Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.101
    Antall liker
    27.770
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Veldig enig i vurderingen din, Elmer. Man kan rett og slett ikke bo et par steinkast unna Østmarka uten en sykkel som tåler litt 'enkel stikjøring'. Synes det er en fornuftig prioritering, og du får en helt ok racer med det samme.
    Helt enig! Til vintern smører jeg skia dine zomby så får du litt alt sykkeltrening genom vintern:D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Veldig enig i vurderingen din, Elmer. Man kan rett og slett ikke bo et par steinkast unna Østmarka uten en sykkel som tåler litt 'enkel stikjøring'. Synes det er en fornuftig prioritering, og du får en helt ok racer med det samme.
    Helt enig! Til vintern smører jeg skia dine zomby så får du litt alt sykkeltrening genom vintern:D
    Skjønner tiden er inne for å lære å gå på ski.... Tror du får en stri tørn. Min skiteknikk hører hjemme et sted mellom NATO-plank og truger, og jeg kommer opp i sone 3 bare med et (ofte mislykket) forsøk på å holde meg oppreist......

    Skal se om jeg finner meg et par som ikke er en knyttneve bredere enn skisporene i den lokale lysløypa...
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.745
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Etter å ha sett flotte bilder fra Danmarksturene til Morten Halvorsen på facebook, ble vi inspirert til å gjøre noe lignende. Vi avtalte en helg slutten av september som passende og bestilte fergebillett for to personer med sykkel. Ettersom turen var blinket ut flere uker i forveien, kunne vi ikke la oss stoppe av det som var meldt til å være den første høststormen i år. Landkrabber som vi er ble overfarten akkurat passe ubehagelig med endel sjø.







    Det var godt å komme i land på den andre siden klokka ti på kvelden.
    Planen var å finne leirplass rett utenfor byen, ved Uggerby, men vi valgte å utnytte medvinden da vi var usikre på hvordan været for morgendagen ble. Med kuling i ryggen satte vi av sted østover. Til og med markedets groveste dekk fikk fart på seg denne natten.


    Vi leser kart ved Tversted Plantage. Skal vi hit eller dit?





    Transport.





    Like etter to på natta kom vi frem til Skagen Klitplantage hvor vi slo opp teltene.
    Snøplugger var kjekt å ha. Tydeligvis mye sand her.







    Vinden hadde løyet noe i løpet av natta og sola tittet etterhvert frem. Vi spiste lang, snobbete lørdagsfrokost.





    I det vi skulle til å dra, oppdaget vi at Christians bakhjul var flatt. En gammel reprasjon av en rift i dekket hadde gått ut på dato og pungtert slangen. Heldigvis hadde vi med gorillateip og fikk reparert skaden.





    I Skagen Klitplantage er det opparbeidet en lang og forseggjort terrengsykkelløype. Vi syklet omtrent halvparten på vei opp til Skagen by. Løypene i seg selv virket bra nok til å da turen hit igjen. Svært lite stigning og veldig rask sti.











    I Danmark må man kjøpe wienerbrød, så vi stoppet hos GuldBageren. Vi burde kanskje ant ugler i mosen da de ikke hadde disse herlige fristelsene, men bare kaker ialskens rare farger. Makan til dårlig bakverk har vi aldri vært borti. Smakte som, eller verre enn det du får på dagligvaren. Ekkelt søtt.


    Christian er ennå lykkelig uvitende om hva han har kjøpt.







    Grenen er verdt å besøke. Dette er det nordligste punktet på Kontinentet hvor Skagerak og Kattegat møtes. Artig å se at bølgende slår mot hverandre.





    Her har vi parkert ved en tysk bunker.



    Atlantikwall med Sverre.








    Opprinnelig plan var å sykle stranda fra Grenen og ned til Hirtshals, men på vei tilbake fra Grenen mot Skagen fant vi ut at motvinden var verre enn antatt. Vi valgte en annen rute med vekslende terreng.


    Det virket som ingen dansker hadde sett en fatbike før, og det ble naturlig endel oppstyr hver gang vi stoppet. Disse tyske beachbuggyentusiastene var spesielt interessert.





