Har lurt litt på Zwift men har ikke hatt den store tiltrekningen mot den plattformen, virker veldig arkadisk?
Jeg har nøyaktig 25km i Zwift, så har på ingen måte gitt det plattformen skikkelig oppmerksomhet, så mulig jeg er litt fordomsfull
Når det er sagt, så har treningsfokuset vært beinstyrke i treningsstudio så intensitet på syklingen er lagt en god del lavere for å gi meg passelig med restitusjon
Mye av innendørsøktene på turboen blir da i sone 2 (HR), mens jeg vet virtuell konkurranse => langt hardere enn sone 2
Startet styrketrening medio august og har brukt perioden ut september til å bli litt kjent med hva jeg vil bruke tid på av øvelser. Oktober har jeg brukt til å finne en OK balanse mellom vekt/reps pr sett og siste "baseøkt" var i går.
For november så kjører jeg progressiv økning i belastning for å se hvordan det føles
Hovedøvelsen min er benpress der jeg kjører 7-10 serier á 21reps (2 ganger pr uke) og fotposisjon endres for hvert sett slik at jeg rullerer på hvilke muskler som dominerer gjennom øvelsen. Lav belastning/høy frekvens gir meg god trygghet til å "pushe min maks" uten å risikere skade/treningsopphold - eventuelle signaler er mildere og kommer tidligere slik at jeg rekker å justere.
Målsetning er å gjøre meg til en sterkere syklist, ikke nødvendigvis en lettere syklist