Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Første dag på Mallorca unnagjort blev 12 inlands mil norr/øst om Palma. Jeg og brodern har sellskap med min arbeids kollege svåger som syklet her i 20år Brummundølingen Jan-Stein"Hard" som tok oss rundt idag.
    Imorrn blir det bergstur:)
    Fra en lunch i Petra
    20170404_122738.jpg

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.895
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser nå at Caad12 105 Disc har hydrauliske, så mulig jeg må vurdere den med litt andre dekk enn Schwalbe Lugano da..
    Når de er forholdsvis likt priset så synes det er litt rart at gatemodellen fikk hydrauliske skivebremser, mens cross-modellen som er beregnet for å brukes i skog og søle fikk mekaniske..
    Er det stor forskjell i utveksling på landevei og cyclocross?
    Tenker i forhold til om gir på de lettere nivå på en landeveissykkel ikke er så "tungt" at det er i upraktisk til rolig sykling i motbakke på grusveier?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Ser nå at Caad12 105 Disc har hydrauliske, så mulig jeg må vurdere den med litt andre dekk enn Schwalbe Lugano da..
    Når de er forholdsvis likt priset så synes det er litt rart at gatemodellen fikk hydrauliske skivebremser, mens cross-modellen som er beregnet for å brukes i skog og søle fikk mekaniske..
    Er det stor forskjell i utveksling på landevei og cyclocross?
    Tenker i forhold til om gir på de lettere nivå på en landeveissykkel ikke er så "tungt" at det er i upraktisk til rolig sykling i motbakke på grusveier?
    Med kompaktkrank er det like lett eller lettere lilleskive sammenlignet med en typisk CX-krank. CXer som er spekket for cross er mer tettstegede enn en mosjonistspekket racer og CXen kan gå tom for gir når det går fort.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Brøderna Eriksson ett sted før det begynnte og gå oppover idag. Fin sykkling opp mot Valdemossa og sen ner mot Palma Nova kjedelig vei tilbake til Can pastilia genom Palma.
    På vei nedover på smal vei med hårnåls svinger var det nære att Eriksson jr blev plantet i fronten på en Porche Cayenne:p
    IMG_08831.jpg

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.377
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Brøderna Eriksson ett sted før det begynnte og gå oppover idag. Fin sykkling opp mot Valdemossa og sen ner mot Palma Nova kjedelig vei tilbake til Can pastilia genom Palma.
    På vei nedover på smal vei med hårnåls svinger var det nære att Eriksson jr blev plantet i fronten på en Porche Cayenne:p
    Vis vedlegget 434439
    Stilrent svarta bibs och korta vita sockor.:)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Legg også merke til hvordan sykkelen til Eriksson#1 matcher flasker, hjelm og klær til Eriksson#2. Gjennomført og rett og slett lekkert!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Med eller uten rett kledsel tok vi idag turen opp til klostret Cura fin klättring med 10% på det meste, blev kun kjørt forbi av 3st ung ypplinger:p men disse kom jeg sammen med hjem senere var noe kjent her med klubb draktene her:)
    20170406_142549-2.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg kom i snakk med to av OIL kara på toppen vi kom opp omtrent samtidl, disse ungfolene kjørte noen bakke drag på vei opp!
    Utsikten over lavlandet var storslagen:)
    20170406_132214.jpg

Knutn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    42
    Til Eirik84s Cannondale Caadx

Så dette litt seint, men likevel :

Hvis det er vaier som går ned fra kaliperen og under kranken kan det komme vann i den. Når det blir kuldegrader fryser det, og bremsen virker ikke.
    Opplevde det på en Scott hybrid.

Mvh Knut

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Siste dag her på Mallorca måtte man agere alene rytter ettersom broder og Brummendølingen reiste hjem idag. På anbefaling av Jan Steinar så gikk turen opp mot Banyola klattring over Coll d honor ner til Orient/Alaro fin kjøring oppøver 6-8% i 6.5km men veldig teknisk ner smalt og dårlig vei! Klarer meg fint opp, men ner en katastrofe:p
    20170407_111833_Richtone(HDR)-1.jpg
    Skall man si noe om Mallorca som sykkel sted så er det vel att her finns det meste veldigt lett tilgjengeligt, mange som sykler små grupper/store grupper har ikke opplevd en eneste irretert insedent bil/sykklist hensyn fra alle håll, det går ann:)
    Att sitte på strand promenaden etter en økt med noe og drikke, snakke med andre sykkelister eller bare følge med på dem som kommer inn er trivelig.
    Jeg åker hit igen:)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.316
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Orient er <3

Det er derfor jeg skal tilbake. Og du må kjøre mer utfor, Cash.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Orient er <3

Det er derfor jeg skal tilbake. Og du må kjøre mer utfor, Cash.
    Det er vel trening/teknikk også tørre kjøre på? Tørr gjør jeg nok men stoler ikke på meg selv pga bristande teknikk, og bra er vel det intill videre, har ikke tid og råd med en langvarig sykemeldn:rolleyes
    Ser att din chef redaktør var ute på samme runden igår:)
    Neste gang så får det bli noen flere tenker opp til 10pers kan være fint.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Anbefalinger til nybegynner sykkel? Primær bruk vil være på skogsbilveier, men muligens noe landevei. Formålet er hovedsakelig å komme i litt bedre form, går mye i skogen og på småtopper i nærområdet men tenker at sykkel vil være ett fint supplement til det. Prisnivå, rundt 5000. Er det terrengsykkel eller hybrid jeg trenger?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så den dårlige:

IMG_0926[1].jpg

425 g og 435 g? Nei. I tillegg skal RR411 bygges med skiver under niplene, så det blir enda 7-8 g mer. Sykkelbransjen veier deler på en til tider snodig måte. Tror jeg skal gjøre en lignende avtale med badevekta....