    Christian sykler over Heden like syd for Skagen Klitplantage. Interessant landskap.







    Vi var ofte innom turvei nummer 1 som går hele veien fra Hirtshals til Skagen. Stort sett godt merket.







    Lunsj/middag i Bunken Klitplantage.





    Vi hadde med godt med vann fra Norge, men glemte å fylle ekstra da vi var i Skagen. Vi fikk imidlertid fylt på en hestegård der det var folk. Senere på dagen fant vi en stengt campingplass hvor de holdt på med vedlikehold og fikk fylt også her. Butikker er det lite av langs kysten og de få vi passerte var stengt for sesongen. Man kan dra ned til tettstedene, men det er en lang omvei. Det er verdt å merke seg at det fleste er stengt på søndager.




    Like etterpå fant vi en Primitiv overnattingsplass der vi tok kvelden. Her var det satt opp to gapahuker, bålplass og en manuell vedkløyver.












    Morran etter fikk Sverre servert kaffe på senga.





    Det ble mye fin sykling på søndag. Vekstlet mellom strand og smooth sti uten røtter.










    Motvind på stranda. Artig, men tungt.










    Mellom den flate stranda og skogen er det sanddyner som måtte sykles. Artig sykkellek.





















    Etter tre timer med ti sekundmeter motving, myk sand og oppakning er det greit med en pust i bakken.





    Her og der er et små avstikkere innom dammer fra turveien. Sti rundt og benker å hvile på.
    Vi lagde middag her i og med at vi hadde god tid før båten gikk. Superbra Byggotto med masse parmesan er en vinner på tur. Tar lite plass og gir god næring.












    Turen i Danmark var alt i alt meget bra. Som vanlig endret den opprinnelige planen seg underveis. Dette er noe av sjarmen med å være på tur. En ny tur er allerede planlagt i nær fremtid.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Herlig ! Som sagt i en annen tråd, når man er syk og ikke orker noe så er det herlig å se slike bilder - nesten som man kom seg på tur allikevel - Takker :rolleyes:
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Fantastisk. Gøy og inspirerende med sånne reise-brev.

    Ble en 80 km tur i høstvær i dag. Vi slapp heldigvis unna regnvær.

     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nysjerrig på ny sykkel og ny Ultegra? Fornøyd? Canti funker?
    Veldig fornøyd. Oppleves rask og med god respons. Ramma tar bra unna ujevnheter.
    Ultegra 6800 har jeg brukt på raceren siden i vår, så her var alt som forventet. 6800 er blitt en glimrende gruppe.
    Canti derimot, er akkurat like mye dritt på denne sykkelen som på andre :) Godt det finnes alternativer :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nysjerrig på ny sykkel og ny Ultegra? Fornøyd? Canti funker?
    Veldig fornøyd. Oppleves rask og med god respons. Ramma tar bra unna ujevnheter.
    Ultegra 6800 har jeg brukt på raceren siden i vår, så her var alt som forventet. 6800 er blitt en glimrende gruppe.
    Canti derimot, er akkurat like mye dritt på denne sykkelen som på andre :) Godt det finnes alternativer :)
    Hadde mistanke om det, ja. Godt du er fornøyd, med sykkelen og gruppa. Da har cash.se noe å glede seg til også :). Det er jeg sikker på. Synd du fortsatt ikke finner canti som funker. Jeg er veldig godt fornøyd med mine Tektro RX6 med tanke på kraft og modulasjon. Men på den annen side er jeg ikke hoppende glad for veldig lite plass mellom klosser og felg (vinterslaps rett rundt hjørnet). Vurderer å sette på lange (MTB) V-bremser og Travel agent. Kanskje det foran og Campa canti bak. Mulig jeg får gode bremser når jeg trenger det og samtidig slipper stadig justering for å unngå subbing. Differensiert bremsekraft med svakere brems bak enn foran ser jeg bare som en fordel.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har Cash bestillt seg CX han også? Stilig. Hva har han i vente for noe spennende?

    Ang bremser, så brukte jeg som nevnt tidligere i tråden TRP CX9 på den forrige crossen, og de bremser kjempebra. Bestiller samme til denne.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Cash har bestilt seg en Bianchi Intenso med Ultegra (se litt lenger opp i tråden for bilde). Tror han er på kjøret for godt....

