Roberten
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 10.10.2008
- Antall liker
- 1.510
Jau, så da startet jeg kanskje med maks i feil ende. Det kan kun bli behageligere herfra og ut.
Avhengig av kombinasjon er det enten veldig enkelt eller et rent h.. Markedet savner en felles nøyaktig standard.I dag har jeg brukt mesteparten av tiden til å kaste forbannelser over de som klarte å lure verden til å tro at tubeless var dritsmart. Og enkelt.
Har aldri slitt så mye med å sette på nye dekk slangeløst noensinne før. Endte faktisk opp med at jeg ga opp, delvis neddynga i stansguffe og med moderat hørselsskade fra en time med kompressorbråk.
Regner med å høre bekymringsmeldinger i borettslaget i morgen om at en fyr med tourettes frekventerer i kjelleren.
Dette.Bare å henge seg på Mavic.
Blir en grupp med tanken att stanna på varje kontroll nästa år. En kosetur.Då har man vært igenom debuten av Vättern rundan, for og ta det fra begynnelsen så er dette ett fantastiskt sykkel arrangement og Motala er ett veldig vakkert sted vid Motala ström og Göta kanal staden er en stor fest vid dette enorma sykkel rittet.
I parken ner mot vattnet er det nummer lapp utdelning og event telt med det meste man trenger.
Vis vedlegget 544796
Vis vedlegget 544799
Mat og kolhydrat oppladdning serveres i riklige portsjoner i hele staden
Vis vedlegget 544800
Vi hade start tid 01.58, fra kl 19.30 fredag kveld slippes puljer på 40pers varannet minutt dette går helt veloljet frem til Lørdag kl12.00 da sub gruppene starter, litt transport strekk ut av Motala sen er det bare og kjøre på.
Vis vedlegget 544801
Vi var en gjeng på 12pers vid start, 8st kom samlet inn 6min under den allerede nerjusterte tiden som jeg selv trudde skulle bli vanskelig og klare? dette gikk over all forventing 9.09 kom vi 8pers inn på 20mil er ganske passe langt 30mil er veldig langt
En meget god gjeng og kjøre sammen med og været var strålende
Vis vedlegget 544802
Hvis du føler for å ta opp kampen en gang til hender det det går å lirke ut slangen forsiktig uten at dekket løsner helt fra felgen, for så å få det til å poppe på uten slange etterpå.Så da ga jeg opp.
Kjøpte slanger i går. Første gang på fem år tror jeg hvor jeg har kjøpt slanger for å faktisk sette på min egen sykkel, og ikke bare for å ha i reserve i sekken.
ved nærmere ettersyn etter å ha rensa vekk det jeg klarte av tetteguffe, ser jeg at dekkene mine rett og slett mangler den kanten Conti hevder ProTection dekkene skal ha, som gjør de tubeless ready. Om dette er bevisst eller ikke på akkurat min modell aner jeg ikke. Men det forklarer hvorfor dekkene slang løst rundt på felgen og ikke hadde nubbsjans til å holde luft.
Med slange poppa de pent på plass på ca 25 psi og ser ikke ut til å sprike noe unormalt mye på høyere trykk. Tipper dette går helt fint. Men en skikkelig nedtur er det helt klart å måtte ty til dette etter så mange år uten slanger i det heletatt. Og ekstra kjedelig at jeg har brukt over en uke helt unødvendig på å prøve å få til dette når det viste seg å være umulig.