Prisen på denne sykkelen kan klart diskuteres.Jeg synes generelt at alle brukte sykler er for dyre, for 10 år siden kostet den slags <10k og 9 delt campa er ikke direkte moderne.
Jo, verden går framover. Ingen tvil om det.Selvsagt blir ikke sykkelen noe dårligere av at det kommer nye modeller men jeg husker jeg betalte 10k for min CAAD10 med 105 og broren min kjøpte på samme tid en Wilier med 10-delt Campa for 7k. Så det at utstyret selges for halv pris etter 10 år er en god deal for selger.
Selv om mye er markedsføring så har spesielt terrengsyklene blitt bedre, nye hjulstørrelser og større endringer på geometri har gjort de langt bedre i terrenget.
Alt fra 58-61. Er 193cm, litt lengre bein enn overkropp.Hvilken størelse er det du skal ha på sykkelen absolutt?
Du har selvsagt helt rett mhp å redusere total masse og egen kropp.Vekt betyr lite på flatmark.
En moderne racer med skivebremser som koster mindre enn 50000 veier ofte 9 kg. De fleste av oss kan fjerne differansen fra egen kropp. Fordelene med en moderne sykkel er tett og vid giring samtidig, og utmerkede bremser i alt slags vær.
Du merker vekten fort dersom du går tom for batteri,har gjort det to ganger jeg før jeg lærte å ladde etter hver tur.Du har selvsagt helt rett mhp å redusere total masse og egen kropp.
Men nå har jeg har akkurat kjøpt meg el-sykkel som sikkert veier nærmere 25kg, og jeg kan garantere deg at sykkelens vekt spiller inn....
Det er m.a.o. tull å kjøpe ny sykkel? Like greit å kjøpe en brukt med felgbrems, og vekt under 9kgVekt betyr lite på flatmark.
En moderne racer med skivebremser som koster mindre enn 50000 veier ofte 9 kg. De fleste av oss kan fjerne differansen fra egen kropp. Fordelene med en moderne sykkel er tett og vid giring samtidig, og utmerkede bremser i alt slags vær.
Tja, hvorfor ikke? Hadde ikke «el-syka» truffet undertegnede, så hadde jeg helt sikkert brukt en av mine tilårskomne Cannondale mtb sykler. Litt passende stell = som ny(?)Det er m.a.o. tull å kjøpe ny sykkel? Like greit å kjøpe en brukt med felgbrems, og vekt under 9kg
Min BMC st58 med skivebrems 7.8-7.9kg da har jeg byttet hjulsett og sete.Det er m.a.o. tull å kjøpe ny sykkel? Like greit å kjøpe en brukt med felgbrems, og vekt under 9kg
Så sant du sitter komfortabelt og mener rammen er stiv nok der hvor det teller, bl.a vridning i baktriangelet og i krankområdet så vil ikke en drøy kilo gjøre så mye på farten på sletter. Hjulsett og profil kan utgjøre litt!.Diskuterer med kamerater hvor mye raskere jeg vil kunne sykle med en moderne sykkel... på flat mark .
Da blir det hovedsakelig vekt, og potensielt mer effektivt drivverk som spiller en rolle. Personlig håper jeg i hvert fall 2km/t?
Største fordelen vil selvsagt være i bakker, hvor jeg endelig vil kunne spinne, isteden for å grinde...
Som nevnt tidligere veier min sykkel over 10kg, 8 delt, ikke sykkelsko.
Stål faktisk. Det var ikke så stor prisforskjell når jeg bestilte min. Fikk godpris når jeg jobbet på Sykkeldelisk. Denne er fra 2005. Bygget opp med Chris King SS nav, Middleburn krank, Thomson titan styre og annet snadder. Og dette, et NOS Chris King Steelset av den gamle sorten. Modifisert av Johnsen Frameworks.Seven blir aldri feil!
Titan?
Tror ikke jeg tør.Jeg hadde sykkeltilpasning i går, endte opp med setet 3 cm opp og 1 cm frem, shims mellom cleat og høyre sko og styret vinklet mer opp.
Hvor bra det virker gjenstår å se over tid men jeg er allerede etter 1 tur overbevist over at det var vel anvendt 2.15 time og 2500 kroner.
Jo da, kjøpte el-sykkel for litt over en uke siden. Ikke all verdens å velge i, men heller ikke noe problemEn av effektene av Corona er jo at man ikke får kjøpt ny sykkel.
Jeg fant fort ut at det egentlig var like greit å kjøpe nytt.er godt marked for salg av brukte elsykler i det minste nå. Kompis solgte sin godt brukte (men velholdte) el-stisykkel for 40K uten problemer.