    Elmer, derimot, har begynt å sikle på en søt liten cross fra Colnago. Begynner å bli en slags sykkelklubb i OVK. :D

    Jeg husker TRP-bremsene, du har skrytt av dem før. :) Utfordringen min ligger nok i at Campa trekker litt mindre bremsewire en Shimano. Dermed blir det hakket tightere mellom kloss og felg (Tektro RX6 har omtrent samme lengde på armene som TRP CX 8.4). Jeg hadde Ultegra 6700 og Tektro 926AL på den forrige, det funket bedre enn dagens oppsett. Tror nesten at jeg må ha Travel agent og lange/MTB-bremser for å treffe sweet spot. En fordel på Campa, forresten. Mekanismen slakking av bremsewire sitter i hendlene, så det blir mye lettere å løse ut og få av hjulene.

    Tenkte å prøve meg litt fram og rapportere litt om erfaringene etterhvert.
     
    Sist redigert av en moderator:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Gjør det. Alltid gøy å høre andres erfaringer.
    :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    totte har vært på tur igjen: en uke i San Sebastian, i Baskerland ved Biscayabukta, et par mil vest for Frankrike. totte var der i fjor og, og fikk da en fin tur på kurant leiesykkel. I år hadde han med sin egen i kofferten, som dermed har vært på to reiser på en måned, hvilket er ganske bra for en slik koffert. totte kjøpte den ubrukt for 1000 kroner fordi forrige eier aldri fikk brukt den, så nå har i det minste kofferten gjort seg sin eksistens berettiget. totte fløy direkte til Bilbao med Norwegian, på tross av Norwegians smått besynderlige bagasjepolicy med ekstrabetaling for koffert inneholdende sykkel, selv om denne holder seg innenfor maksimal vekt og størrelse for standard innsjekket kolli. Taxi til Bilbao og ekspressbuss til San Sebastian (en drøy time). Sykkelen ble skrudd sammen ved ankomst på det lille og enkle, men rene, sentrale og billige hotellet som dessuten hadde en usedvanlig trivelig og hjelpsom vert (Enjoy Comfort, €50/natt), men første tur ble først dagen etter, søndag.

    totte la i vei sørover og kom ganske greit til Andoain der det skulle starte en ca 25km turvei langs Leitzaran-elven, bygd på traseen til en gammel jernbane. totte plundret litt med å finne starten og rotet litt rundt i idyllen før han fant den. totte fikk selskap av både geiter, gjeter og en arbeidende gjeterhund, sistnevnte i gresset til venstre:
    110.jpg

    En blindvei, bratt!
    111.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Så, tilfeldig, men påregnelig, kom totte inn på turveien. Først asfalt- og betongdekke et stykke: 112.jpg

    Fint utsyn var det og: 113.jpg

    Det ble ganske raskt grusdekke av skiftende kvalitet, ikke optimalt for 23mm høytrykksslicks, men det gikk da greit. Actionfoto:
    116.jpg

    Tunneler med reflekser eller lett belysning var det hele veien. Ett sted var det stummende mørkt og jeg måtte gi lyd for å forebygge kollisjon med motgående syklist.
    117.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Da det var slutt på turveien plundret totte litt med å finne asfalten, men det gikk etter forsering av noen krøtterstier. Mye hester, ponnier, kveg, sau, geit, esler, som er kjekt, synes totte. totte svingte innom Belastegi, spiste litt lunch i Berrobi, og svingte så innom Tolosa. Generelt pent område:
    124.jpg

    Det var mye etter turen opp elva, men etter Tolosa kom det et par klatringer på noen hundre meter. Utsikt fra den siste av dem:
    125.jpg

    Så var det retning nord og mot havet igjen. Et par skurer ble det, men det var aldri kaldt, selv med kort-kort:
    126.jpg

