjul?
Nettopp. Man får håpe de svarer på mailene jeg har sendt.Jo men såret blir litt enklere å håndtere
totte, du må ha et visst antall innlegg på ww før du får væme på brukten der.
Det ante meg. Kjekt å beholde et clinchersett til CXen.Flere dager, korte økter, men det er ingen snarveier med lim. Tror ikke det er i nærheten av aktuelt for min del. Her blir dekkene stående på til de er brukt opp, og så er det på med nytt.Hvor mye jobb er det å bytte mellom ulike dekk på et pariserhjul?
Helt klart. Jeg har til og med gått for dekk og slange på crossen, delvis for å spare penger (3000,- for et par 'vanlige' Zonda 2013 er hyggelig), og delvis for å forenkle dekkskift. Nå er det vel ikke allverdens utvalg av slangeløse dekk for landevei og cross, men det kommer sikkert. Men klinet med lateks hver gang man skal til med andre dekk til annet bruk? Knotter, pigger, slicks, rulledekk... Ikke spesielt apellerende tanke.Det ante meg. Kjekt å beholde et clinchersett til CXen.Flere dager, korte økter, men det er ingen snarveier med lim. Tror ikke det er i nærheten av aktuelt for min del. Her blir dekkene stående på til de er brukt opp, og så er det på med nytt.Hvor mye jobb er det å bytte mellom ulike dekk på et pariserhjul?
Klart du skal!