Er det stor forskjell i utveksling på landevei og cyclocross?Ser nå at Caad12 105 Disc har hydrauliske, så mulig jeg må vurdere den med litt andre dekk enn Schwalbe Lugano da..
Når de er forholdsvis likt priset så synes det er litt rart at gatemodellen fikk hydrauliske skivebremser, mens cross-modellen som er beregnet for å brukes i skog og søle fikk mekaniske..
Med kompaktkrank er det like lett eller lettere lilleskive sammenlignet med en typisk CX-krank. CXer som er spekket for cross er mer tettstegede enn en mosjonistspekket racer og CXen kan gå tom for gir når det går fort.Er det stor forskjell i utveksling på landevei og cyclocross?Ser nå at Caad12 105 Disc har hydrauliske, så mulig jeg må vurdere den med litt andre dekk enn Schwalbe Lugano da..
Når de er forholdsvis likt priset så synes det er litt rart at gatemodellen fikk hydrauliske skivebremser, mens cross-modellen som er beregnet for å brukes i skog og søle fikk mekaniske..
Tenker i forhold til om gir på de lettere nivå på en landeveissykkel ikke er så "tungt" at det er i upraktisk til rolig sykling i motbakke på grusveier?
Stilrent svarta bibs och korta vita sockor.Brøderna Eriksson ett sted før det begynnte og gå oppover idag. Fin sykkling opp mot Valdemossa og sen ner mot Palma Nova kjedelig vei tilbake til Can pastilia genom Palma.
På vei nedover på smal vei med hårnåls svinger var det nære att Eriksson jr blev plantet i fronten på en Porche Cayenne
Vis vedlegget 434439
Det er vel trening/teknikk også tørre kjøre på? Tørr gjør jeg nok men stoler ikke på meg selv pga bristande teknikk, og bra er vel det intill videre, har ikke tid og råd med en langvarig sykemeldn:rolleyesOrient er <3
Det er derfor jeg skal tilbake. Og du må kjøre mer utfor, Cash.
Ser vel mer ut som de har byttet sykkler?Legg også merke til hvordan sykkelen til Eriksson#1 matcher flasker, hjelm og klær til Eriksson#2. Gjennomført og rett og slett lekkert!
For de uinnvidde:Alle sykler koster 5000 kroner.
Ja, det ville være et godt stykke på vei til de forjettede 10%.7-8% monner.
Hovedgrunnen til å bytte til SPD er at jeg deltar på et forskningsprosjekt hvor jeg sykler inne en gang i uka, og for å slippe stadig å måtte bytte klosser kjøpte jeg disse (har bare et par offroadsko for tida).Etter mange år med eggbeater som pedalvalg går jeg for en liten endring denne gangen.
Prøver meg med Shimano XT med "miniplattform" i år.
Vis vedlegget 434715
Jeg har byttet motsatt vei og er enig i beskrivelsen av SPD og Eggbeater. Jeg byttet till Eggbeater pga at den åpne konstruksjon er mye bedre i gjørmete crossløyper.Hovedgrunnen til å bytte til SPD er at jeg deltar på et forskningsprosjekt hvor jeg sykler inne en gang i uka, og for å slippe stadig å måtte bytte klosser kjøpte jeg disse (har bare et par offroadsko for tida).Etter mange år med eggbeater som pedalvalg går jeg for en liten endring denne gangen.
Prøver meg med Shimano XT med "miniplattform" i år.
Vis vedlegget 434715
Har vært veldig fornøyd med eggbeater, men etter noen turer med disse, er det helt klart ikke noe dårlig alternativ.
Veldig lett å klikke inn. Føles veldig stabile. Eggbeater oppleves litt "løsere".
Har alltid likt eggbeater, men nå blir det kanskje SPD framover?
Er jo litt enklere å ha samme klosser som alle andre også da?