    Etterhvert ble det både sol igjen og havgløtt:
    129.jpg

    Nedoverbakke, gjennom Orio og så opp på ryggen over Biscayabukta. Dalen på høyre side, havet på venstre:
    133.jpg
    134.jpg
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Oppover mot ryggen var mangelen på næring veldig merkbar, en slags føling-light. Heldigvis var det en liten bar der oppe, der totte fikk kjøpt øl, cola og en is ("sandwich"). Veldig fint oppe på ryggen:
    136.jpg

    Deretter var det nedover til man så byen, og så videre ned til sentrum. Fin tur, og hjemme til solnedgang.
    137.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Ny tur på dag 2, mandag, denne gang langs kysten. Første del til Irun ved franskegrensen tok totte i fjor også. Dette var i sin tid visstnok en ganske viktig romersk by. Et bilde av noe ikke helt nybygd:
    154.jpg

    totte kom seg over grensen til Frankrike, slapp skiltspurting da han var alene, og fortsatte gjennom Hendaye, den franske grensebyen. Dette er tatt nordover fra franskesiden, med Spania til venstre
    142.jpg

    Så fortsatte han oppover langs kysten til Biarritz som her skimtes i det fjerne (oppe til venstre)
    143.jpg

    Først gjennom Saint Jean de Luz, som er en fin liten by:
    144.jpg
    150.jpg
    152.jpg

    Det hadde nok vært en bedre ide å stoppe her for lunch, for veien videre til Biarritz var traffikkert og kjedelig, og byen fikk totte ikke helt grepet på den korte tiden han var der. Off-season var det vel og. Uansett fint for surfere når det er litt dønninger, og det kryr av surfebutikker i området:
    147.jpg
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Samme vei tilbake. tottes favorittvei i området er ryggen over havet mellom Pasai Donibane og Frankrike. På vei opp ser man at man er i Baskerland:
    Vis vedlegget 284494

    I fjor så totte 4 store havørn her, par med unger. totte så en på samme sted fra avstand i år og, men ingen var oppe da han kom frem til området han tror reiret er:
    Vis vedlegget 284498

    Ellers er veien smal og fin, har noen få, hensynsfulle bilister, en del syklister, mye hest og annen buskap. Ca 16-18 km med idyll, først opp til 461(?)m og så ned igjen.
    Vis vedlegget 284496
    Vis vedlegget 284497

    Vis vedlegget 284499

    Fin tur, og den siste lange. Dagen etter (tirsdag) var det litt plikter og logistikk fra firetiden, så det var bedre å dra med en venn til Pasai Donibane for å spise lunch på Casa Camara, som Vreden skrev om for noen år siden. De to søstrene, den eldste den gang 89, nå ca 93, var på plass og på jobb, og man ble servert av den yngste. Onsdag og ut var det jobb, men det ble en liten luftetur over ryggen på vestsiden av byen i 25-27 grader sent torsdag ettermiddag:
    Vis vedlegget 284501
    Vis vedlegget 284502
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Fantastisk. Klør i beina av sånne bildeserier.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nysjerrig på ny sykkel og ny Ultegra? Fornøyd? Canti funker?
    Veldig fornøyd. Oppleves rask og med god respons. Ramma tar bra unna ujevnheter.
    Ultegra 6800 har jeg brukt på raceren siden i vår, så her var alt som forventet. 6800 er blitt en glimrende gruppe.
    Canti derimot, er akkurat like mye dritt på denne sykkelen som på andre :) Godt det finnes alternativer :)
    Følte for å moderere meg selv en liten smule. Etter å ha sett et godt knippe how-to videoer om hvordan justere canti bremser, så har jeg holdt på en drøy time i garasjen. Resultatet ble faktisk ganske mye bedre. Canti er fortsatt dritt, men litt mindre dritt en tidligere :)

    Får lånt et sett med Avid ultimate av en god nabo hvis jeg vil, og har nå litt lyst til å gi de en sjanse.

    Skal se jeg muligens slipper å bli arrestert av stil-sheriffen. Streng straff for å kjøre med V-brems har jeg hørt rykter om :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har vaska sykkelen to ganger i dag....
    Jeg har vasket meg selv (ute) hele uken:p Men fra Lørdag eftm ser det ut att bli fint sykkel vær igen:) Men har også fått en kraftig førskjølelse på kjøpet:p så spørs om man får bruk før goværet......
    Har en forkjølelse på vei her og. Elmer har hatt en runde. Kanskje noe som går blant middelaldrende menn som oppholder seg utendørs uten paraply? Enn totte? Etter bildene å dømme har han hatt litt bedre vær?

