Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.122
    Sted
    Holmestrand
    Etter mange år med eggbeater som pedalvalg går jeg for en liten endring denne gangen.
    Prøver meg med Shimano XT med "miniplattform" i år.

Vis vedlegget 434715
    Hovedgrunnen til å bytte til SPD er at jeg deltar på et forskningsprosjekt hvor jeg sykler inne en gang i uka, og for å slippe stadig å måtte bytte klosser kjøpte jeg disse (har bare et par offroadsko for tida).
    Har vært veldig fornøyd med eggbeater, men etter noen turer med disse, er det helt klart ikke noe dårlig alternativ.
    Veldig lett å klikke inn. Føles veldig stabile. Eggbeater oppleves litt "løsere".
    Har alltid likt eggbeater, men nå blir det kanskje SPD framover?
    Er jo litt enklere å ha samme klosser som alle andre også da?
    :)
    Jeg har byttet motsatt vei og er enig i beskrivelsen av SPD og Eggbeater. Jeg byttet till Eggbeater pga at den åpne konstruksjon er mye bedre i gjørmete crossløyper.
    Selv om eggbeater føles løser har de aldri løst ut feil eller laget andre problemer.
    Hvilken modell bruker du?
    Jeg har kjørt av de billigere og heller byttet litt oftere. Tror gjerne Shimano holder lengre?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har Eggbeater 3. Jeg har hørt flere fortelle at akslinger eller lagre ryker fort på Eggbeatere, men jeg har brukt mine et par år og de er fortsatt like fine på begge syklene.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.122
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har Eggbeater 3. Jeg har hørt flere fortelle at akslinger eller lagre ryker fort på Eggbeatere, men jeg har brukt mine et par år og de er fortsatt like fine på begge syklene.
    Jeg har også brukt 3-ere. Fikk et par eggbeater 1 av en kamerat som ikke forstod seg på dem. De kom fra en brukt sykkel og varte ikke lenge hos meg. Lager røyk.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.122
    Sted
    Holmestrand
    Skulle gjerne ha byttet meg opp til en nyere Bianchi i celeste, men har bestemt at det blir ikke ny sykkel det sykles betydelig mer enn de siste 2 sesongene. Og da blir det nok litt rimeligere enn Oltre tror jeg.
    :(

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Bianchi kaller den nye Celeste fluo. Synes den klassiske er mye penere.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Lurte også på vad fluo vad for noe:confused: Den virker litt hardere i kuløren den der fluo'n enn på min Sempre.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.318
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fluo (CK16) er skarpere enn trad Celeste, ja, som nesten virker tam nå man ser dem ved siden av hverandre i virkeligheten. Jeg liker begge.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tubeless på RR411 asym.. Noen flere som sliter? R460 gikk supersmud uten guffe, men er det altså ikke snakk om å få luft i RR411 med vanlig gulvpumpe... Setter det over natta med slange i dekket, kanskje det hjelper. Andre tips? generelt eller spesifikt?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.122
    Sted
    Holmestrand
    Hele slangeløsgreia har bare rullet på uten at jeg har tenkt noe større over det.
    Har akkurat kjøpt slanger til terrengsykkelen, så da er vel tiden inne for å se på saken. Siden jeg har slanger mener jeg...

Noen tips om hvordan jeg bør gripe saken an? Hvordan finne ut om felger kan benyttes etc.
    Nettsider eller annen informasjon som er nyttig for en slangeløsnovise?

Sist redigert:

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Noen som tilfeldigvis har kommet over noen gode clincher-dekk med brune sidevegger, retro look? Til vintage stålracer. Foreløpig har jeg Conti GP Classic og Panaracer Pasela PT på lista.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.081
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Tubeless på RR411 asym.. Noen flere som sliter? R460 gikk supersmud uten guffe, men er det altså ikke snakk om å få luft i RR411 med vanlig gulvpumpe... Setter det over natta med slange i dekket, kanskje det hjelper. Andre tips? generelt eller spesifikt?
    Har ikke mye og bidra med! kun lest noen tråd på Landevei forum RR21/Schwalbe tubeless blev oppfattet som litt fete/plassmangel.
    Du får pumpe på zomby:D ellers får jeg vel kjøre med slange da.... En smörgåstårta venter uansett for allt jobb/slit du har gort:)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.318
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    GP Classic er et treningsdekk, og Corsa et racingdekk. Førtnevnte varer lenger og er kanskje mer punkteringssikkert, men sistnevnte ruller myyyye bedre. Jeg har enda til gode å punktere på Vittoriadekk med latexslanger.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har til gode å få mer enn 300 mil ut av et BB30 kranklager, ikke noe stress da det ikke er så dyrt men greit å ha i bakhodet.