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Mr Maintenance hadde sesongåpning med OV&VKs Elmer i dag. Tenkte å sjekke at bakhjulet satt ordentlig på, og fikk omsider sjekket etter ca 7 mil. Det falt nesten i bakken når jeg løftet sykkelen, men nå sitter det fast. Mer alvorlig var svært trege vaiere, litt ulyder og store problemer med å få sluppet bakskifteren ned på de tyngste girene. Dette løste seg med et lite smell i Drøbak, hvoretter høyre hendel ikke lot seg rikke. Da ble det 11T hjem. Elmer hadde kommet seg litt fra en solid forkjølelse i løpet av natten og hadde bare en lett ralling i brystet som knapt var hørbar selv i bakkene på Nesodden.

Og alle vare enige om at det hadde vært en fin tur.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kanskje gjøre alvor av den mekkekvelden før det går riktig galt?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Åssen ligger det forresten an med dere i påska? Jeg kan onsdag og torsdag (kunne kanskje tatt det i OV&VK-tråden..).

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Ikke onsdag, men torsdag og utover.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har gått ner noen grammer på turen så total vekten blir den samme:D
    Det ser som du har litt jobb fremover da zomby:)
    Påsken er jeg bortreist imorrn vilodag men mandag/tis kan det bli en tur.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Bare jeg får sykkelen i tide da! for den er igen på Palma nå. Jeg har haft så mye dårlige nyheter i det siste zomby! Så disse grammene er vel en gladsak sammenlignet:)

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da tar vi sikte på å rett ut karmaen med sterke og gode, om enn lett overvektige hjul.

Edit: Og håper at det er dårlige nyheter som lar seg rette opp med gode hjul.....

Sist redigert av en moderator:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.446
    Torget vurderinger
    4
    Den store franske humpetittdagen med knall&fall allerede og Arenberg ganske straks.

maxresdefault-1-e1487610694311.jpg

Selv får jeg hvite knoker bare jeg ser litt grus på asfalten....

Z

Zomby_Woof

Gjest
    DT 350/ R 460/ Aero comp ser sånn ut med dekk på:

IMG_0943.jpg

Ellers. Note to self: Aero comp skal ha mye høyere pitch enn Competition. Samme pitch, så på med dekk og pumpe luft i dem, og det er ikke eikespenn i det hele tatt lenger. Må strammes ganske betraktelig, ja. Fikses neste ledige stund.

Hjula til Cash er neste, ikke fordi jeg er ego og vil ha mine egne foran i køen, men det neste paret bygges tross alt av en 20% mer erfaren hjulbygger. :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Dekkene ble forresten 26mm på R460. Kan det være litt eksemplarvariasjoner ute og går?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ikke stress nå for min del! borte i påsken sen på jobb-skift fri igen fra slutten av April. Det er fint att det er du zomby som bygger hjula og ingen annen i ovk&vk:rolleyes: borger for god HMS:)
    Dette med att Schwalbe pro one 25mm blir litt feite på DT felgene hur virker det se ut?
    Og der var svaret:)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.122
    Sted
    Holmestrand
    Etter mange år med eggbeater som pedalvalg går jeg for en liten endring denne gangen.
    Prøver meg med Shimano XT med "miniplattform" i år.

Vis vedlegget 434715
    Hovedgrunnen til å bytte til SPD er at jeg deltar på et forskningsprosjekt hvor jeg sykler inne en gang i uka, og for å slippe stadig å måtte bytte klosser kjøpte jeg disse (har bare et par offroadsko for tida).
    Har vært veldig fornøyd med eggbeater, men etter noen turer med disse, er det helt klart ikke noe dårlig alternativ.
    Veldig lett å klikke inn. Føles veldig stabile. Eggbeater oppleves litt "løsere".
    Har alltid likt eggbeater, men nå blir det kanskje SPD framover?
    Er jo litt enklere å ha samme klosser som alle andre også da?
    :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Etter mange år med eggbeater som pedalvalg går jeg for en liten endring denne gangen.
    Prøver meg med Shimano XT med "miniplattform" i år.

Vis vedlegget 434715
    Hovedgrunnen til å bytte til SPD er at jeg deltar på et forskningsprosjekt hvor jeg sykler inne en gang i uka, og for å slippe stadig å måtte bytte klosser kjøpte jeg disse (har bare et par offroadsko for tida).
    Har vært veldig fornøyd med eggbeater, men etter noen turer med disse, er det helt klart ikke noe dårlig alternativ.
    Veldig lett å klikke inn. Føles veldig stabile. Eggbeater oppleves litt "løsere".
    Har alltid likt eggbeater, men nå blir det kanskje SPD framover?
    Er jo litt enklere å ha samme klosser som alle andre også da?
    :)
    Jeg har byttet motsatt vei og er enig i beskrivelsen av SPD og Eggbeater. Jeg byttet till Eggbeater pga at den åpne konstruksjon er mye bedre i gjørmete crossløyper.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn