Antonsen
Hi-Fi freak
Tror jeg skal få butikken til å kikke på den hadde en fin tur idag så fungerer jo, men virker jo litt rart.
..og der røyk kjeden. Heldigvis var mesteparten av høydemeterne på runden fullført og jeg kunne nesten trille de siste 7-8km ned til bilen.Tror jeg skal få butikken til å kikke på den hadde en fin tur idag så fungerer jo, men virker jo litt rart.
Blir nesten rørt.Var på Notodden store deler av sist uke og hadde med sykkelen, fikk gjort alvor av planen av å sykle østsiden av Tinnsjø og opp over Gaustatoppen
Lørdag ble satt som dagen da været var spådd til å være sånn bob-bob mtp seilflyvning, jeg hadde hele helgen for meg selv (familien hjemme selve helgen) så besluttet derfor å gjøre et forsøk
Fredagen spiste jeg meg grundig opp med brød/pasta etc, mens lørdagsmorgen kun var et par skiver med smør/brunost + litt kaffe.
Av niste 4 skiver med det samme, rikelige mengder av smør/brunost samt engoodiebag fra smågodtavdeligen til Meny
2x 750ml med solbærsirupsaft, iblandet ca 30g sukker i hver samt litt salt stod for drikken.
Startet relativt tidlig, kvart over åtte på morgenen slik at jeg hadde mye "dag" til rådighet.
Svært lite trafikk på hele runden, det var skikkelig deilig og nydelig landskap å gli gjennom
Strekket Notodden / Follsjø / Austbygdi byr på et par klatremuligheter som ender med noen reale nedoverbakker ned til Austbygdi - og akkurat i bunnen av siste bakke ligger Austbygdi Bakeri, kjapp stopp der for å plukke opp et ferskt skolebrød pluss en halvliter med Pepsi (med sukker! )
Smakte virkelig godt
Turen gikk kjapt videre mot Rjukan via Atrå og sterk motvind på delen av denne delen, samt innover mot Rjukan.
Med 100km i beina ved foten av Svineroi (aka Zombi Hill) var jeg spent på hvordan ca 14km med 7% stigning i snitt skulle føles, har jo gjort mange tilsvarende bakker virtuelt innendørs, men dette var første reale megabakke ute på sykkelen....Også spent på om giringen (utveksling) ville passe, det holdt akkurat selv om jeg flere ganger forsøkte å gire ned ytterligere i håp om at det "fantes ett lite gir til vær så snill...!"
Delvis mot/medvind oppover, som dreide over til ren medvindfra ca hovedparkeringen litt før høyeste punkt.
Ned til Tuddal gikk styggfort for min del,og bremsene ble brukt hyppig da åpne veier, hard medvind ga lite naturlig bremsing.
Hadde også en punktering her på bakhjulet, heldigvis ikke oppe i bakkene der farten var størst....
Siste strekk fra Sauland tilbake til Notodden (E134) gikk med 39km/t i snitt, medvind her også
6t12min effektiv sykkeltid ga meg 167km og 2600høydemetere, og en flott tur rikere - anbefales!
Vis vedlegget 832080
Dagens bekledning klargjort, baselag/kortermet jersey samt avtakbare armer + kort BIB.
(og tynne hansker)
To lag med strømper, et baselag også her samt Aero-strømper ytterst. Alt får monne når det blir mange timer på hjul...
Vis vedlegget 832078
Kaffe til å våkne av
Vis vedlegget 832079
Food for the ride:
Vis vedlegget 832081
Omsider i Rjukan, med utsikt over terrenget som inneholder siste bakke for turen
Nesten 1000høydemetere med over 7%stigning i snitt (Første 7km er ca 10% mens siste 7km blir noe "mindre bratt"
Vis vedlegget 832083
Straks på toppen, med utsikt mot nord (bakover ifht ruten)
Vis vedlegget 832084
De harde fakta:
Vis vedlegget 832082
Jepp, ellers hadde jeg aldri orket mengdenDu koser deg virkelig med syklingen, og det er det handler om.
Du koser deg virkelig med syklingen, og det er det handler om.
Har du skivebremser?
Hvis du tenker på Oslo-Lærdal, så gjør det. Selv har jeg konkuranseinstinkt som ikke stikker opp av skoa. Har like like vel syklet Vestfold Rundt og Birken noen ganger, og elsket hvert sekund. Spesielt et år hvor det virkelig pøsregnet fra Horten til Larvik. Fantastisk tur!Jepp, ellers hadde jeg aldri orket mengden
Felgbrems enn så lenge, kanskje skivebrems neste gang jeg skal ha ny sykkel
Har siden mandag vært på reis i DK og venter nåpå returferja, klar for nye runder lokalt i Vestfold
Vurderer å delta på rittet Oslo-Lærdal (340km og 3000hm) i august, men usikker... alternativt en solotur på 200+km etter vær/vind
Har handlet fra de før, ingen problemer.Driver å tråler nettet etter Campag Zonda hjulsett. Ca. 3700kr er det billigste til nå, som har på lager. Disse tyske sidene som bike-coponents og bike-discount er vel legit? Noen andre bra?
Fika på slottet
Markan.Fika på slottet
Kanskje? Ja, mest sannsynlig, men Juhl Cycling i Danmark har endel deler fra Fulcrum som bruker mye av de samme delene.Tanker om DT Swiss P1800? Noen gram tyngre enn Zonda. Billigere. Kanskje lettere å få tak i deler?
Jeg har lite sammenligningsgrunnlag på dette nivået. Jeg kjører med DH casing utgaven av Conti Kryptotal Fr - Supersoft og Kryptotal Re - Soft.Hvordan er de nye dekkene fra Continantal?
Det som jeg synes er kjedelig med gode dekk er at man ser på Strava at man syklet like fort nedover med Nobby Nic i pacestar utførelse som med Minion DHR eller Magic Mary… Det går selvsagt på mannen oppå som er gammel og feig.
Nei nei, det er bare oss nordmenn som skal ha det aller siste uten å utnytte det maksimaltEr ikke dette bare å kutte ut Strava?
Obligatorisk film for syklister, coacher og.. kelnere:
"Les triplettes de Belleville"