    Vi må prøve å få til en tur.

    Kom forresten på en sprø idé... Når den nye sykkelen din kommer. Hva med å bygge en cross av den 'gamle'?

    $(KGrHqQOKpcE5kiBPwzLBOgI1+W)oQ~~60_57.jpg

    Maken til den forrige jeg hadde, 200£. Tror egentlig ikke det trengs annet enn bremser og dekk i tillegg, kanskje stem og styre.

    Jeg bygger på jobben, koster ingenting. Og så drar OV&VK på Kvikklunsjtur i Østmarka. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.101
    Antall liker
    27.770
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har vaska sykkelen to ganger i dag....
    Jeg har vasket meg selv (ute) hele uken:p Men fra Lørdag eftm ser det ut att bli fint sykkel vær igen:) Men har også fått en kraftig førskjølelse på kjøpet:p så spørs om man får bruk før goværet......
    Har en forkjølelse på vei her og. Elmer har hatt en runde. Kanskje noe som går blant middelaldrende menn som oppholder seg utendørs uten paraply? Enn totte? Etter bildene å dømme har han hatt litt bedre vær?

    Vi må prøve å få til en tur.

    Kom forresten på en sprø idé... Når den nye sykkelen din kommer. Hva med å bygge en cross av den 'gamle'?



    Maken til den forrige jeg hadde, 200£. Tror egentlig ikke det trengs annet enn bremser og dekk i tillegg, kanskje stem og styre.

    Jeg bygger på jobben, koster ingenting. Og så drar OV&VK på Kvikklunsjtur i Østmarka. :D
    Jolly good idea Zomby!;) Men først skall den brukes og tråkkes på VR-rullen i vinter:)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi er på vei inn i rullesesongen/cross-sesongen nå, Roger.

    Jeg sier som Fidelio (mener jeg å huske): Rulle er som sykling, bortsett fra alt som er gøy med sykling.

    Pick your poison. ;)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Jup, jeg står ved dèt utsagnet:) Her i gården blir det skøyteski som vinterdop.

    Enn så lenge overser jeg at vinteren er i anmars og koser meg med sommervær og knallsykling i Provence.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.385
    Antall liker
    6.101
    Sted
    Holmestrand
    Vi er på vei inn i rullesesongen/cross-sesongen nå, Roger.

    Jeg sier som Fidelio (mener jeg å huske): Rulle er som sykling, bortsett fra alt som er gøy med sykling.

    Pick your poison. ;)
    Godt sagt!
    Jeg har en egen modus som brukes til tredemølle, romaskin og rulle.
    Hjernen settes i dvale eller settes til å jobbe med ørkesløse regnestykker som snitthastighet, hvor lang tid for en eller annen distanse og slikt.
    Har prøvd med musikk og film, men etterpå husker jeg ikke hva jeg har sett eller hørt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Med piggdekk kan man jo sykle ute hele vinteren, og med litt trening kan man kanskje bli litt god til å sykle på snø også, selv om tørrværsykling i korte, trange plagg er å foretrekke, med ganske god margin også. Jeg har fått to sensommerturer på kontinentet i høst, men nå er det slutt, og velpleide tanlines vil forgå. Kanariøyene eller lignende i løpet av vinteren kunne kanskje vært noe? Man får uansett håpe at skisesongen blir mer som i forfjor enn som i fjor.

    Forøvrig tipses det om Superpokal Torshovdalen på lørdag, med rittstart 1330:
    https://www.facebook.com/events/1485405861736142/
    Musikk og servering og fin værmelding for å stå og se på

    Jeg hadde vært flink til å sjekke daglig om invitasjonen ble lagt ut, men mens jeg var utenlands og ikke fulgte helt med ble invitasjonen lagt ut og de 50 plassene tatt. Jeg er imidlertid nummer 2 på en etterhvert lang venteliste og tror jeg kommer med. Superpokal Voldsløkka den 8. november skal jeg uansett få deltatt på.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.101
    Antall liker
    27.770
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vi er på vei inn i rullesesongen/cross-sesongen nå, Roger.