Starter sesongen med ny fremskifter, kjede og kranklager på min CAAD10, kjennes helt ny ut til tross for sine 5 år.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har til gode å få mer enn 300 mil ut av et BB30 kranklager, ikke noe stress da det ikke er så dyrt men greit å ha i bakhodet.

Starter sesongen med ny fremskifter, kjede og kranklager på min CAAD10, kjennes helt ny ut til tross for sine 5 år.
    Godt å høre du er fornøyd med holdbarheten på CAAD'en.

Ser ut som CAAD12 også har BB30 kranklager?
    http://www.cannondale.com/en/Europe...d8c-4419-a5f5-5e788f7d4a4b&parentid=undefined

Ringte Anton Sport Sandvika her før helga men de ante ikke når 105 Disc kom eller hvorfor den ikke var inne allerede.. Mulig den ikke er sluppet fra Cannondale enda?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.318
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Artig. Super Record-kranklagrene mine som sitter i Campakopper på en Bianchi Sempre Pro med BB30-hus er fra 2009. De får en skvett olje tre ganger i året og har gode 50000 km på nakken nå.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.446
    Torget vurderinger
    4

Finnes det noe på en sykkel som ikke bør tåle 300mil ?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Du har et ganske firkantet bakdekk etter 300 mil også.

Koster 200 kroner hos min lokale sykkelbutikk for lager så jeg bryr meg ikke så veldig, tenkte bare det var verdt å nevne det.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.318
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du bytter lagre selv, Anonym?
    Svogeren min klarte å få 7000 km ut av et 25 mm Conti GP4season-bakdekk. Da fikk han kjeft. Et under at han ikke havarerte uti Gokk et sted.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke byttet lager selv, egner meg best til å se på andre som jobber. Min LBS tar 250 kroner for byttet, kan bytte mange lagre for prisen av verktøyet som kreves.

frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    Skiftet nettopp kranklager (riktignok BB30 pressfit) etter 5 (!) sesonger, Landeveissykkel. Egentlig ikke noen grunn til å skifte, heller... Vet ikke hvor mange mil, men mange!

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Noen tips til billige og greie 29" hjulsett? Blir dedikerte vinterhjul, så trenger bare noe som er solid og enkelt å vedlikeholde.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ingen erfaringer med DT RR411 og slangeløst? Jeg lot dem stå med slange og trykk et døgn eller så. Det ser ut som det hjalp litt, men ikke nok til at jeg ble fornøyd. Jeg fikk trykk i dem med en CO2-patron jeg hadde liggende, og etter å ha såpa inn kanttrådene, men det ble ikke helt tett uten guffe. Så det mista trykket på en halvtime, og så spratt kanttråden med i bunnen av felgen igjen. Det kommer vel til å funke når jeg har guffe hjemme, men det har jeg altså ikke nå. Det virker som den ene siden har en veldig smal 'skulder' for kanttråden pga asymmetrisk felg og eikehull og alt det der.

Det er jo ganske balle å måtte montere med kompressor eller CO2 hver gang man monterer nytt dekk....

Men R460 var altså smooth as silk å sette opp Rett på felgen med dem, vanlig gulvpumpe, og en etterfylling, så sitter de perfekt.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    DA di2 og greier. Ikke dyrt. Fin farge også, synes nå jeg.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.361
    Torget vurderinger
    1
    Ny krank på sykkelen og ny kassett. Skulle tru det vart ein fin sykkeltur, men det vart 39,4 i feber før eg kom meg ut. S...n!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn