Fidelio
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 23.11.2008
- Antall liker
- 672
Da var det deg ja, jeg får stoppe neste gang
Not me.rosa Brooklyncap (funker i Frognerparken, i motseting til på Stange der de ruller ned vinduet og roper "Homo!" etter folk med slike hodeplagg haha).
Om du ikke MÅ ha så høy profil som 6.7 så bør du vurdere SES 3.4 fra Vegard Robinson Bugge. Jeg kjøpte selv et 6.7 sett fra ham for ca ett år siden, fantastiske hjul. Den gang var prisen 11.000 pr sett uten dekk/kassett, han og Adrian har dem fra United Health Care.Jeg er i litt hjulmodus om dagen. Først fikk jeg dette pent brukte Unaas-klatresettet på 1045g til Tarmacen (fortsatt uprøvd) i hus, og har etter det overgitt meg fullstendig til parisere på crossen med flere sett Nemesis på g, hvilket fristiller Unaas AS30 som treningshjul for Tarmacen mens Fulcrum 4 overføres til Vestlandssykkelen som nå har et lett skjevslått DT Axis 2.0 som det neppe er verdt å bruke penger på. Det jeg strengt tatt ikke trenger, men allikevel vil ha, er et aero tubularsett til ett og annet ritt og fartstrening. Enve 6.7 skryter mange av, og er pene å se på, men selv med en liten rabatt på de 22,000-23,000 de koster veiledende er det vel fortsatt i overkant. Så: av det som er mer betalbart, hva er best (stivhet, aerodynamikk, sidevindsfølsomhet, vekt)?
Høres ut som du har ei smart plan til egen fornøyelse.Crosshjulene med ulike dekk kommer nok til nytte, da crossen brukes på alt fra hard og tørr grus til gjørme og våt sti. 2 sett karbonparisere til landeveisbruk har jeg selvsagt begrenset bruk for, det blir mest for moroa. Jeg er ikke oppe i mer enn 40km landeveisritt så langt.
Men: å være middelaldrende nordmann forplikter. Utstyret skal holde et høyere og mer spesialisert nivå enn syklisten. Videre: jeg kommer til å holde meg til 10-delt en stund til og da er det en del pent brukt og kurant å få til kraftig redusert pris. Lurer på et sett Easton EC 90 aero. Får mye skryt for alt bortsett fra at bremsing i bratt terreng fører til varmgang, men til slikt terreng har jeg jo klatrehjulene...
totte, klovn
Mye av forklaringen finner vi her:Yadda:
Ny undersøkelse: Bilisters store fiende - Bil og trafikk - VG
"Nesten hver tredje person, eller 31 prosent av de spurte, svarer syklister når de blir spurt om hvilken gruppe i trafikken de mener forårsaker flest farlige situasjoner. Undersøkelsen er utført av Respons Analyse, som har gjort 1166 webintervjuer og foretatt et representativt utvalg av befolkningen, for DNB Skadeforsikring."
Om denne tredelen har rett er dette fantastiske nyheter. Ved å fjerne syklistene vil brorparten av farlige situasjoner i trafikken fjernes. Om vi antar at det er et visst samsvar mellom andelen farlige situasjoner syklistene er involvert i og andelen ulykker syklister er involvert i kan vi slutte at brorparten av ulykkene også vil bli borte med syklistene. Videre: Siden syklister er langt dårligere beskyttet enn bilister vil bortfallet av ulykker med syklister gi en mye større nedgang i alvorlige trafikkskader enn endgangen i antall ulykker skulle tilsi. Konklusjonen er at vi kanskje kan oppnå 90% nedgang i alvorlige personskader i trafikken ved å forby sykling på veien, og uten å gjøre noe med motorisert ferdsel. Utropstegn. Alternativforklaringen er at ca en tredel av befolkningen er kraftidioter som synes at Ringkollen er Norges høyeste fjell og Barentshavet verdens dypeste hav, men å hevde det er så arrogant at det vil jeg ikke engang tenke på, og det synes jeg ingen andre burde heller. Det er viktig å ta folk på alvor.
Alders berører her et tema som har forundret meg lenge: Nemlig at politiet framstiller syklister og sykling som et problem uten at det blir tatt tak i fra departement eller av politikere.
Jeg har sagt det lenge at fotball kommer til å bli en værsting når/om de begynner med samme type testing som på syklister. Argumentet om at fotball er en teknisk idrett holder ikke. De løper lenger og raskere enn tidligere og mål scores oftest i siste del av omgangene. Kan noen gi meg et godt argument for at ikke epo har en effekt da?Høh. Pressen vet akkurat hvordan de skal spenne ben på ham. Han har aldri vært en ordets mann, og det utnytter de godt siden det selger aviser og klikk.
Forøvrig synes jeg at fotball og tennis burde begynne å teste snart.