    Jeg sier som Fidelio (mener jeg å huske): Rulle er som sykling, bortsett fra alt som er gøy med sykling.

    Pick your poison. ;)
    Jeg får vel prøve litt i vinter, kanske blir jeg like fort lei som forrige eier av Tacx'n (Grumpy) holdt ut i 10min ca:D

    Tenkte koble opp den på projektorn


    Ellers er det full fokus på langrenn fremover, Vasaloppet venter:)
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.056
    Antall liker
    1.435
    Sted
    Trondheim
    Denne kan jeg faktisk tenke meg å se. Ikke fordi handlingen er spesielt spennende, men pga sykkelestetikk og kanskje litt mekanikk.

     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det blir fort mørkt ute nå.. Har derfor gått til anskaffelse av to stykk MAGICSHINE MJ-872 multi/sykkellykter i dag. En til hjelm og en til styre som står til lading nå, skal se det blir lyst der solen aldri skinner :)
    8872416608286_1074571_4_64598_psd.jpg
    Tenkte å bruke fulldemperen hver dag ute i høst/vinter. Alt fra stiturer til i barnehagen med Chariot Cougar 2 sykkelvogn.
    Blir kliss våt i regnværet og det er jeg lei av. Ønsker tips på skjermer til fulldemperen og regnbukser! Jeg vet at endel av dere har vært ute en vinternatt før, så håper på gode tips!
    Landeveissykken setter jeg mest sannsynlig inne på en rulle, hadde jeg bare hatt en rulle..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ups! Jeg mener å huske at jeg lovte en liten sammenligning av sykkellykter i fjor en gang.

    Jeg har en sånn:

    8867309944862_1078989_3_62598_psd.jpg

    Magicshine Magicshine MJ 880 multi/sykkellykt. MEST FOR PENGENE! - XXL.no

    Kjøpt i fjor, sånn ca. 14 dager før det viste seg at bruttern kunne få litt ansattrabatt på en sånn:

    MBK231.group.lupine_012-700-80.jpg

    Lupine Wilma 5 front light review - BikeRadar

    Så ble det et par mailer frem og tilbake før jeg konkluderte med at Lupine er på tok for dyrt for meg selv med rabatt. Til slutt viste det seg at hans kollega hadde en bærepose med Lupine som jeg fikk låne, med en sånn 'sier fra om jeg trenger dem igjen'.

    Det er vel egentlig ikke nødvendig å gå så voldsomt i detaljer. Men konklusjonen er at Lupine Wilma vinner lett på alle tenkelige kriterier. Bedre lys, jevnere spredning. Jeg synes rett og slett jeg ser bedre med Lupine. Lyktehodet er mindre, festeanordningen er bedre. Lykta gjør mindre av seg på styret, ganske enkelt. Magicshine måtte jeg ha på en brakett foran styret. Batteripakken til Lupine (jeg har samme som på bildet) er en nett liten sak som enkelt plasseres på overrøret rett bak styrerøret. Den kommer ikke en gang i veien for flaskene på en 52cm ramme. Magicshine måtte jeg montere på setestagene, med påfølgende skjøteledning stripset fast i overrøret. Levetid på batteri er omtrent likt, med halvparten så stort batteri på Lupine.

    Et lite aber med Lupine. Fy så inni faen, hvor dyrt det er! (For alle som ikke kan 'låne').....
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Når det gjelder sykkeltøy for regnvær, så melder jeg meg på blant de som følger interessert med.

    Jeg har et par Capo skotrekk på vei, en gammel Castelli jakke som er helt OK (savner rygglommer og bruker alltid en vanlig sykkeltrøye under), en New Line bukse som ikke er tett, men funker sånn passe. Ikke stort som fortjener de aller varmeste anbefalingene, altså.

    Foreslå gjerne noe såpass rimelig at man kan unne seg skift. Her går det en vaskemaskin om dagen for en stakkars jobbpendler....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn